Apatisk Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har formatert maskinen min to ganger i dag og lagt inn win 2000 begge gangene. Første gangen så begynte den å komme med masse drittmeldinger så jeg formatert og installerte en gang til. Nå er maskinen min blitt skikkelig treig (har 2.4 Ghz og 1024 MB RAM), jeg åpner task manager og ser at det er en del prosseser som bruker 100 %CPU tilsammen.. KONSTANT. Disse prossesene er "system" & "svchost.exe". Det er selvfølgelig flere også, men disse bruker moderat med cpu og er vel på det nivået de skal være. Legg også merke til at det ikke er "System idle process", men "system" det er snakk om her. Hva kan være problemet? Hvorfor ligger disse to prosessene og stjeler alt prosessorhastighet? Har prøvd å bruke funksjonen end process i task manager, men det er ikke tillat. Har også NETTOPP formatert harddisken så det kan jo umulig være virus det er snakk om her.. Lenke til kommentar
Apatisk Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Nå fikk jeg plutselig en meldingsboks hvor det stod SYSTEM SHUTDOWN også noe annet rart som jeg ikke fikk med meg. Deretter telte den ned til 0 og skrudde av pc'en?? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du har nok virus ja, Blaster trur eg det heiter Lenke til kommentar
Apatisk Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Hvordan fikser jeg på det da? Litt merkelig at det viruset er der med en gang jeg går inn i windows etter å ha formatert hardisken.. To ganger.. Virus blir jo borte når man formaterer hardisken trodde nå jeg. Hvilket virusprogram fanger opp dette da og hvordan fikse på det? Lasta akkurat ned norton antivirus 2004 og det fant det ikke.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Blaster-viruset får du omtrent i samme sekund som du kobler deg til internett. Søk etter Blasterfix eller fixblast.exe og last ned blaster-oppdateringa fra microsofts sider. En brannmur kan også hjelpe. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Feilpost, og dessuten så bør du sende en mail til [email protected] med forslag til nytt brukernavn, ellers stenges trolig din konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg