Gå til innhold

Passer vannkjølingen inn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge to er nok store nok, men i det første blir det nok veldig trangt og det kan for se rotete ut.

Jeg annbefaler deg og kjøpe det siste (store) det er har du allefall plass til vannkjølingen i, og det er veldig pent i real life :thumbup:

Edit: på microplex kommer det inn noen moddeler fra lian li som er laget for vannkjøling. prisen er ganske stiv da :thumbdown: (ca 2700)

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar

På miditoweret er det mulig å fjerne harddisk-ramma som står foran viftene i front. Denne kan man klare seg uten hvis man trenger god plass. Harddiskene kan man sette floppy-ramma (eller hvadetnåheter)

pc7_draw.jpg

Her er et "exploded view" av kassa, hvor du kan se harddiskramma nede i midten ved siden av vifta.

Lenke til kommentar

Mornings..

Et lite hint.. Dersom du skal ha vannkjøling i kabinetter og samtidig skal ha en stor (2x120mm vifter) radiator så må du sprenge hull i kabinettet først. En slik radiator spiser plass. Har du mer enn 2 harddisker vil jeg ikke kjøpe noe mindre enn de største lian li kabinettene (PC76) selv om de koster endel, dette pga plass. Vannkjøling tar plass, ganske mye. Med 6 harddisker og 3 5.25" enheter og vannkjøling har jeg 0 plass tilovers, faktisk litt for lite plass i mitt chieftech bigtower. Jeg kjører forresten WaterChill Antarctica Pro 10mm (uten kjøl på chipset, da jeg ikke fikk det tilfredsstillende til å feste kjøleren med strips)...

Lenke til kommentar
Mornings..

Et lite hint.. Dersom du skal ha vannkjøling i kabinetter og samtidig skal ha en stor (2x120mm vifter) radiator så må du sprenge hull i kabinettet først. En slik radiator spiser plass. Har du mer enn 2 harddisker vil jeg ikke kjøpe noe mindre enn de største lian li kabinettene (PC76) selv om de koster endel, dette pga plass. Vannkjøling tar plass, ganske mye. Med 6 harddisker og 3 5.25" enheter og vannkjøling har jeg 0 plass tilovers, faktisk litt for lite plass i mitt chieftech bigtower. Jeg kjører forresten WaterChill Antarctica Pro 10mm (uten kjøl på chipset, da jeg ikke fikk det tilfredsstillende til å feste kjøleren med strips)...

Håper ingen har prøvd å sprenge i kabinettet før :p

Lenke til kommentar

He he he... nahh sprenge.. tja.. det var ganske mye arbeid å dremle et hull i toppen på chieftech dragon, de kabinetta er i stål, vel det finnes vel alu utgaver, men mitt var i stål.. og det tok meg vel litt over en time alt i alt. Tegne på, måle så kutte så gnister spruter bare for å finne ut at det er en smule skevt.. men who cares.. slasken skulle stå på i et kott alikevel så.

Men.. sånn til siden så har jeg bestilt et Chieftec JS-1500 server kabinett, da jeg er så inderlig pissed på at et chieftech dragon ikke er stort nok. og 2x3 hdd'er i de "bayene" de har er bare bull, om du da synes hdd'er med 50+ grader er storartet og synes raid crash er like kos, for ikke å snakke om et ledning kaos som får krisen i midt-østen til å virke triviell.

Hepp

Lenke til kommentar

Har et lianli midi kabinett jeg med 2 harddisker og en liten stabel med pci kort.

Eneste problemet jeg støtte på var å få montert radiatoren og tanken. Løsningen ble å montere radiatoren i taket foran strømforsyningen og tanken på utsiden bak på kabinettet. Ble litt stilig den egentlig.

Har du en 1*120mm radiator går det fint å montere som jeg har gjort.

Du kan fint ha 2 ide enheter som cd og dvd, men med tre stk blir det litt fullt siden radiator med vifte stikker ganske langt ned. Vil gjette en liten cm eller to så går den like langt ned som strømforyningen.

http://www.aaseboe.com/Bilder/vann/hele.jpg

pumpen er en eheim 1046 som står på en skumplate som vannkjølingsdelene mine var pakka inn i. Bråker ikke og funker bra. Ledningen kutta jeg. laga et hull i en pci deksel og tredde gjennom. Så bare en masse skikkelig elektrikerteip og laga en fin skjøt på utsida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...