Pangaea Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Lurer på om det går an å bruke samme funksjonsnavn, men med ulikt antall argument til funksjonen i PHP? Fikk feilmelding så det ser vel litt stygt ut... function test($arg1, $arg2) { kode; } function test($arg1, $arg2, $arg3) { kode; } Et spørsmål til... Jeg har Country og City. Vil at når bruker har valgt fx Norge, kommer byer i Norge opp i City boksen. Er det mulig å få til (uten å reloade sida) ? Alternativet blir vel å liste alt i dropdownboksen, men da blir den fryktelig lang. Endret 31. mai 2004 av Pangaea Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Tror ikke du kan ha to funksjoner med samme navn, men du kan ha en funksjon med defaultverdier: function egfant($fisk, $verdi=42) { echo "Eg fann " . $verdi . " ".$fisk." i nesa mi\n"; } Denne funksjonen kan da kalles med egfant("sei") eller egfant("lyr", 123213); Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hei Pangea, innbiller meg at det er mulig å løse Country-problematikken med javascript, (OnFocus eller noe slikt noe). Kan dessverre ikke nok om det til å skissere hvordan det skal gjøres... Lykke til! (Ender opp som ACDC-fan jeg snart, når jeg engang får se siden din!) Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Hehe, høres bra ut primaxx Tenkte på noe javascript jeg og, men går sikkert ikke an å legge php kode dit. Må vel gjøres på en annen måte. Hmmm Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Det eneste blir at man må laste siden en gang til isåfall. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Ser ut som det er eneste valg, så da går jeg får alt i en dropdown. Noen som vet om det blir stor trøbbel med ca 1000 valg i en dropdownboks? function venue($venue_id, $name) { $result = mysql_query("select co.country, ci.city, v.venue, v.venue_id FROM acdc_country co, acdc_city ci, acdc_venue v WHERE co.country_id = ci.country_id AND ci.city_id = v.city_id ORDER BY country, city, venue"); echo "<select name=\"$name\">"; echo "<option value=\"Select a venue\">Select a venue</option>"; echo "<option value=\"--------------\">--------------</option>"; while ($record = mysql_fetch_assoc($result)) { if($record['venue_id'] == $venue_id) { echo "<option value=".$record['venue_id']." selected>".$record['country'].": ".$record['city'].": ".$record['venue']."</option>"; } else { echo "<option value=".$record['venue_id'].">".$record['country'].": ".$record['city'].": ".$record['venue']."</option>"; } } echo "</select>"; } Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Lurer på om det går an å bruke samme funksjonsnavn, men med ulikt antall argument til funksjonen i PHP?Fikk feilmelding så det ser vel litt stygt ut... function test($arg1, $arg2) { kode; } function test($arg1, $arg2, $arg3) { kode; } Et spørsmål til... Jeg har Country og City. Vil at når bruker har valgt fx Norge, kommer byer i Norge opp i City boksen. Er det mulig å få til (uten å reloade sida) ? Alternativet blir vel å liste alt i dropdownboksen, men da blir den fryktelig lang. Hadde du prøvd så ville du oppdaget at det ikke er mulig å overlaste funksjoner i php, så svaret er nei Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Som jeg sa i første post fikk jeg feilmelding, men jeg lurte på om det var mulig å få til likevel. Tror dette skal bli mulig i PHP5 da... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Du kan ikke ha to funksjoner med samme navn. Om du skulle trenge det så behøver du jo ikke bruke alle argumenter. Så for en funksjon med ukjent antall argumenter for eksempel kan denne funksjonen være nyttig: func_get_args() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå