prolixin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Lurer på hvor mange sutre NGT tråder som har vært her nå opp i gjennom tidene. Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 5 minutter går og vi har ikke beveget oss en eneste plass frem i køen. Dette var nok og vi la på telefonen og sjekket tlfnr. Har du ikke tålmodighet til å vente mer enn 5 minutter i telefonkø er det deg det er noe galt med. NGT viser bare hvilken liten respekt de har for sine kunder. Har de liten respekt for kundene sine fordi de har lang ventetid? Som andre har sagt her har NGT lang ventetid pga at de ikke har hatt lang tid på å bygge opp en stor kundebehandler-avdeling slik som Telenor, kombinert med at de øker raskest på bredbånd i Norge. De jobber med å utvide kundebehandlingen sin as we speak. Tenk litt bedre gjennom meningene dine før du poster neste gang. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Som andre har sagt her har NGT lang ventetid pga at de ikke har hatt lang tid på å bygge opp en stor kundebehandler-avdeling slik som Telenor, kombinert med at de øker raskest på bredbånd i Norge. De jobber med å utvide kundebehandlingen sin as we speak. De har neppe råd til og matche TN på dette området uansett hvor hardt de prøver, TN kan fordele kostnadene over masse kunder og tjenester utover bare xDSL. Dessuten tjener TN rått på alle inkl NGT så lenge disse kjøper linjer og tjenester fra dem. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er helt riktig agvg, Telenor har et så stort forsprang at det er umulig å matche de, de tjener jo fett på alle de andre firmaene som leverer ADSL! Blir nesten urettferdig å sammenligne TN og resten. Supporten på de firmaene utenom Telenor selvsagt er generelt dårlig, det er ihvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 "Nummersjekk Den automatiske nummersjekken skal gi informasjon om NextGenTel kan levere bredbånd til den kontakten som tilhører det fasttelefonnummeret du tastet inn. Nummersjekken undersøker hvilken sentral telefonnummeret er tilknyttet, og om denne sentralen er tilknyttet NextGenTels nett. I de aller fleste tilfeller vil nummersjekken gi et korrekt svar. Det er likevel vår erfaring at feilkilder kan finnes, og at nummersjekken derved kan gi misvisende svar.I noen tilfeller kan tekniske forhold, som avstand til telefonsentral eller kvalitet på linjen, skape problemer med å levere bredbånd til deg. I enkelte tilfeller kan dette løses ved utbedring av telefonledningen. Du vil i så tilfelle få tilbud om å få installasjon mot å betale for denne utbedringen. Du får informasjon i det øyeblikk leveringsprosessen eventuelt avdekker tekniske problemer, og om det i det hele tatt er mulig å levere. Har du ikke fasttelefon, eller vil være helt sikker på om du kan få eller ikke få bredbånd fra NextGenTel, så ring oss!"' Og at du ringte feil nummer er en helt annen sak... Trodde ikke NGT-ansatte fikk lov til å svare i slike forum, jeg Lenke til kommentar
oledole79 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg hadde en meget dårlig erfaring med Nextgentel denne uken... : I Frbruar 2003 bestillte jeg bredbånd fra Nextgentel...og fikk da beskjed om at jeg ikke kunne få bredbånd hos dem fordi sentralen ikke var utbygget...... Så i Januar 2004 fikk jeg beskjed fra Telenor om at nå skal sentralen min bygges ut..og jeg bestillte da ADSL fra Telenor med 1 år binding, og fikk det i April! Så til problemet....for 4 uker siden så fikk jeg en mail fra Nextgentel om at nå er Ruter og hele den pakka på vei til meg...og jeg hadde jo ikke vert i kontakt med Nextgentel på 1 år og 3 måneder....Jeg ringte da til Nextgentel for å forklare at de ikke bare kunne ta seg til rette på denne måten.....de la seg flate sa de..og skulle ordne opp og jeg skulle bare se vekk ifra dette! Så for 2 uker siden så kom en ny mail fra Nextgentel om at nå var oppkoblingsdatoen for bredbånd til meg klar....det kokte i toppen på meg når jeg nok en gang ringte Nextgentel for å si at jeg fremdeles ikke hadde bestillt bredbånd hos dem (utenom for 1 år og 3 mnd siden da jeg fikk beskjed om at de desverre ikke kunne levere)...Kundeservice i Nextgentel la seg flate nok en gang og denne gangen skulle de virkelig ordne opp i rotet....sa de.. Så på fredag når jeg kom hjem fra jobb så fikk jeg plutselig ikke koblet meg på internett lenger....dette var pussig..så jeg ringte Telenor for å høre om feilen var i deres system.....forbauselsen og forbannelsen var stor når kundeservice i Telenor kunne opplyse meg om at Nextgentel hadde brutt mitt abbonement hos dem fordi jeg skulle bytte leverandør til Nextgentel.....(på det tidspunktet så kokte jeg innvendig)....så jeg spurte om ikke Telenor kunne bare koble meg til igjen...men desverre..de hadde fysisk vert og koblet fra i sentralen, og kunne desverre ikke koble meg på igjen før etter pinsen...!!!!!! Og for å få kontakt med Nextgentel hver gang jeg prøvde å ringe var jo kjempegøy...da jeg måtte sitte og høre på ventemusikk i 45 minutter hver gang.... Og unnskyld ordbruken...men jeg tror det er en gjeng med idioter som sitter på kundeservicen til Nextgentel...siden jeg snakket med 4-5 forskjellige personer..og alle lovet å ordne opp...Nextgentel..Next to Nothing!!!! Takk Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 "Nummersjekk Den automatiske nummersjekken skal gi informasjon om NextGenTel kan levere bredbånd til den kontakten som tilhører det fasttelefonnummeret du tastet inn. Nummersjekken undersøker hvilken sentral telefonnummeret er tilknyttet, og om denne sentralen er tilknyttet NextGenTels nett. I de aller fleste tilfeller vil nummersjekken gi et korrekt svar. Det er likevel vår erfaring at feilkilder kan finnes, og at nummersjekken derved kan gi misvisende svar.I noen tilfeller kan tekniske forhold, som avstand til telefonsentral eller kvalitet på linjen, skape problemer med å levere bredbånd til deg. I enkelte tilfeller kan dette løses ved utbedring av telefonledningen. Du vil i så tilfelle få tilbud om å få installasjon mot å betale for denne utbedringen. Du får informasjon i det øyeblikk leveringsprosessen eventuelt avdekker tekniske problemer, og om det i det hele tatt er mulig å levere. Har du ikke fasttelefon, eller vil være helt sikker på om du kan få eller ikke få bredbånd fra NextGenTel, så ring oss!"' Og at du ringte feil nummer er en helt annen sak... Trodde ikke NGT-ansatte fikk lov til å svare i slike forum, jeg Det var quota da! hvis du vet hva " betyr.. Leste forresten at de ansatte i Telenor Networks skulle halveres for å kutte ned på kostnader. De er i idag ca 2500 stykker. Blir spennende å se hva som skjer, var snakk om i løpet av høsten. Telenor Networks er vel en av de store kjernene i Telenor som tar seg av og drifter tele/data nettene til Telenor. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Beklager, Herr Nesevis, men jeg så ikke hermetegnene i farten. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Og hvis man er smart nok til å gå inn på Ngt sine hjemmesider for å sjekke hvor lang ventetid det har vært/er så kan man jo spare seg for tid hvis det haster... Eeeh. Hva i all verden mener du nå? Så det vil altså ta KORTERE tid å vente tre timer før man ringer enn om man stiller seg i kø? Sett at køen når man begynner er på 45 minutt. Da får man altså svar etter 45 minutt. Hvis køen om tre timer er 5 minutt, så tar det fortsatt 3 timer og 5 minutt. Hvis det haster så vil jeg si at å stille seg i kø faktisk er raskest her, og det vil ALLTID være raskest. helt uten unntak. Minner meg om en ting dette. Husker en gang karen som kjørte T-banen sa på høyttaleren at arbeidet på carl berner ville forsinke dette toget så mye at det ville være raskere å ta det neste toget. Logikken må ha vært at det neste toget ikke trengte å ta hensyn til arbeidet, samtidig som at de hadde funnet en måte å kjøre forbi det toget jeg satt på. Et vanskelig oppdrag når man kjører på skinner... Jeg tror nok at jeg var hjemme før de som valgte å vente på neste tog. Det var mange av dem. Jeg håper inderlig at T-bane føreren bare sa dette som et eksperimet på hvor lite folk tenker seg om til vanlig. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Og hvis man er smart nok til å gå inn på Ngt sine hjemmesider for å sjekke hvor lang ventetid det har vært/er så kan man jo spare seg for tid hvis det haster... Eeeh. Hva i all verden mener du nå? Så det vil altså ta KORTERE tid å vente tre timer før man ringer enn om man stiller seg i kø? Sett at køen når man begynner er på 45 minutt. Da får man altså svar etter 45 minutt. Hvis køen om tre timer er 5 minutt, så tar det fortsatt 3 timer og 5 minutt. Hvis det haster så vil jeg si at å stille seg i kø faktisk er raskest her, og det vil ALLTID være raskest. helt uten unntak. Minner meg om en ting dette. Husker en gang karen som kjørte T-banen sa på høyttaleren at arbeidet på carl berner ville forsinke dette toget så mye at det ville være raskere å ta det neste toget. Logikken må ha vært at det neste toget ikke trengte å ta hensyn til arbeidet, samtidig som at de hadde funnet en måte å kjøre forbi det toget jeg satt på. Et vanskelig oppdrag når man kjører på skinner... Jeg tror nok at jeg var hjemme før de som valgte å vente på neste tog. Det var mange av dem. Jeg håper inderlig at T-bane føreren bare sa dette som et eksperimet på hvor lite folk tenker seg om til vanlig. -Ko_deZ- Poenget er vel at man kan gjøre noe annet de 3 timene. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Og hvis man er smart nok til å gå inn på Ngt sine hjemmesider for å sjekke hvor lang ventetid det har vært/er så kan man jo spare seg for tid hvis det haster... Eeeh. Hva i all verden mener du nå? Så det vil altså ta KORTERE tid å vente tre timer før man ringer enn om man stiller seg i kø? Sett at køen når man begynner er på 45 minutt. Da får man altså svar etter 45 minutt. Hvis køen om tre timer er 5 minutt, så tar det fortsatt 3 timer og 5 minutt. Hvis det haster så vil jeg si at å stille seg i kø faktisk er raskest her, og det vil ALLTID være raskest. helt uten unntak. Minner meg om en ting dette. Husker en gang karen som kjørte T-banen sa på høyttaleren at arbeidet på carl berner ville forsinke dette toget så mye at det ville være raskere å ta det neste toget. Logikken må ha vært at det neste toget ikke trengte å ta hensyn til arbeidet, samtidig som at de hadde funnet en måte å kjøre forbi det toget jeg satt på. Et vanskelig oppdrag når man kjører på skinner... Jeg tror nok at jeg var hjemme før de som valgte å vente på neste tog. Det var mange av dem. Jeg håper inderlig at T-bane føreren bare sa dette som et eksperimet på hvor lite folk tenker seg om til vanlig. -Ko_deZ- Du skjønner at det finnes andre i verden som trenger hjelp med ting og eller? Begynner å bli så lei av at folk bare kverulerer på svar som blir gitt... Hvis man ikke har tid til å stille seg i kø, så sender man en mail til ngt, eller evt ringer de på et seinere tidspunkt, når det ikke er like lang kø... Trenger jeg utdype det mer? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Altså, Telenor har kapitalen og går i overskudd. Nextgentel har kjøpt nytt utstyr og går vel i underskudd ennå. Og som de sier selv, de har så mange nye kunder at de har problemer med å ansette mange nok folk. Og folka som sitter der har som regel god peiling. Jeg er veldig fornøyd med nextgentel, og at de har lang ventetid bryr meg egentlig ikke stort. Jeg ringte de igår fordi hele filteret ble slettet da jeg kjørte en firmwareoppgradering fra http://endring.nextgentel.no. Jeg ringte og kom til slutt fram til en dame som ikke fikk telnet'et til routeren og jeg prøvde å resette router men ting fungerte ikke helt, derfor sa hun at hun skulle få sendt en router i løpet av dagen og den ville være hos meg i løpet av uka. I kveld kom den på døra med bud fra posten. En ny Netopia 3351 (hadde 4542 før). "omsorg på døren, levert av posten" (er det ikke noe sånt da? ) Endret 2. juni 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå