Gå til innhold

Optimal rekke følge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har hørt at dette er bra: vanntank-> pumpe-> cpu-> annen chipset-> annen chipset-> vanntank.... (jeg ville hatt gpu blokk før hk)

så du foreslår han dropper radiator? hehe, du burde ha: Pumpe -> radiator -> CPU -> GPU -> Chipset -> Vanntank -> Pumpe

Lenke til kommentar
har hørt at dette er bra: vanntank-> pumpe-> cpu-> annen chipset-> annen chipset-> vanntank.... (jeg ville hatt gpu blokk før hk)

så du foreslår han dropper radiator? hehe, du burde ha: Pumpe -> radiator -> CPU -> GPU -> Chipset -> Vanntank -> Pumpe

:yes:

Lenke til kommentar

Dette var forferdelig sløvt av meg :blush:

Men tanken var riktig, med pumpe og radiator først (tenkte på radiatoren inni meg, men den kom ikke med) og det er jo tanken som teller :laugh:

edit: tanken som i: å tenke

Endret av Talker
Lenke til kommentar
NEI! dette ser ikke fint ut!!! Du må for all del lufte systemet ditt!!! se nærmere på bildet av blokkene... du har MASSE luft inni NB blokka! uten om det ser det bra ut

:yes:

dette kom bare på grunn av at jeg hadde lakt ned pcen på gulvet.

skjekket nettopp nå og det er ikke noe luft i systemet.

men før hadde jeg cpu blokken andre vei, ahr de tnoen å si? denne gangen tokk jeg at den lille kulen kom i riktig plass, hehe hvis du skjønner. den under cpu blokken..

må vist legge meg nå, skriver masse feil og alt det der! bø!

Lenke til kommentar

Jeg har samme kjølesystemet som deg, og da jeg satte det samme leste jeg i guiden at poenget var å spraye kaldvannet midt over prosessorkjernen for at det skulle bli tatt ut av cpu blokka bak "halvmåneveggen". Slik jeg fårstår det ut fra bildene du har postet sender du kaldvannet inn bak "halvmåneveggen" og tar det ut rett over prosessorkjernen. Dette burde du kanskje se nærmere på.

Må også si at du har motert sytemet veldig oversiktelig og pent.

Edit: la merke til at det blir foreslått å snu blokka 180' (går ut fra at der er cpu blokka det er snakk om). En kompis av meg hadde sokkelen slik at han fikk uttaket bak "halvmåneveggen" nederst, og det viste seg at det samlet seg luft øverst i blokka. Må også si at det kan være litt vanskelig å snu blokka pga. forhøyningen på den ene siden av prosessorsokkelen.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Jeg har samme kjølesystemet som deg, og da jeg satte det samme leste jeg i guiden at poenget var å spraye kaldvannet midt over prosessorkjernen for at det skulle bli tatt ut av cpu blokka bak "halvmåneveggen". Slik jeg fårstår det ut fra bildene du har postet sender du kaldvannet inn bak "halvmåneveggen" og tar det ut rett over prosessorkjernen. Dette burde du kanskje se nærmere på.

Må også si at du har motert sytemet veldig oversiktelig og pent.

Edit: la merke til at det blir foreslått å snu blokka 180' (går ut fra at der er cpu blokka det er snakk om). En kompis av meg hadde sokkelen slik at han fikk uttaket bak "halvmåneveggen" nederst, og det viste seg at det samlet seg luft øverst i blokka. Må også si at det kan være litt vanskelig å snu blokka pga. forhøyningen på den ene siden av prosessorsokkelen.

La merke til det akkurat det du sa nå. Skal kanskje kjøpe nytt kabinett snart og skal bytte om

Lenke til kommentar
NEI!!! Du må ha vannet INN i midten av cpu-blokken!!! Du har det ut i midten av blokken og videre!!

Det var dét som var fokk her ja.

Vil tempen synke hvis jeg bytter om?

Ja den vil synke opp til flere grader!

Lenke til kommentar
NEI!!! Du må ha vannet INN i midten av cpu-blokken!!! Du har det ut i midten av blokken og videre!!

Det var dét som var fokk her ja.

Vil tempen synke hvis jeg bytter om?

Ja den vil synke opp til flere grader!

ok, gidder nok neppe å gjøre noe ennå

Lenke til kommentar
og du burde ha GPU før NB... ettersom det er høyere prioritert

Ja jeg ville også gjort det slik, men på de fleste bildene jeg har sett så er nb før gpu. Tenk hvordan slangene ville gå fra cpu til gpu til hk..

Noe som har noen bilder der gpu er prioritert foran nb?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...