Roella Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Er dette et godt kjøp? Dette er spesifikasjonene til en bæbarPC fra itbutikken.no : 1200 MHz, 128MB Ram, 20GB HDD, 15" LCD 1024 x 768, 3D Video S3 Savage DVD TV-OUT CD-RW / DVD-ROM, 56K Modem, 10/100 Lan , Firewire Den koster 15.500,- Hva koster dette som en desktop PC? Kan denne bærbare brukes til videoredigering, spill ( medal of honour f.eks ) og mot internett (ADSL) ? Duger den? Takker for alle råd og tips! Lenke til kommentar
sof Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 med tanke på videoredigering ville jeg kjøpt stasjonær. For 15k får du en rimelig vass stasjonær pc... min personlige oppfatning... Lenke til kommentar
p4power Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 PC`en er bra den, til å være bærbar. Særlig siden den har 15" skjerm. Men å spille MOH funker ikke så bra, for dårlig skjermkort. Kjøp ikke bærbar med mindre du trenger å bære den med deg rundt hele tiden. Mye mindre for pengene. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 ja..Medal Of Honor har VIRKELIG dratt ut så mye den kan av Quake 3 motoren....den krever VILT mye maskin. På min PC (se signaturen)..måtte jeg sette alt på under middels kvalitet..og tilogmed DA hakket den når det var mange enemies der. AKIRA Lenke til kommentar
p4power Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Ja, med 550mhz sliter nok MOH ja. Støtter ikke Dual vøtt. Skjermkortet i den bærbare vi snakker om her er så vidt bra nok til en runde kabal, så alle 3D spill vil nok ikke bli noe særlig. Roella : Siden du vurdere både bærbar og stasjonær, vil jeg på det sterkeste anbefale stasjonær. Tilsvarende stasjonær pc får du for nesten halve prisen, og den er mye mer oppgraderingsvennelig. [ Denne Melding var redigert av: p4power på 2002-04-12 16:08 ] Lenke til kommentar
Roella Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Okey, folkenz. Jeg har i lang tid nå lurt på om jeg skal ha bærbar eller stasjonær. Men jeg har nå bestemt meg for å gå for stasjonær. Jeg har en gammel Compaq Armada 1700-laptop, og den duger jo ikke til noe særlig ( p2 266mhz, 4gb, 96mb og ræva skjermkort ). Men jeg har fått smaken på den bærbare tilværelsen. Men det er med tanke på hva jeg får igjen for pengene når jeg kjøper desktop, at jeg velger det. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 15:58, AKIRAx24 skrev:ja..Medal Of Honor har VIRKELIG dratt ut så mye den kan av Quake 3 motoren....den krever VILT mye maskin. På min PC (se signaturen)..måtte jeg sette alt på under middels kvalitet..og tilogmed DA hakket den når det var mange enemies der.AKIRA Merk deg hvor mange MHz du har... Skjermkortet er ikke alt, cpu'en har også litt å si... Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Haha, 128Mb RAM til videoredigering. DET tror jeg går fort. Men alt i alt virker det som et greit kjøp. Er batterilevetiden god? Lenke til kommentar
Roella Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 du ler av 128RAM. men på en evt. desktop ville jeg ikke hatt råd til annet enn det dobbelte, 512 koster jo 1500 nå. Eller burde jeg kjøpe såpass mye? PC'n skal evt. holde på med nedlasting via adsl, videoredigering/ eller spill og kanskje divx/dvd på en gang, over to skjermer.... ( da snakker jeg ikke om laptopen. batterilevetiden er vel på 2 timer tenker jeg.men nå har jeg blitt anbefalt uendelig mange ganger å kjøpe desktop fremfor bæbar hvis jeg ikke er hyperavhengig av bærbar, noe jeg ikke er. Og jeg kan klare meg med den armada 1700-laptopen jeg har allerede, selv om den bare har P2 266, 4Gb, 96Mb og ræva skjermkort.... ) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Til Roella: Du sendte meg en privat melding, jeg svarte på den. Hvis ikke du har lest den, les den nå... Lenke til kommentar
nyk Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Kjøp deg heller en stsjonær pc istede for denne dritten du har tenk å kjøpe deg.S3 savage, ærlig talt hvem som har d i dag da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå