eirikhm Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Er det noen som sitter med info om kortet som PowerVR kommer med? Endret 31. mai 2004 av eirikhm Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ikke så mye ut over dette: http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0522053649.html Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Blir det et vanelig AGP kort? Har powerVR gitt ut noen kort før? Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Nei, de bare følte for å sette "5" bak PowerVR fordi det er tøft. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Nei, de bare følte for å sette "5" bak PowerVR fordi det er tøft. Ok. takk for et uironisk og hyggelig svar! Blir kortet AGP eller PCI-express? Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Blir kortet AGP eller PCI-express Det jeg har hørt hittil er først og fremst AGP, men de vil nok komme med en PCI-X etterhvert. Kom over en liste med "specs" som vistnok skal være rimelig troverdig. Enkelte har slaktet den, men mine kilder sier at den er rimelig grei. Max Texture Height 4096 px Max Texture Width 4096 px Max Active Hardware Lights 8 Max Texture Blending Stages 8 Textures In Single Pass 16 Fixed Function Max Texture Coordinates 8 Max Vertex Blend Matrices 98 Pixel Shader Version 3.0 Vertex Shader Version 3.0 DirectX Version Hardware Support 9.0C Max User Clipping Planes 8 Memory And Core Clock 375 MHz synchro VGA Core Codename PowerVR S5A2 Total Local Video Memory 256 MB Total Local Texture Memory 254 MB Max AGP Memory 256 MB Rendering Bit Depths 16, 32 Z-Buffer Bit Depths 16 Direct3D Device Features Additive Texture Blending Supported AGP Texturing Supported Anisotropic Filtering Supported Bilinear Filtering Supported Cubic Environment Mapping Supported Cubic Filtering Supported Decal-Alpha Texture Blending Supported Decal Texture Blending Supported Directional Lights Supported DirectX Texture Compression Supported DirectX Volumetric Texture Compression Supported Dithering Supported Dot3 Texture Blending Supported Dynamic Textures Not Supported Edge Antialiasing Supported Environmental Bump Mapping Supported Environmental Bump Mapping + Luminance Supported Factor Alpha Blending Supported Geometric Hidden-Surface Removal Supported Guard Band Supported Hardware Scene Rasterization Supported Hardware Transform & Lighting Supported Legacy Depth Bias Supported Mipmap LOD Bias Adjustments Supported Mipmapped Cube Textures Supported Mipmapped Volume Textures Supported Modulate-Alpha Texture Blending Supported Modulate Texture Blending Supported Non-Square Textures Supported N-Patches Supported Perspective Texture Correction Supported Point Lights Supported Point Sampling Supported Projective Textures Supported Quintic Bezier Curves & B-Splines Not Supported Range-Based Fog Supported Rectangular & Triangular Patches Not Supported Rendering In Windowed Mode Supported Scissor Test Supported Slope-Scale Based Depth Bias Supported Specular Flat Shading Supported Specular Gouraud Shading Supported Specular Phong Shading Supported Spherical Mapping Supported Spot Lights Supported Stencil Buffers Supported Sub-Pixel Accuracy Supported Table Fog Supported Texture Alpha Blending Supported Texture Clamping Supported Texture Mirroring Supported Texture Transparency Supported Texture Wrapping Supported Triangle Culling Not Supported Trilinear Filtering Supported Two-Sided Stencil Test Supported Vertex Alpha Blending Supported Vertex Tweening Supported Volume Textures Supported Z-Bias Supported Z-Test Supported W-Buffering Supported Z-Based Fog Supported Vertex Fog Supported W-Based Fog Supported Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ser faktisk ganske bra ut.... Vi får se om det har noe å stille opp med mot X800 og 6800 seriene. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har de engang en skjangse å få et kort til å yte i nærheten av toppkortene til ATI og Nvidia? Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Har de engang en skjangse å få et kort til å yte i nærheten av toppkortene til ATI og Nvidia? Ja, absolutt. Det er snakk om at deres kort vil overgå begge. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Blir veldig spennende... PowerVR har alltid brukt en meget spessiel måte å "rendre" bildet på. En meget avansert HSR-metode. Husker selv at jeg hadde et PowerVR kort for lenge siden... Matrox m3D, var en god konkurent til Voodoo 1 Kyro kortene til PowerVR som var i samme prissegnent som GeForce 2 MX og slo i mange tilfeller både Radeon 256 og GeForce 2 GTS, men de hadde ikke T&L, noe som både ATi og nVidia brukte mot dem... Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg må si at jeg aldri har hørt om PowerVR før........ Så skal det si at det eneste jeg visste om skjermkort for 1 og et halvt år siden var at jeg hadde et 9700pro... kom forresten over dette: As a graphics processor developer, PowerVR has not released anything new since early 2001 and analysts of the industry rarely take this firm into the account when talking about prospects for the industry. However, PowerVR reminds the world about itself by releasing some pieces information leading to assume about its new products indirectly. I 2001 var den forrige chippen lansert. Hvordan lå den an i ytelse i forhold til nVidia, matrox og 3dfx da? (tar ikke med ati fordi de var vel ikke helt inne i high end markedet da?) Endret 31. mai 2004 av TDK Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg må si at jeg aldri har hørt om PowerVR før........Så skal det si at det eneste jeg visste om skjermkort for 1 og et halvt år siden var at jeg hadde et 9700pro... kom forresten over dette: As a graphics processor developer, PowerVR has not released anything new since early 2001 and analysts of the industry rarely take this firm into the account when talking about prospects for the industry. However, PowerVR reminds the world about itself by releasing some pieces information leading to assume about its new products indirectly. I 2001 var den forrige chippen lansert. Hvordan lå den an i ytelse i forhold til nVidia, matrox og 3dfx da? (tar ikke med ati fordi de var vel ikke helt inne i high end markedet da?) Hehehe, KYRO er nok før din tid i så fall... Når det gjelder uttalelsen fra de analytikerne... De kjenner litt til grafikk-markedet, men har enda ikke forstått at MBX fra PowerVR mye bedre enn hva ATI og nvidia har sluppet på markedet (mobil-grafikk)., noe som gjør at jeg ville tatt den (og lignende andre) kommentaren med en klype salt. Men når det gjelder KYRO... Som Raptor sa, så var det et kort som prismessig var blant de billigste, men ytelsesmessig var mye mye bedre. Her[/url} er en test som viser at KYROen lå ikke så værst an til å være så billig. Og den har et ganske stort potensiale This is not going to be the card for the power user that will sacrifice life and limb for that next upgrade. It is for the “Joe Six-pack” crowd that wants some decent performance that does not require you make a trip to the pawnshop. Also we were told that there will be eight manufacturers of this card so the competition on the price level should be fun to say the least. Something that really gets me excited about the Power VR 3D technology is this. What do we get if we apply Tile Based Rendering to a 200MHz chipset? Maybe we will see that come to pass but it did not sound to be happening any time soon. I would certainly like to see Imagination and ST Micro make a run for the top spot though. Her finner du en test fra Beyond3D som også går litt mer i dybden når det gjelder forskjellen i teknologi mellom KYRO og andre "vanlige" kort. Når det gjelder Series 5, så er det veldig mange som har store forhåpninger til denne, da chip-familien vil også bl.a. bli brukt til å drive SEGAs nye arkade maskiner. Det eneste virkelige store spørsmålet er hvem (hvis noen) som vil produsere chipene og produsere kortene. PowerVR er nemlig et firma som "selger" IP, og gjør ikke som ATI og nvidia (som begge er ansvarlige for å produsere kjernene til sine kort). Dermed er det en enda større kostnad å komme i gang med å selge PowerVR kort i forhold til ATI og nvidia. (Men det blir også billigere i det lengere løp) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå