SoW Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hei, jeg vil kjøle mer enn hva jeg ligger på nå.. Jeg har denne cpukjøleren med 2vifter, den ene følgte med, dette er den andre... Jeg har dette plassert slik.. Som du ser, blåser viftene opp mot denne strømforsyninga.. Jeg har dette kabinettet, med en ekstra vifte foran(2bak, som blåser ut, èn i siden som blåser inn, og èn i front som blåser inn.. Temperaturen ligger på 54grader når jeg spiller, noe jeg syns er mye.. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få ned temperaturen? Kjølepasta og slikt er tatt på perfekt.. Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg har den samme kjøleren med to vifter på jeg og! plasserte de sånn her: Kjølern! Jeg har jo da et Lian Li kabinett, men jeg har bare 48c ved spilling av Far Cry og sånt så du kan jo prøve å sette den så den blåser en annen vei! Endret 1. juni 2004 av darkX Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 De eneste mer eller mindre effektive tinga man kan gjøre er enten å montere flere vifter, kraftigere vifter, eller å plassere PC'n på et kjøligere sted. Evt. plassere PC'n på et sted med bedre sirkulasjon. 54C er da absolutt ingen høy temperatur. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Skal du få ned temp samtidig som du skal sitt ved pc`n så anbefaler jeg dette antarctica sette fra asetek. En anen ting med din løsninge er at du kjører varm luft inn i psu, det er ikke heldig hvis psu er tempratur styrt. Det du kan gjøre er å snu psu og lag et luft inntak i toppen av kaninettet og viderer lage en duct fra inntaksvifte i bak i kabinettet til cpu vifte, så kjører du resten av viftene på innblås (inn i kabinettet) Lenke til kommentar
SoW Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Skjønner ikke helt hva du mener her men.. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Det jeg mener er at det ikke er positivt å blåse varm luft fra cpu opp i psu. Snu psu så viften ser mot "taket" lag så et hull den kan ta inn luft igjennom (tau alla hardware først) Og sørg for at noen vifter blåser kald luft inn og noen, helst de bakerste blåser ut varm luft. Lenke til kommentar
SoW Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Ok, bør dette hullet være stort da ? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 wtf? Like stort som vifte på psu temker jeg. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 En anen ting med din løsninge er at du kjører varm luft inn i psu, det er ikke heldig hvis psu er tempratur styrt. Jag håller inte med. Luften från CPU är inte särskilt varm. PSU jobbar bra med 40-45 gradig inluft. Temperaturstyrningen gör att den suger mer luft så att genomströmningen i kabinettet, och därmed CPU-kylningen, ökar, vilket är bra. Enda nackdelen är att ljudnivån går upp en aning. Om man vänder PSU behövs fler/kraftigare vifter som suger luft ur kabinettet för att få samma kyleffekt. /Olle Lenke til kommentar
SoW Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Huff... Ingen andre, lettere metode.. ? Lenke til kommentar
SoW Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har den samme kjøleren med to vifter på jeg og! plasserte de sånn her: Kjølern! Jeg har jo da et Lian Li kabinett, men jeg har bare 48c ved spilling av Far Cry og sånt så du kan jo prøve å sette den så den blåser en annen vei! Hvilken vei går viftene dine ? Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Som du ser på bilde vil viftene vise <----------- den veien! Lenke til kommentar
SoW Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 til høyre og til venstre Usæriøs kan du være på søppel Lenke til kommentar
stidz Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 ok da. fikk bare litt lyst. var i litt sånn kødde humør Lenke til kommentar
SoW Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Synd at det ikke var noen som hadde noen andre tips.. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Klocka ner CPU och sänk matningsspänningen. Det sänker temperaturen. Du har faktiskt redan gjort det mesta som är lätt att göra, förutom att byta till kraftigare (mer stöyende) vifter. /Olle Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hvorfor trenger du å ha det kaldere? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Huff... Ingen andre, lettere metode.. ? Det trenger ikke være verre enn å kjøpe større kjøler med kraftig vifte. Det er seff viktig med god sirkulasjon i kabinettet også, like viktig å få luft ut som inn. Jeg har senket tempen på slave pc'n min med 25 grader bare ved å skifte kjøler. kjøleren jeg hadde før var allerede overkill. Kan jo også vurdere vannkjøling seff.... Hvorfor trenger du å ha det kaldere? Jo kaldere jo bedre!! Er jo en grunn til at bedrifter investerer i kjølerom til serverne sine. Jo kaldere det er, jo mer stabilt blir systemet. Endret 19. juni 2004 av THacker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå