Master Casemod Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) jeg tenkte en dag.... hmm colan blir så jævla varm.,....kansje jeg skal finne opp en kjøler? ja..så jeg tok frem en vifte fra min gamle shuttle og fant frem kabel...og en bryter men....hadde jeg ikke funni frem en transformator hadde min vifte brent opp.... jeg skrudde sammen hele greia og testa den... nå erre testing av den.....resultater kommer kansje noen bilder å Endret 31. mai 2004 av Master Casemod Lenke til kommentar
oycob Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 hmm, du bare setter en vifte til å blåse rett på colaen? Tror ikke du vil klare å holde den spesielt kald på det viset, men gøy å høre hvordan det går... Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hvis konseptet er at du skal luftkjøle cola blir du nok skuffet. Det som kommer til å skje er at colaen fortere når romtempratur, da du konstant bombarderer den med varm luft istedet for at luften står stille rundt flasken. For å kjøle ned noe, må du nødvendig vis ha noe som er kaldere enn det du har tenkt til å kjøle, med mindre du har en form for fasekjøling eller TEC. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 hva er TEC? går over fra cola til "person cooling" assa at den er retta mot meg og blåser Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 TEC=termo-electric cooling, altså peltier. (peltier-guiden) Ikke spesielt egnet for å kjøle cola med, med mindre du har avsindig mye tid og penger, og veldig langt til næremste kjøleskap. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 k....hvor får man tak i peliter?? erre dyrt? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du får det vel på microplex, har ikke erfaring med del selv, men så vidt jeg har hørt er det ikke noe særlig for nybegynnere. Søk litt rundt på forumet her hvis du vil lese mer om det, men som sagt tror jeg ikke pelt-kjølt cola er noe særlig å satse på. Lenke til kommentar
razer Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Så du brukte en halvtime på å rette ei vifte med bryter mot Colaboksen? hmm Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Ibland är det enkla det bästa, men vill man ha stilpoäng skall man bygga en Jet powered beer cooler! /Olle Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hvis cola'en blir så veldig varm hadde jeg vært så smart at jeg bare hadde satt den i et kjøleskap Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hvis cola'en blir så veldig varm hadde jeg vært så smart at jeg bare hadde satt den i et kjøleskap hmmmm....... aldri tengt på det , det hørtes veldigt smart ut Lenke til kommentar
MagE Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 meg kjøpte et peltier på ebat, 95watt, tror dere jeg kan mekke et aldri så lite cola kjøleskap med det eller?? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Her er to som har gjort det du snakker om. En på NTNU overclockers.com Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Sånn liten kjølebag for bilbruk (12v) er jo glimrende for slikt bruk (med litt modding). De inneholder som oftest et lite peltier element, masse plast og kanskje noe annet isolasjonsmateriale. Antar at det du trenger mest er å holde colaen kald - og ikke kjøle ned den - da effekten som oftest ikke er allverden. Lenke til kommentar
razer Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Her er to som har gjort det du snakker om. En på NTNU Er det bare meg eller vil den cat5'en bli litt for varm? Det er vel ikke store arealet på de lederne, og 11A/12v er en del.. (Går vel kanskje bra om han tvinner sammen 4 og 4 ledere da) Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) vil nok ikke funke MasterCasemod Endret 3. juli 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå