Gå til innhold

The Day After Tomorrow florerer av orddelingsfeil!

dan1el

Anbefalte innlegg

Jeg kom nettopp hjem etter å ha sett "The Day After Tomorrow" på kino...

[b]Fy faen[/b]... den florerte av orddelingsfeil... til og med elementære skrivefeil!

Her er det noen jeg fant:
natur ressurser
nord statene
katastrofe varsel
orkan øyet Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrivefeil er blitt mye mer utbredt i det siste. Vel, mener jeg da.

Hva er egentlig årsaken?

Internett og mobiltelefoner med SMS. Enkelt og greit. Med forkortelser så klarer ikke ungdommen å lære seg den korrekte skrivemåten, man overser lærdommen fra skolen.

Lenke til kommentar

Fra den VG artikkelen:

" Det har gått fort i svingene, Jacobsen?

- Det har det gjort. Vi hadde tidsnød, derfor gjorde jeg unntaksvis tekstingen selv, på bærbar PC i påsken. Datamaskinen delte substantivene. Jeg måtte inn og rette, og fikk tatt de fleste

"

Hvordan kan han ha tidsnød når han drev med det i påsken ... serriøst... 2 måneder er IKKE dårlig tid ...

En ting til... ikke for å være litt n00b men... Mest sansynelig så har han brukt Open Office, brukte det en stund på skolen (helt til jeg tok med office 2003..) og den deler ord automatisk... ...utrolig vanskelig og fikse.... hukser jeg sleit med å skrive "Spisestue" den delte det opp til Spise stue ele tiden:@

Lenke til kommentar
Skrivefeil er blitt mye mer utbredt i det siste.  Vel, mener jeg da.

Hva er egentlig årsaken?

Internett og mobiltelefoner med SMS. Enkelt og greit. Med forkortelser så klarer ikke ungdommen å lære seg den korrekte skrivemåten, man overser lærdommen fra skolen.

Vel, jeg er i gruppen du sikter til, men har aldri skrevet SMS-språk. Det faller ikke naturlig for meg. I tillegg boikotter jeg meldinger med SMS-språk. Jeg nekter å svare.

Uansett, ser ut som Jacobsen kunne hatt behov for litt hjelp. Å skylde på et program er en tynn unnskyldning. :wee:

Lenke til kommentar
Klarer dere virkelig ikke å overse noen skrive feil? Da er det faktisk dere som har et problem...

Kan faktisk være ganske irriterende å lese flust med skrivefeil.

Men uansett, tekstede tv-filmer har nå en heller høy skrivefeilprosent de også, så at filmtekst kan være ille er ikke noe nytt. :roll:

Lenke til kommentar
Ooohhh! Dere er så smarte!

Klarer dere virkelig ikke å overse noen skrive feil? Da er det faktisk dere som har et problem...

Smarte? Ingen har påstått at vi er smarte, selv om vi retter på skrivefeil. Hvorvidt vi greier å overse det eller ei er en annen sak.

Forresten, det heter "skrivefeil", ikke "skrive feil". :wee:

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...