Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikker på at det heter MV690?

Hvis det er MV600/600i/630i eller 650i du mener, så kan jeg svare.

Hvis det står "i" etter produktnummeret (f.eks MV650i, så har den firewire inn og ut,ellers har den bare ut. Inn er greit hvis du skal redigere, for da får du kjørt det ferdigredigerte resultatet tilbake på tapen etterpå. Mini-dv er den aller beste måten å lage masterkopi av filmer på.

Ellers har kameraet en noe lite bildebrikke, som gjør at du kan ha visse problemer med lys innendørs (utendørs blir det greit). Når det gjelder lyd er enkelte plaget av motorstøy på opptakene sine. Disse to punktene gjelder alle kamera i samme prisklasse, men disse Canon kameraene er nok ikke blant de beste.

Men du får masse optisk zoom og en del ekstrautstyr. På MV650i får du også med vidvinkellinse som kan være greit å ha.

EDIT : Så nå at du har hentet det fra Elkjøp sine sider, men i følge Canon så eksisterer ikke MV690... :hmm: Er nok den billigste modellen, MV600 for den har ikke digital inn.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Det har ikke dv/firewire inn, og det er en stor ulempe om du har tenkt å redigere opptakene dine. Du får redigert de, men ikke kjørt de tilbake på tape. Da er det egentlig liten vits i å redigere det i utgangspunktet. Du kan brenne det på DVD, men det har jo lavere kvalitet enn mini-dv, så derfor bør du ha sluttresultatet på en mini-dv som en master.

Ellers er det ikke veldig bra innendørs, og lyden kan irritere noen, men til enkel feriefilming for de som ikke er alt for opptatt av kvalitet, bør det duge. Det er billig ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

mv690 er etter min mening er relativt dårlig kamera, det selges for ca. 4000 og har kun DV ut, det har 18x optisk? såvidt jeg husker..

den optiske kvaliteten er det sikkert ikke noe galt med eller noe, men jeg syntes personlig at bildekvaliteten ikke holder helt par, filmene jeg har sett har et veldig sjenerende stikk av GRØNNFARGE! æsssj!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...