danilovic Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 [*]Hvor gammel var du da du satt deg ned og prøvde å lære deg det? [*]Hvilket språk? [*]Når hadde du lært deg det skikkelig? [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-09-10 18:17 ] Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 15:17, sosohal skrev:[*]Hvor gammel var du da du satt deg ned og prøvde å lære deg det? [*]Hvilket språk? [*]Når hadde du lært deg det skikkelig? Startet programmering i det herrens år 1983 med en Commodore VIC20. Språket var Basic og jeg lærte meg det skikkelig ca i 1986 da jeg programmerte et vektorbasert tegneprogram (command-line-basert) som prosjektoppgave i databehandling (Russetid), fikk sjefskarakter da jeg kunne mer enn læreren. Etter det gikk jeg over til Pascal, lærte det aldri skikkelig, fortsatte med Ansi C og C++, kan det fremdeles ikke skikkelig og lever i dag av å programmere PLS'er med Step5/7 - og DET kan jeg. Begynte med det i 1993 og kunne det skikkelig i går . Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 1. 20 år 2. Java 3. Hmm, er nok lenge til det ja. Lenke til kommentar
Eudoxos Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg var 7 år da jeg begynte å programmere i GW Basic. Lånte boka "Du og Dino lærer BASIC" fra biblioteket. :smile: Dette var i 1991. Jeg lærte meg derimot aldri dette språket skikkelig. Da jeg var 9 år, tror jeg, begynte jeg å programmere i Turbo Pascal og dette lærte jeg meg etterhvert skikkelig. Men da Windows 95 og 98 etterhvert kom, så ble det liksom ikke så gøy, særlig siden jeg ikke fikk tak i Delphi før i fjor. Nå står C og C++ for tur. Emigrerer til Linux samtidig for å få et godt OS å jobbe i. SoftLaughBrush: Dette med å programmere "PLS'er med Step5/7" sa meg _ingenting_! :smile: Lyst til å forklare? Hva er PLS'er og hva er Step5/7? [ Denne Melding var redigert av: Eudoxos på 2002-04-12 17:04 ] Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: sosohal skrev (2002-04-12 15:17):[*]Hvor gammel var du da du satt deg ned og prøvde å lære deg det? [*]Hvilket språk? [*]Når hadde du lært deg det skikkelig? 1. Då eg prøvde å læra meg det første gang, var eg nok ikkje meir enn 9-10 år. Då eg lærte meg ein del, var eg 11-12 år. 2. Det første eg lærte meg var Turbo Pascal. Kunne det eg trengte innen det etter eit halvt års tid. Gjekk over til Delphi då eg fekk tak i det, og brukar det framleis. Brukte Visual Basic i ein periode. 3. Eg har framleis mykje å læra om Delphi, men reknar med at eg no har all den kunnskapen eg treng. For the record, så e eg 18 no. mvh., Vegard Lenke til kommentar
fondus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 tja... Begynte så smått med tlc scripting da jeg var 10-11 år. nå lager jeg spill.(ræva grafikk) Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Quote: SoftLaughBrush: Dette med å programmere "PLS'er med Step5/7" sa meg _ingenting_! :smile: Lyst til å forklare? Hva er PLS'er og hva er Step5/7? PLS: Programmerbar Logisk Styreenhet. 'Industri-datamasin' som styrer prosesser i bl.a. fabrikker/offshoreinstallasjoner/kjernekraftverk mm. Step5/7 er programspråket for Siemens PLS'er. Kan programmeres på mange nivåer, fra det grafiske hvor en trekker tråder (linker) mellom funskjonsblokker til ren (hardcore) assemby programmering for å få frem det ytterste ytelse. I det store og hele så lager jeg programmer som styrer hele fabrikker. Fra råvarene kommer inn i den ene enden, til ferdigvarene spyes ut i andre enden. I tillegg designer jeg det grafiske brukergrensesnittet til operatørene på fabrikkene. [ Denne Melding var redigert av: SoftLaughBrush på 2002-04-15 10:13 ] Lenke til kommentar
Zen_ Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg var 8-9år da jeg begynnte med QBASIC, 13 da jeg begynnte med HTML og Javascript, 14 da jeg begynnte(så hvidt) med Php og 15 når jeg begynnte med VB. Har en PLS ståendes hjemme med MicroWin på. Kan programmerer den også. Har mekka litt i Delphi også, er 16 nå. Kunne QBASIC, HTML og JavaScript rimelig bra etter noen uker. [ Denne Melding var redigert av: Zen_ på 2002-04-29 11:24 ] Lenke til kommentar
FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 begynte å programmere da jeg var 13...begynte med Qbasic, Visual Basic, Batch, HTML og JAVA...fikk ganske mye hjelp frå lærerne på ungdomskolen....kult hadde mye problemer på skolen...men data reddet meg..jeg fant noe jeg var virkelig god i... _________________ http://home.no.net/vossdevc Voss Development Club [ Denne Melding var redigert av: FNOLE på 2002-06-03 11:49 ] Lenke til kommentar
kosh Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 hehe..begynte å programmere i basic på TI-83 kalkis på grunnkurs allmenn :smile: hatt asp,java,html,assembly,sql og vb på Informatikk linja ved høgskulen i Molde, men kan egentlig ikkje noke meir enn det relativt grunnleggande på alle områda,sånn som bruk av database i dei forskjellige språka,objektorientert programmering i java, og ellers grunnleggande ting. er 21 no...har lenge villa såtte meg inn i C++, men har egentlig ikkje komt igang med det skikkelig. Rekna med det ikkje bør vere så komplisert å lære seg når eg fyrst kan objektorientert programmering og java (fekk 1.1 på Java eksamen) Mangler egentlig inspirasjonen til å begynne å sette meg inn i eit stort språk som c++ er. [ Denne Melding var redigert av: kosh på 2002-06-03 12:03 ] Lenke til kommentar
FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 hehe.. driver med C++/ANSI-C/VB/QB/DELPHI/ASSEMBLY/HTML/JAVASCRIPT/ASP/VBSCRIPT/LITT PHYTON/NETT BEGYNT MED PHP... fett...no er eg 16 konge.... blir sytten på fredag.....PARTY Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Første erfaringen var Basic på ZX spectrum tidlig 80 tall. Laget mitt første ordentlig prog. som eksamensoppgave på videregående, i Pascal (rundt 1990). Deretter noe Modula2 (videreføring av Pascal). Har hatt VB, C, C++, Simula, (litt) Java i skolesammenheng. Jobber idag med Cobol på stormaskin og noe Perl under UNIX. Andy Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Quote: PLS: Programmerbar Logisk Styreenhet. 'Industri-datamasin' som styrer prosesser i bl.a. fabrikker/offshoreinstallasjoner/kjernekraftverk mm. PLS er fett. Var like før jeg valgte Automasjon istedenfor Elektronikk på VKI. Vi lagde heis og greier og greier på Grunnkurs.. storkoste meg :smile: hehe.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 C64 Basic (11 år eller.no), kan ikke si jeg lærte det skikkelig, men klarte å ta input og gjøre vanlig aritmetikk da, må telle for noe :smile: Neste var vel på videregående , Siemens PLS (som så mange andre på elektro har lært) og litt 80086 asm på vk1 (flere som brukte 086 trainer'ene som vi kalte dem? artig sak det). Kan ikke si jeg har 'kunnet' noe programmeringspråk skikkelig før det siste året. Og det er Java (det tok 10 år fra første gang jeg tok i et programmeringspråk et endelig satt... men den som venter på noe godt vet dere...) Lenke til kommentar
fondus Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 1: 15 2: C++ 3: Sliter fortsatt med det :sad: Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hvis vi ser på HTML som et språk så: 1. 10 år 2. HTML 3. Hadde lært det skikkelig når jeg var 11 år. Ellers: 1. 12 år 2. VB/QB 3. Kan det ikke skikkelig enda, men skikkelig nok til å klare det jeg driver med; småspill osv. Lenke til kommentar
bihelland Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Startet med C64 Basic da jeg var 13 (12 år siden nå!), hoppa fort over på maskinkode. Kunne vel dette skikkelig etter ca. 1 år. Hoppa over på PC når jeg var 17. Starta med Pascal og Assembly først, C++ begynte jeg med ett-to år senere. Lærte meg Java, HTML, ColdFusion og ASP for halvannet år siden, nå for tiden har jeg akkurat starta med C#. Ellers har jeg vært borti det meste, fra PLS programmering til VB og Delphi... Nå for tiden går det i seriøse ting på jobb, men hovedinteressen innen programmering har vært demoer og spill (den gang man ikke hadde directx og sånt, men måtte programmere alt selv rett på hardwaren...) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Jeg programmerte i Assembler fra jeg var tre frem til jeg fylte fem. Da mistet jeg interessen og viet livet mitt til å komponere symfonier isteden. :razz: Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Hvor gammel var du da du satt deg ned og prøvde å lære deg det? Hm.. tror det var 15? Hvilket språk? GW-Basic... på en gammal 8088:) Når hadde du lært deg det skikkelig? Lærte det aldri skikkelig... gikk over til QB, senere Pascal og Delphi. Lenke til kommentar
tech Skrevet 9. september 2002 Del Skrevet 9. september 2002 Quote: Den 2002-04-12 15:17, sosohal skrev:[*]Hvor gammel var du da du satt deg ned og prøvde å lære deg det? [*]Hvilket språk? [*]Når hadde du lært deg det skikkelig? Jeg begynte med C++ (da var jeg 13) for noen måneder siden, rundt påske tider var det, noen måneder etter der skifta jeg til C. Vel, jeg veit ikke om jeg kan si at jeg kan C skikkelig. Men jeg kan i hvertfall det mest viktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå