Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel må skjerpe seg!

Anbefalte innlegg

Skulle hjelpe en nabo å se på muligheter får å få ADSL ifra NGT. Sjekket tlfnr. til naboen og fikk "sentral ikke planlagt utbygget". Synes dette var rart da en kamerat lenger opp i gata har NGT. Skjekket hans tlfnr. også og fikk nei, selv om han allerede har NGT! Fant så ut at via feilmeldingen at de begge er koblet til samme sentral. Det måtte tydeligvis være en feil her tenkte vi og ringte NGT. Etter vi har ringt opp finner vi ut at vi er nr. 19 i køen, men vi fant ut at vi skulle vente på svar. 5 minutter går og vi har ikke beveget oss en eneste plass frem i køen. Dette var nok og vi la på telefonen og sjekket tlfnr. hos Telenor og ringte de. Telenor svarte etter noen få strakser og naboen bestillte ADSL fra dem!

Kanskje like greit med tanke på en slik kundbehandling. NGT må ha mistet mange potensielle kunder på slikt tull. Har selv bare opplevd verre ventetid på Tlf en gang, og det var hos UPC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke NGT som drifter databasen med telefon/sentral oversikt de mottar bare et ekstrakt av denne som tillater søk som de kan presentere på sine websider.

Hva telefon gjelder.. ja det er lang ventetid, men du kan ikke kalle telefonventetiden for elendig kundebehandling. Og du må ringe salgstelefonen og ikke support telefonen ja, det er riktig:) Du ringte garantert feil siden det var så mange i køen. Når på døgnet ringte du forresten? Og hva med å sende en epost?

Slutt å sutre nå og gled deg heller til telenor sitt mye dårligere produkt:)

Lenke til kommentar

akkurat som Ticali, en venn av meg ringe Kunde service nr 6 i køa satt i over en halv time fortsatt nr 6 i køa, så ble man plutselig nr8 i køa.. HÆ?.. uansettt

han fant et TLF på en fakura til Fakturerinsavdeliga, de tok telefoenen på fem sek.

Lenke til kommentar
akkurat som Ticali, en venn av meg ringe Kunde service nr 6 i køa satt i over en halv time fortsatt nr 6 i køa, så ble man plutselig nr8 i køa.. HÆ?.. uansettt

han fant et TLF på en fakura til Fakturerinsavdeliga, de tok telefoenen på fem sek.

Det er fordi det meste på support av faktura drives av lindorff, resten svarer Tiscali support på.

Lenke til kommentar

"Nummersjekk

Den automatiske nummersjekken skal gi informasjon om NextGenTel kan levere bredbånd til den kontakten som tilhører det fasttelefonnummeret du tastet inn. Nummersjekken undersøker hvilken sentral telefonnummeret er tilknyttet, og om denne sentralen er tilknyttet NextGenTels nett.

I de aller fleste tilfeller vil nummersjekken gi et korrekt svar. Det er likevel vår erfaring at feilkilder kan finnes, og at nummersjekken derved kan gi misvisende svar.I noen tilfeller kan tekniske forhold, som avstand til telefonsentral eller kvalitet på linjen, skape problemer med å levere bredbånd til deg. I enkelte tilfeller kan dette løses ved utbedring av telefonledningen. Du vil i så tilfelle få tilbud om å få installasjon mot å betale for denne utbedringen.

Du får informasjon i det øyeblikk leveringsprosessen eventuelt avdekker tekniske problemer, og om det i det hele tatt er mulig å levere. Har du ikke fasttelefon, eller vil være helt sikker på om du kan få eller ikke få bredbånd fra NextGenTel, så ring oss!"'

Og at du ringte feil nummer er en helt annen sak...

Lenke til kommentar

Ngt er veldig populært og de har til og med sagt selv at kundeservice er noe de ikke klarer og oppretholde, pga den store øknigen av abonenter.

Har ngt selv, kjempe fornøyd... kjenner mange som har telenor adsl og det er som oftest bare sutring fra dem!

Lenke til kommentar
Ngt er veldig populært og de har til og med sagt selv at kundeservice er noe de ikke klarer og oppretholde, pga den store øknigen av abonenter.

Har ngt selv, kjempe fornøyd... kjenner mange som har telenor adsl og det er som oftest bare sutring fra dem!

Det var noe av det dårligeste argumentet jeg har hørt! Da burde i allefall Telenor ha en elendig kundeservice siden de har noe rundt 60% av markedet innen ADSL!(tydeligvis veldig populært) NGT viser bare hvilken liten respekt de har for sine kunder. Så vidt jeg har fått med meg, er det ikke NGT selv som har kundeservice/support-telefon. De kjøper visst disse tjenestene. I så fall kan det ikke være mye de betaler det selskapet som tar i mot tlf/mail for dem! :thumbdown:

Som jeg skrev, har jeg et par kamerater som har NGT. Disse er fornøyd med selve produktet, men har ikke mange gode ord å si om Supporten til ngt. Tenke seg til at det skulle ta nesten en uke å få svar på en mail han sendte på problem med hastigheten på linjen sin. :thumbdown:

Selv har jeg Bluecom. Jeg har brukt supporten deres et par ganger og må si den er enestående. Svarer som regel etter et par ring. Sendt mail til de og fått svar innen minuttet. Merkelig at bluecom klarer å levere kundeservice siden de har så mange kunder? :roll:

Lenke til kommentar

her kjenner ikke jeg igjen telenor...

ditta 05000 nummeret (tror det var nummeret demma)

er helt umulig å komme gjennom til...

var en gang jeg satt en time på vent (la fra meg røret,hadde på høytaleren og satt meg ned forran tv en...)

etter ca en time kom jeg gjennom... men da ble det bare automatisk lagt på!!!

maken til frekhet!!!!!!!

dette er grunnen til at jeg nå er en fornøyd chess kunde :yes:

det som er merkelig er at jeg nesten daglig blir ringt opp av telenor mobil selgere!!!!

tenk om de hadde hatt like mange i kundesupporten som de har i salgsavdelingen! da hadde det ikke blitt noe ventetid hos telenor :laugh:

Lenke til kommentar
her kjenner ikke jeg igjen telenor...

ditta 05000 nummeret (tror det var nummeret demma)

er helt umulig å komme gjennom til...

var en gang jeg satt en time på vent (la fra meg røret,hadde på høytaleren og satt meg ned forran tv en...)

etter ca en time kom jeg gjennom... men da ble det bare automatisk lagt på!!!

maken til frekhet!!!!!!!

dette er grunnen til at jeg nå er en fornøyd chess kunde :yes:

det som er merkelig er at jeg nesten daglig blir ringt opp av telenor mobil selgere!!!!

tenk om de hadde hatt like mange i kundesupporten som de har i salgsavdelingen! da hadde det ikke blitt noe ventetid hos telenor :laugh:

:dontgetit::dontgetit: Hva? Telenor? Hva snakker du om?

Jeg har bluecom, ikke telenor!

Ja naboen bestillte Telenor pga de tok telefonen da han skulle bestille! Utenom det vet jeg lite om telenor ADSL.(aldri likt dem heller). :thumbdown:

Men jeg anbefalte Telenor til naboen til hans bruk pga pris og gratis tilkobling! :hmm:

Lenke til kommentar
Det var noe av det dårligeste argumentet jeg har hørt! Da burde i allefall Telenor ha en elendig kundeservice siden de har noe rundt 60% av markedet innen ADSL!(tydeligvis veldig populært) NGT viser bare hvilken liten respekt de har for sine kunder.

Telenor har mange år på baken i telekom-markedet, og har derfor hatt tid til å opprette en stor kundebehandler avdeling. NGT øker raskest på bredbånd i Norge, faktisk så raskt at de ikke klarer å ansette folk raskt nok til kundesenteret. Så at Telenor er bedre, er fordi de har hatt tid til å ansette ett stort antall kundebehandlere, og de øker heller ikke like raskt som NGT, prosentvis. At ett annet selskap drifter det, hjelper ikke. De klarer ikke å ansette folk raskere enn NGT uansett.

Så når du kaller andres argument dårlig, så får du tåle å høre at også ditt argument var dårlig... ihvertfall lite gjennomtenkt.

Så til min erfaring. De få gangene jeg har hatt behov for support fra NGT(en gang da Bravida koblet noe feil, og en annen gang da jeg skulle sjekke bestillingsstatus for noen andre) har jeg kommet igjennom på ett par minutter (ja, jeg ringte support-telefonen). Telenor derimot... der har jeg ventet en halvtime, før det har blitt lagt på, flere ganger. Så jeg vet ikke om Telenor svarer raskere uansett, gjennomsnittlig sett. Statistikk viser også at de fleste kommer gjennom til NGT i løpet av 5-10 minutter, avhengig av når på dagen det er.

Lenke til kommentar

Hadde utrolig mye kluss med NGT selv da jeg skulle flytte Satt i 3mnd uten at de gadd å gjøre noen ting med linja så jeg fikk koblet meg opp i den nye leiligheten.. (har en post om dette, men orker ikke finne frem)

Endte med at jeg sa opp og byttet til tele2. Fikk adsl installert i veggen etter 5uker og har aldri opplevd at jeg har hørt mer enn 2summetoner før noen har tatt tlf på supportavdelingen der. Utrolig mye bedre!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe nytt at support-telefonen til NGT er litt treg med å svare...

Men når de først svarer er det som regel VELDIG kompetente folk som sitter i andre enden, og de får løst problemene raskt.

Det er iallefall min erfaring.

Nå er det et halvt år siden jeg hadde bruk for å ringe NGT, så lang ventetid har ikke plaget meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...