MysticoN Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hi alle! jeg har kjøpt meg dette kabinettet: Kabinett det er som sakt et plexi glass kabinett! det jeg sitter å lurer på no er hvilke verktøy jeg skal/kan bruke når jeg skal bynne å lage hull i dette kabinettet? jeg har ikke tilgang på dremel:( siden plexi ikke tåler så mye varme så må jeg vel sikkert bruke noe for å kjøle det ned med mest jeg sager/borer! holder vann? noen som kan komme med råd til valg av verktøy og hvordan jeg skal gå fram? takker! Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruk borr og stikksag, eller du kan kjøpe en co-tech sak hos clas ohlson? Er en sånn multitool til 200 kr, funker som f***! Når du bruker stikksag i plexi er det lurt å ha et fint blad, kjøre saga på full hastighet og ta ofte pauser så ikke glasset smelter Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruk borr og stikksag, eller du kan kjøpe en co-tech sak hos clas ohlson? Er en sånn multitool til 200 kr, funker som f***! Når du bruker stikksag i plexi er det lurt å ha et fint blad, kjøre saga på lav hastighet og ta ofte pauser så ikke glasset smelter Lenke til kommentar
insider Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Trenger egentlig ikke ta pauser heller - Jeg behøvde ikke dte når jeg skar ut mitt plexyvindu, men kan være smart. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Baufil er fint å bruke. Er ikke det raskeste, men gir deg god kontroll og kuttet blir ganske pent. Bor opp et par huller først så du får nedi bladet. Hvis du skal bore store hull har jeg sett tips om å smøre godt med CRC eller WD40 så ikke boret hugger tak og sprekker plexien. Ikke prøvd det siste selv thoug. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Om du skal skjære i plexi med stikksag, da kan det være lurt at en/ei står og heller litt vann på, ikke noe mye da slipper du at det smelter Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 jeg kan ikke huske at jeg hadde noe problemer med at plexien smelta sist jeg skjærte med stikksag.. brukte metallblat da.. finere tagger men det kan jo hende det er forskjell fra plexi til plexi hvordan det reagerer Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det spørs jo også på tykkelsen på plexien! Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Av erfaring har jeg opplevd at det er så og si umulig å kutte 4 mm plexiglass. Har prøvd å sage med baufil, men glasset sprekker. Jeg anbefaler å bruke plexiglass med minst 6 mm tykkelse. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 glasset jeg brukte var 4mm og det gikk feilfritt å kutte med stikksag med metallblad.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Har aldri hatt problemer med at noe har sprukket heller. Kuttet alt fra 2-8mm med alt fra baufil til kniv og dremel. Bare å være forsiktig å bruke noe som ikke har så grove tagger. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det er mulig å kjøpe stikksag blad som er til plexi og metall, jeg har det og det funker helt fint å skjære i 4mm plexi, men det blir litt varmt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå