Gå til innhold

Musikk til å teste anlegget med

sluffy

Anbefalte innlegg

Jeg dro med meg et par gigastore høytalere fra landet denne helgen, og nå vil jeg ha noe musikk å teste de med. Spiller liten rolle hvilken musikk det er, så lenge det er overlevbart. De har et basselement på ca. 10 tommer, samt et ca. 4 tommer stort mellomtone element og to 2-2,5 tommers diskanter. Og det er faktisk meget god lyd av de, selv om de sikkert er 20 år gammel.

Noen som har noen forslag?

mvh.

Sluffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du teste kvalitet kan du spille sanger fra gode sangere. Whitney Houston osv, da får du testet ordentlig.

Siden du ikke har større enn 10" elementer er det ikke vits i å spille de værste bass-sangene, men spill så mye som mulig fra orginale cder, og ikke mp3...

Lenke til kommentar

Når jeg tester ut anlegget mitt osv, spiller jeg Mr Oizo - Monday Massacre, men det er nesten bare bass da! Da tester jeg ikke mellomtonene eller diskanten men mer bass...

Hvis du skal variere litt kan du jo bruke Trance/Techno, da får du jo frem større frekvens område enn bare bass. Husk å spille sanger med bra kvalitet da, så kan du jo høre om du hører forskjell på for eksempel en Mp3 sang med 128bit eller 192bit eller originale CD sanger (WAV).

Lenke til kommentar

Kirkelig Kulturverksted produserer plater i en fantastisk kvalitet. Hør på f.eks Bjørn Eidsvåg - Allemannsland!

MP3 kan du bare glemme for å teste kvalitet. Riktig det en sier lenger oppe at du bør høre teste litt med den musikken du spiller mest, eller plater som du kjenner fra før.

Hvilket merke er disse høyttalerene egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...