Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble trådløs router til stereoanlegg :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestilte akkurat en Asus Spacelink trådløs router på komplett.no og fikk plutselig en idé som noen kanskje synes er helt på jordet, men jeg hadde nå syntes det ville vært utrolig praktisk og morsomt. I alle fall:

Som sagt har jeg nå bestilt meg en Asus Spacelink, og jeg lurte så på om noen vet om på en eller annen måte kan koble den (via ett eller annet) til et stereoanlegg? Det hadde vært ganske kult å kunne spillte musikken fra iBooken min direkte på stereoanlegget uten å måtte bruke kabler!

Noen idéer om hvordan man kunne fått til dette?

Jeg tenkte som så: man kunne eventuelt kjøpt en USB-audio interface fra m-audio og koblet den til routeren og så videre til stereoanlegget, men det blir relativt dyrt og om det fungerer i det hele tatt vet jeg ikke... kan man bruke USB porten på spacelinken som om den var en USB port i maskinen som er koblet til routeren?

Det ble en del spørsmål på likt nå, men om noen tar seg tid til å svare blir jeg glad :)

Ha en riktig fin dag.

Med vennlig hilsen

Sebastian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det fungerer dessverre ikke, alt du kobler til den usb porten må ha støtte i firmware'en til spacelinken. Men du kan kjøpe en av de audio/video avspillermaskinene til å koble i nettverk.. komplett har en pinnacle boks som kan kobles til tv og stereoanlegg og som har mulighet for trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

hei bludern

Den forutsetter at man også kobler til en TV, og det får jeg desverre ikke gjort... men takk skal du ha!

Og dessuten krever den at man kjører PC, mens jeg har mac...

Jeg får titte litt mer rundt omkring :)

Takk for all hjelpen!

Seb

Lenke til kommentar

Det finnes et produkt som heter Trust Televiewer eller noe sånt. Dette kan kjøre både lyd og bilde trådløst fra maskin til tv og/eller stereoanlegg.

Koster ca 1500 kroner. Ikke superkvalitet dersom det er litt avstand og betongvegger og sånt, men greit nok.

Lenke til kommentar

Søren også... hadde jeg bare ventet en uke med å kjøpe asusen min... nå har Apple lansert en ny Airport-basestasjon som gjør akkurat det jeg ønsket meg... og den er liten og søt og koster mindre enn asusen... steike... det dreier seg om en basestasjon med mini-jack utgang som kan streame musikk fra iTunes til stereoanlegget eller hva man nå kobler den til...

For mer informasjon kan man gå til: http://www.apple.com/no/airportexpress/

Håper den kan nytte noen andre enn meg i alle fall...

Kanskje jeg prøver å få solgt min...

Vi får se...

Noen som vil kjøpe en helt ny Asus Spacelink som har stått tilkoblet en dag og siden det bare har ligget i boksen den kom med?

Ha en fin dag alle sammen!

Med vennlig hilsen

Sebastian Probst Eide

Lenke til kommentar
Søren også... hadde jeg bare ventet en uke med å kjøpe asusen min... nå har Apple lansert en ny Airport-basestasjon som gjør akkurat det jeg ønsket meg... og den er liten og søt og koster mindre enn asusen... steike... det dreier seg om en basestasjon med mini-jack utgang som kan streame musikk fra iTunes til stereoanlegget eller hva man nå kobler den til...

For mer informasjon kan man gå til: http://www.apple.com/no/airportexpress/

Håper den kan nytte noen andre enn meg i alle fall...

Kanskje jeg prøver å få solgt min...

Vi får se...

Noen som vil kjøpe en helt ny Asus Spacelink som har stått tilkoblet en dag og siden det bare har ligget i boksen den kom med?

Ha en fin dag alle sammen!

Med vennlig hilsen

Sebastian Probst Eide

3 ord: Angrefrist, angrefrist, angrefrist.

Lenke til kommentar

er du sikker på det blundern? Leste nettopp gjennom produktbeskrivelsen på apples webside, og der sto det jo at den kan brukes stående for seg selv! Og ettersom de reklamerer for at man kan ta den med seg over alt og koble inn i stikkontakten på hotellrommet for så vips å ha et nettverk så bør den jo kunne stå for seg selv også?

SilverCRX: skjønte plutselig det jeg også! Angrefrist er en fantastisk ting :)

Må finne litt mer ut av dette her, hvis den faktisk ikke kan stå for seg selv så trenger jeg jo uansett en annen basestasjon, og da kan jeg liksågodt beholde den jeg har!

~Seb

Lenke til kommentar

Siterer forresten din egen webside blundern:

"Apple lanserte i dag et nytt produkt i sin berømte AirPort produktlinje. AirPort Express er en mobil trådløs basestasjon"...

og:

"Airport Express er Apples AirPort Extreme basestasjon i bærbar format"

og:

"mellom AirPort Express og Airport Extreme (foruten vekt og færre porter) er at førstnevnte har en linje-ut tilkobling."

Altså burde den vel kunne stå alene?

Mvh. Seb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...