hondapower Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg har en 1990 mod Honda Accord 2.0 exi 16v som fungerer som bare det , men av og til når jeg stopper bare for 5 min eller noe og skal starte igjen så vil den ikke! Jeg synes dette er veldig rart siden den ellers går som ei klokke. Lyset på bensinpumpa kommer på men det kommer ikke noe "klikk" når den slukner. har funnet ut at når det klikket ikke kommer starter den ikke. Alt mellom 2 til 5 min venting så kommer klikket når lampa slukner og bilen starter igjen og går som bare det. Er den noen som har en anelse på hva dette kan være så jeg kan evt. fikse delen selv og ikke må på verksted for å "feilsøke" da dette er jævelig dyrt? Setter stor pris på all input Lenke til kommentar
Rånern Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 ...er ikke helt med på "lyset på bensinpumpa"...-forklar nærmere... Lenke til kommentar
hondapower Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 He he tenkte det kunne bli problemer der ja.. sorry for det sene svaret Lyset er orange\gult og er øverst til venstre i instrumentpanelet...over turtelleren. Når jeg vrir om nøkkelen og tenninga kommer på , lyser det i noen sekunder før det slukkes etterfulgt av ett klikk i ett rele eller noe. Da kan jeg starte bilen. Vroom! Men , når jeg da ikke får det klikket vil ikke bilen starte. Noen ganger får jeg startmotoren til å kinne og nesten motoren til å tenne , andre ganger får jeg bare mange høye klikkelyder fra motoren når jeg prøver å starte. Dette skjer veldig uregelmessig så det går an å leve med det men det er veldig frustrerende og kjipt å stå på offentlige plasser å kinne og vente på å få start. Som regel tar den noen minutter uten aktivitet , å så fungerer alt som det skal igjen. Noen ganger starter den bare for så å stoppe igjen , men det er sjeldent. You see? Merkelig problem som ingen jeg kjenner vet hva er for noe.. Lenke til kommentar
Rånern Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Honda har gjerne et problem med hovedreelet, som styrer både bensinpumpa, gir strøm til computeren m.m. Releet er todelt, den ene delen aktiverer den andre ut fra diverse sensorer/tilstander. Ikke lett å finne ut av, en sjanse å ta er å bare bytte releet, men det koster sikkert flesk....det KAN jo være noe annet som er feil. Først ville jeg ta meg tid til å sjekke alle kabler/tilkoblinger samt jordinger jeg finner, ta av kontakter, spraye dem med WD40 eller CRC 565 og sette dem på plass igjen. Du kan også sjekke releet slik: Slå på tenninga og mål på terminal 7 på hovedreleet. Der skal det være spenning, den styrer bensinpumpa. Sjekk terminal 8 (computer) den skal gå til jord. Hvis du IKKE har spenning på 7 men HAR jording, er releet sannsynligvis gåent. Som sagt et kjent problem på Honda, og det oppstår som regel når den er varm. Hvis du vil lese mer om dette, sjekk: http://autorepair.about.com/cs/troubleshoo...l/aa010301a.htm . Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Bra link, Ronny! "Hondapower": få med deg side 3 i linken, der er det tegninger og mer testbeskrivelser. Lenke til kommentar
hondapower Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Kjempegreier! Det skal jeg sjekke så snart jeg får sjans. Tusen takk for det. Trolig har du spart meg masse spenn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå