Gå til innhold

hvor mange watt trenger et 9800 pro?

Anbefalte innlegg

veit ikke helt om den overskrifta sier alt men la gå.. hehe

lurer egentlig på hvor svak strømforyning et radeon 9800pro kan kjøre på, før psu`n kneler..

har lest at det er anbefalt en 300w strømforsyning.. og jeg har bare en 250w.. :ermm:

har en følelse av at sd-ram minnet og prosessoren min vil bli en flaskehals egentlig. (512mb pc133 og p4 1.7ghz) minnet er treigt og proessoren er den siste i den forige p4 sokkelen, så jeg kan ikke bytte ut noen av delene..

hva vil gi mest ytelses forbedring av å hive inn et 9800pro, eller nytt hk, ram, cpu og beholde mitt gamle gf 4400ti en stund til? sliter med usle 6300 3dmar01se poeng her liksom. har aldri gadda å vente på at 3dmark03 skal bli ferdig.. :hmm: hehe.

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

250 watt blir nok litt for lite for Radeon 9800pro + andre ting inne i kabinettet.

Hvor mye penger har du til oppgradering da?

Jeg ville først kjøpt HK, CPU og Ram før jeg oppgraderer skjermkortet, for båndbredden på skjermkortet skal jo også håndteres av prosessoren og Ram'n vettu ;)

Lenke til kommentar
250 watt blir nok litt for lite for Radeon 9800pro + andre ting inne i kabinettet.

Hvor mye penger har du til oppgradering da?

Jeg ville først kjøpt HK, CPU og Ram før jeg oppgraderer skjermkortet, for båndbredden på skjermkortet skal jo også håndteres av prosessoren og Ram'n vettu ;)

tenkte meg egentlig det ja... har egentlig snart vrid hodet ut av ledd av all denne grublinga.. hehe. tenkte å oppgraderinga trinnvis (for å lure kostnadene unna den lange nesa til kona... hehehe) men tenkte på en 5000 i første omgang. dette er uten skjermkort selvfølgelig.. :yes:

Lenke til kommentar

Det skal vel stå "Hvor mange watt drar eit 9800 Pro?"

Uansett, kor stor straumforsyning du treng er avhengig av heile PCen, ikkje berre skjermkortet. Men 250 blir nok i minste laget sjølv om du har få andre komponenter i maskina.

Lenke til kommentar

At Radeon 9800Pro Trenger Over 250W psu er bare tull.

Har selv Bare 250W psu.

Det jeg har i maskinen er.

P4 2.6c

2stk Hd 1på 80Gb og en på 120Gb

Cd brenner 48x

3vifter

floppy

9800pro

+blått lys i ei vifte

+blå kathode

Er et Soltek Barebone system jeg har.

Har testet maskinen i prime 95 stabilt i 2 dager.

I tilegg har jeg klokket cpu til 3200mhz

Stabilt som bare det.

Ligger tett oppi 7000p i 3dmark 03

Er ikke dette stabilt nok så vet ikke jeg. :thumbup:

Så ja du kan trygt kjøre et 9800pro på 250W psu

Mvh Benny

Endret av Morp[]eus
Lenke til kommentar

Har Powercolor 9800 pro i et shuttle kabinett med 200 watt strømforsyning og det går uten problem.

Men det er stor forskjell på kvaliteten på strømforsyningene. Eg har prøvd det samme grafikkortet med to forskjellige 400 watts strømforsyninger i en annen Pc og der startet ikke maskinen. :(

Lenke til kommentar

Anbefaler denne oppgraderingen først :)

Amd A64 3000+ Tray kr 1590

Arctic Cooling Silencer 64 kr 175

Gigabyte K8NSP nForce3 250 kr 1195

Pmi 512MB Turbo Memory single channel kr 1195. Evt annet litt billigere minne.

Thermaltake Silent strømforsyning 410W kr 675

Totalt blir dette kr 4830 + frakt. Du skulle da være godt utrustet for en stund til med ditt Ti4400 kort. Vent et par måneder, og kjøp kanskje et av de nye Skermkortene i stedet (X800 eller 6800) Strømforsyningen er allerede på plass.

Husk å kjøpe noe smøring i tilfelle du ikke klarer å holde kona di utenfor da ;)

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Anbefaler denne oppgraderingen først :)

Amd A64 3000+ Tray kr 1590

Arctic Cooling Silencer 64 kr 175

Gigabyte K8NSP nForce3 250 kr 1195

Pmi 512MB Turbo Memory single channel kr 1195. Evt annet litt billigere minne.

Thermaltake Silent strømforsyning 410W kr 675

Totalt blir dette kr 4830 + frakt. Du skulle da være godt utrustet for en stund til med ditt Ti4400 kort. Vent et par måneder, og kjøp kanskje et av de nye Skermkortene i stedet (X800 eller 6800) Strømforsyningen er allerede på plass.

Husk å kjøpe noe smøring i tilfelle du ikke klarer å holde kona di utenfor da ;)

kona er allerede smørt med en designer klokke av noe slag til overpris.. har da litt erfaring ;) hehe.

har vurdert en slik oppgradering.. men iogmed at systemet jeg har nå er et DELL mikk makk, så må jeg ha et nytt kabinett også.. tenkte på et aopen 600B.. ? skulle duge det vel? trenger ikke noe sånt fancy fjortis kabinett :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også Powercolor 9800 Pro i min pc nå. Har kun 250watt men jeg har hatt kortet i 4 dager nå og spilt mye med det. Det ser ut til å funke bra. Kjørte 3Dmark03 og fikk 5200 poeng. Dvs at kortet fungerer som det skal, ytelsesmessig altså. Men som noen nevner kommer det sikkert ann på kvaliteten på PSU. Jeg har en HP maskin og mye rart kan sies om dem, men jeg tror det er kvalitet på tinga som er i pc'en..selv om den begynner å bli gammel og utdattert.

Det jeg har lagt merke til, var at PSU viften begynte å gå litt hurtigere og at pc'en lager litt mer lyd med 9800 enn mitt gamle skjermkort.

Jeg koblet også strømmen sammen med cd-rom enheten da jeg fant ut at denne kanskje ikke trneger like mye strøm som H-disken (bare egentlig noe jeg tror..vet ikke sikkert).

Så jeg tror det skal gå med 250watt, men jeg tror også at det avhenger av kvalitet på PSU. Jeg tror at både HP, IBM og kanskje også DELL har reltaivt god kvalitet på komponentene i pakke-løsningspcene dems.

Lenke til kommentar
kona er allerede smørt med en designer klokke av noe slag til overpris.. har da litt erfaring ;) hehe.

har vurdert en slik oppgradering.. men iogmed at systemet jeg har nå er et DELL mikk makk, så må jeg ha et nytt kabinett også.. tenkte på et aopen 600B.. ? skulle duge det vel? trenger ikke noe sånt fancy fjortis kabinett :yes:

:laugh:

Det kabinettet skulle passe veldig bra det, dersom du liker designen på det. Det er vel inkl. stømforsyning også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...