kverna Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Telefonen som testes er Lg g7100! LG G7100! Første intrykket: Det første som møtte meg når jeg kom hjem fra fotballbanen, åpnet esken og helte ut innholdet, var hvor mye Lg har puttet inn esken. Det fulgte med Telefonen, Lader, Instruksjonsbok, Pc kabel, cd med software og hengestropp. Veldig bra! ::Design:: -Utvendig Jeg har alltid likt designet på denne telefonen, og det var vel en stor del av grunnen til at jeg kjøpte den. Den er rett og slett lekker, med svart kropp, sølvgrå flipplokk og "kromma" ring rundt OLED displayet. Den virker kanskje litt gammeldags med utvendig antenne men dette er ingen bakdel fra min side, enkelt og greit å få den opp fra lommen via antennen. Av knapper har den 3 stk, lyd opp, lyd ned og en dedikert kamera knapp. Disse er lette å nå, gode å trykke på og gir god respons. Siden jeg bestilte den fra telebutikken (de hadde den ikke inne) var jeg redd for å få den sølvgråe versjonen som jeg synes er mindre pen, men heldigvis - svart! -Skjerm Den ytre skjermen har 256 farger og er av typen OLED som står for Organic LED. Denne trenger ikke bakgrunnsbelysning og er derfor meget strømvennlig. Dette kan jo virke fint helt til man skal se hva klokka er ute i sollys. Den er rett og slett ubrukelig. Denne har kun funksjon inne og om kvelden, men da er den veldig fin og lyssterk. Den forteller hva klokka er, hvilken profil du har valgt, Batterimåler, hvor mye dekning det er i området samt viser små animasjoner, 6 i alt pluss en "skjermsparer". -Innvendig Når man åpner dekselet blir man møtt av en munter "ding-dong" lyd, denne kan slås av men jeg synes den er søt. Videre er tastene veldig gode å taste med, med unntak av "C" tasten som ligger noe nære navigasjonsknappen, som gjør at jeg mange ganger hopper ut av menyene. Tastene har et fint blått lys som virker påkostet. Navigasjonstastene er også snarveier til forskjellige sentrale menyer, venstre: Profiler(Bare vibrer, Stille, egendefinert og høyt) Høyre: Meldinger, Talemeldinger, Push-meldinger, Skjema og Alarm Ned: Favoritter - Her er det 9 plasser du kan velge til alt fra ny melding til Kamera. Opp: Telefonlisten Det finnes også soft knapper og en "OK" tast som også er gode å trykke på. Skjerm: Skjermen er av typen UFB som står for Ultra Fine and Bright. Den er som navnet tilsier ganske fin og lys, men kan ikke måle seg med de overlegne TFT skjermene som finnes på markedet. Med de er mer lyssterke og ikke så blasse som STN skjermen er. Man ser fint hva som står og det er ikke noe problem å bruke den ute i selv sterk sol. ::Menyer og Maskinvare:: Menyene på telefonen er veldig bra og oversiktlige, de består av ett stort bilde med animasjon, og mange små bilder på rad nedover høyresiden, 10 i alt + en Netcom ekstra på min telefon. De er ganske logiske untatt når du skal ha alarm, som ligger under instillinger. Under Planlegger menyen ligger telefonbok, vel vel... litt uvant kanskje! Under moro og verktøy ligger det 3 spill, Multipliser, Space Ball og Ubåt (populært kalt Hvalen i min omgangskrets). Dette er helt kurrante spill som det går ann å spille i lengden uten å gå lei. Går man lei ligger det 10 andre spill på software cd'en som følger med. Telefonen er rask og svarer greit når man går gjennom menyen, ikke noe henging mellom de forskjellige menyene.. Men når man skal sende mms går det hele litt tregere. Det kan ta opptil 1 minutt fra du tar på "Skrive MMS" til du er inne og kan sende mms'en. Og for all del, ikke trykk på "Forhåndsvisning" når du har skrevet en mms, DET kan ta lang tid det. Ellers henger telefonen godt med. Når vi først snakker om de negative tingene kan jeg fort skyte inn at 1mb minne blir for tynt i lengden for en VGA kamera mobil, men dette er ikke noe problem hvis man er flitti bruker av datakabelen som følger med. En litt irriterende ting med menyene er at for hvert valg du gjør popper det opp en boks der det står "lagret", denne blir der i ca 1 sekund og blir veldig plagsom i lengden. Skulle gått ann å skru den av. ::Kamera:: Kameraet er av typen VGA, VGA er benevnelsen på oppløsningen 640x480 pixel. Kameraet er helt kurrant når det gjelder mms og ganske greit når det gjelder fotografialbum på pcen. Hadde en Nokia 7650 før og den kunne ikke matche skarpheten som dette kameraet klarer. Kameraet kan også ta bilder i rask rakkefølge, portrettbilder og bilder med rammer. Det er også blitz på kameraet, men dette er ubrukelig morro hvis man ikke er under en halv meter fra objektet. ::Underholdning og teknologi:: På underholdnings fronten er lg g7100 ganske godt utstyrt. Den har 3 installerte spill, Multipliser, Space Ball og Ubåt. Multipliser er en matte versjon av tetris der du skal sette sammen regnestykker, fint konsept kanskje men lite gjennom tenkt og det virker som det er mest egna for Asia(grunnet tallene). Space Ball er min favoritt og er ett spill ala Snake på nokia. Her skal du samle 3 like farger som hoper seg opp etter slangen, når det er 3 like farger etter hverandre blir de borte. Ubåt er det tredje spillet. Ubåt minner om det kjente og kjøre helikopter spillet som mange kanskje har spilt på internett. Det går ut på å guide en ubåt over og under forskjellige hindre. På teknologi stiller vel egentlig lg g7100 litt svakt. Den har ikke bluetooth og har dårlig IrDA støtte. Med dette mener jeg at det ikke går å sende filer/bilder/telefonnummer via infrarød til Nokia og Sony Ericsson. (Bare de jeg har prøvd mot) Ellers har den MMS med støtte for flere bilder i samme melding og en begrenset java støtte som gjør at man bare kan spille dedikerte lg spill. (Det følger heldigvis med 10 spill på cd'en) ::Konklusjon:: Dette er en konge mobil! Den har ett bra kamera, fin skjerm, gode menyer og masse morro på cd'en som følger med. Absolutt å anbefale hvis man overlever svak ytre skjerm, lite minne og antenne! Bilde Bilde 2 Bilde 3 EDIT: lagt til en Underholdning og teknologi del. EDIT2: Lagt ut noen bilder tatt med kameraet! Endret 1. juni 2004 av kverna Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Fin test dette Kunne kanskje tenkt meg et eget avsnitt for "underholdning" og et for "teknologi" men ellers, helt topp Lenke til kommentar
Mafo Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bra jobbet! =) Bildene kan du bare sende til mailen min, så kan jeg laste dem opp på amobils server. Hvis du vil. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 er det bluetooth på denne mobilen? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 nei det er ikke bluetooth på denne mobilen.. Grunnen er at Lg og Samsung syntes denne teknologien var for ny og usikker til at de ville satse på den enda... Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Flott med avsnittet for "teknologi og underholding", men kanskje du kunne forklare hva du mener med "dårlig ir"(skriv det i testen)? Endret 1. juni 2004 av Ingar Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) gjorde det nå + la ut 3 bilder som er tatt med kameraet! Endret 1. juni 2004 av kverna Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Flott og oversiktlig skrevet.Syntes bilde kvaliteten på bilden var svært gode egentlig.Spesielt den med katten og kabisen. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Den testen her var jo kjempebra, kanskje du skulle legge ved ett bilde tatt med telefonen? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) det er 3 bilder som er tatt med telefonen der da Flott og oversiktlig skrevet.Syntes bilde kvaliteten på bilden var svært gode egentlig.Spesielt den med katten og kabisen søte katten min Endret 1. juni 2004 av kverna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå