Pampaxius Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 ser at microsoft nå har lansert en windows xp version som støtter 64bit. har enda ikke prøvd denne. noen som har gjort det? vil prosessoren egentlig jobbe dobbelt så raskt som før? har selv en maskin med 64bits system... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Microsoft lanserte for en stund siden Windows XP 64-bit edition, for Itanium, noe jeg ikke tror du har. Det du tenker på er nok Windows XP for 64-bit extended systems (P4-64/A64) som kommer fjerde kvartal i år (om det holder ruta). Noen stor ytelseforbedring skal du ikke regne med å se, i de fleste tilfeller snakker vi om fra -1% til +20% ytelse i forhold til et 32-bit system men det krever som sagt en ny utgave av windows, nye drivere (som er det som er det største problemet idag) og stort sett programvare - sistnevnte kommer til å ta endel tid å få på plass. Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 hmm... gå inn på http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/d...ads/upgrade.asp da. står at det skal fungere for amd atholon64 maskiner. har lastet det ned (litt over 400 mb) men er litt skeptisk til å innstallere.. hva vil itanium si igrunn? har ikke hørt om det.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Evt. bruk denne direktelinken: Win XP64 trial Lenke til kommentar
aschj Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Itanium er en type prosessor. Jeg tviler på at du får installert Windows 64-bits for Itanium på en AMD64-prosessor. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ja, men nå er det jo ikke snakk om Itanium versjonen da. Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 mulig det er jeg som surrer nå, men det står da virkelig på microsoft sin side at 64bit versionen skal støtte Athlon AMD64 systemene! eller....? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvis du virkelig er keen på å teste ren 64-bits ytelse, kan du jo alltids teste Linux eller BSD. Tror faktisk gentoo har en livecd med selv userland kompilert for 64bits, uten at man tjener stort på akkurat det. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 mulig det er jeg som surrer nå, men det står da virkelig på microsoft sin side at 64bit versionen skal støtte Athlon AMD64 systemene! eller....? Det du viser til er en preview beta av 64 bit system. Skal fungere på A64, FX og Opteron. Endelig release kommer først i 4 kvartal (desember). Du kan gjerne laste den ned og installere, men den kan ha feil så du gjør dette på eget ansvar. Microsoft lager disse preview betaene for å få mer effektiv testing. I stedet for 300 testere internt som koster penger, får du 30 000 testere eksternt som ikke koster penger. Vil du prøve den, bør du enten prøve et dualoppsett eller sikre deg med backup av eksisterende oppsett. Jeg kjørte preview beta av Windows 2000 for flere år siden, og fikk en skikkelig krasj pga driver til en scsi scanner. Heldigvis hadde jeg sikkerhetskopi Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 ahh... forstår.. takk for alle svar. tror nok at jeg legger hele 64bits-opplegget på hylla til det kommer en fullverdig version! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå