Ni kon Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 50% piksle feil på lcd er nok å overdrive: Min erfaring: Eizo og NEC = under 5% pikselfeil Øvrige fra 10% til 15% Bærbare har også LCd skjermer slik de stasjonære:) Lenke til kommentar
voluz Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 det der er piskelfeil og det kan være subpikslene som spøker her. Du kan prøve å masere området. Alternativt er dette et signalfeil. Dvs at det er problemer med signalet til skjermen. Uansett er dette en garantisak spør du meg. Skjermen bør jo være dekket av ISo 13406-2 Har dessverre forsøkt å massere området forsiktig, men det ble ingen forskjell. Så er nok som jeg trodde, og som MultiCom tror, og som du foreslår; signalfeil. Får visst dekket det av MultiCom ja. Noe annet ville også vært urimelig. Kan bærbare ha pixelfeil på samme måte som LCD skjermer? Jeg har hørt at 50% av alle LCD skjermene har pixelfeil, men aldri sett en feil på en bærbar. Er det samme type LCD eller? Er visst like mye pixelfeil på en laptop's LCD-skjerm ja. Men jeg har til nå unngått det jeg også. Eller, avogtil har de dukket opp en "død" pixel, men dette har latt seg "massere" bort. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Sendte mail jeg også, (hehe fikk ordrett samme svaret som deg:) Kommer nok til å sende den inn, høres fint ut at de bare bytter panelet. Lenke til kommentar
nugi Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Må bare si at Multicom virker fantastiske mhp. service. Lover godt! Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hva om du tar et printscreen "skjermdump"? Da vil du fort se om det feil på LCD skjermen eller ikke. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Sendte mail jeg også, (hehe fikk ordrett samme svaret som deg:) Kommer nok til å sende den inn, høres fint ut at de bare bytter panelet. Da var min PC sendt avgårde med Posten gitt. Så da er det bare å sette seg ned og vente.. Bor i Trondheim, så ser den neppe igjen før tidligst onsdag neste uke tenker jeg. Men da forhåpentligvis frisk!! Må bare si at Multicom virker fantastiske mhp. service. Lover godt! Ja, de virker veldig bra. Aldri gått mer enn et par timer før jeg har fått svar på mine e-post-henvendelser. (Og ofte mye raskere.) De skal få en 6'er av meg om de ikke bruker for lang tid på denne reparasjonen.... Hva om du tar et printscreen "skjermdump"? Da vil du fort se om det feil på LCD skjermen eller ikke. Forsøkte ikke det, men det fremgikk ganske tydelig at det var LCD'n det var feil på og ikke OS eller Sofware. Men takk for forslag. Lenke til kommentar
AndreasI Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Er det noen som vet hvor lang garanti det er på disse maskinene fra Multicom? Fra Multicom sine sider: Det er ett års omleveringsgaranti på de aller fleste varer. Dette er en garanti som går ut over kjøpslovens reklamasjonsrett som i utgangspunktet gir rett til reparasjon av den samme varen. Med vår omleveringsgaranti får du garantert ny vare ved feil. På MultiCom PC series er det tre års garanti. Er bærbare en del av MultiCom PC series? Andreas Lenke til kommentar
voluz Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Er det noen som vet hvor lang garanti det er på disse maskinene fra Multicom? Ganske sikker på at det er 3 år ja. Lenke til kommentar
hme Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Den same feilen på min G551 som eg fekk 2.6. Dette må være ein svakhet på desse skjermane. Er einaste mulighet å sende den inn og få den bytta? Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Den same feilen på min G551 som eg fekk 2.6. Dette må være ein svakhet på desse skjermane.Er einaste mulighet å sende den inn og få den bytta? Tror nok det blir eneste mulighet ja.. Skal snart sende inn selv. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Voluz: Har du hørt noe fra multicom? (ang feilen og hvordan de retter det). Sitter og lurer på om jeg skal gidde å sende den inn eller ei.. Det er jo nesten ikke merkbart. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Voluz: Har du hørt noe fra multicom? (ang feilen og hvordan de retter det). Sitter og lurer på om jeg skal gidde å sende den inn eller ei.. Det er jo nesten ikke merkbart. Ja, sendte inn mandag forrige uke jeg. Postgangen fra Trondheim er så treig at den ikke kom fram til Kr.sand før mandagen uka etter. De reparerte den igår (tirsdag) og sendte den tilbake til meg i dag. Så den er på vei da! Får den vel på fredag. Når jeg har brukt så mye spenn på noe vil jeg ha det feilfritt. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Når jeg har brukt så mye spenn på noe vil jeg ha det feilfritt. Er litt enig der, men er også litt redd for å få tilbake en skjerm med 'vanlige' døde pixler. Kan liksom ikke sende den tilbake en gang til, bare for et par døde pixler. Da er det bedre slik det er nå. Lenke til kommentar
Maj.Ziegler Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Er noen leverandører som krever at det er 4 eller flere døde pixler... Det er også noe med plasseringen av pixlene... Feks 2 pixler med 1 i hver side, er ikke garanti, men 2 midt på som er lyse er garanti...rare greier... Ziegler Lenke til kommentar
voluz Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Er litt enig der, men er også litt redd for å få tilbake en skjerm med 'vanlige' døde pixler. Kan liksom ikke sende den tilbake en gang til, bare for et par døde pixler. Da er det bedre slik det er nå. Ja, sant det da. Jeg har i hvertfall fått tilbake laptopen nå. Og nå har den ingen rare pixler og ingen døde pixler. Så det ble suksess det! Forøvrig har jeg vært borti en deeeeeel laptop'er gjennom tidene, og har aldri vært borti en med døde pixler... Har forresten aldri sett en vanlig TFT-skjerm med døde pixler heller. Men mulig jeg har vært svært så heldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå