sluffy Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg dro med meg et par gigastore høytalere fra landet denne helgen, og nå vil jeg ha noe musikk å teste de med. Spiller liten rolle hvilken musikk det er, så lenge det er overlevbart. De har et basselement på ca. 10 tommer, samt et ca. 4 tommer stort mellomtone element og to 2-2,5 tommers diskanter. Og det er faktisk meget god lyd av de, selv om de sikkert er 20 år gammel. Noen som har noen forslag? mvh. Sluffy Lenke til kommentar
andesam Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) THX Bass Test - I Love Big Speakers EDIT: this is meant to be played loud! Endret 31. mai 2004 av andesam Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Husk at gode høyttalere er ubrukelige uten god (og proposjonal) forsterker. Queens of The Stoneage - Go With The Flow The Hives - Die, allright! Tool - Hush Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Satser på at forsterkeren er god nok, da det eneste jeg har hørt om den er godt... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Yello - Essentials. Enorm dynamikk på den plata. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 The Streets - Fir but you know it Turbonegro - Get it on Turbonegro - Bad Mongo Blindside - About a burning fire In Flames - Zombie Inc. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Skal du teste kvalitet kan du spille sanger fra gode sangere. Whitney Houston osv, da får du testet ordentlig. Siden du ikke har større enn 10" elementer er det ikke vits i å spille de værste bass-sangene, men spill så mye som mulig fra orginale cder, og ikke mp3... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Peonget er at jeg vil teste variert, ikke om å gjøre å ha mest mulig bass. Jeg vil se hva de klarer å spille, uten at musikken blir "skitten" Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 da anbefaler eg Pink Floyd - Dark Side of the Moon Lenke til kommentar
SoW Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Skal du teste anlegget bør du gå for noe med mange forskjellige bassfrekvenser og diskanter.. Jeg ville gått for en eller annen slags basstest.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Yello - Essentials. Enorm dynamikk på den plata. Støttes! Den får fram lyder jeg ikke viste fantes på dårlige anlegg også Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Skal du teste anlegget bør du gå for noe med mange forskjellige bassfrekvenser og diskanter..Jeg ville gått for en eller annen slags basstest.. Skal du teste et anlegg spiller du krevende musikk, ikke masse kjipe frekvenser. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Spill musikken du hører på selv. Det er det som teller, ikke noe bas test plate. Hvem bryr seg? Så en nevnte Yello også. helt enig. Konge å teste med. Musikk, med det meste av alt Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Rage Against The Machine - Killing In The Name Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Når jeg tester ut anlegget mitt osv, spiller jeg Mr Oizo - Monday Massacre, men det er nesten bare bass da! Da tester jeg ikke mellomtonene eller diskanten men mer bass... Hvis du skal variere litt kan du jo bruke Trance/Techno, da får du jo frem større frekvens område enn bare bass. Husk å spille sanger med bra kvalitet da, så kan du jo høre om du hører forskjell på for eksempel en Mp3 sang med 128bit eller 192bit eller originale CD sanger (WAV). Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Spill noe Michael Jackson, han brukte sinnsykt masse "elementer" i musikken sin --> krevende for høytalere vist nok Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Diciples of annihilation - Extreme gangster Alt i ett. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Ettellerannetklassiskorkesterfraenstereophiletestplateforåtesteholografien... Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kirkelig Kulturverksted produserer plater i en fantastisk kvalitet. Hør på f.eks Bjørn Eidsvåg - Allemannsland! MP3 kan du bare glemme for å teste kvalitet. Riktig det en sier lenger oppe at du bør høre teste litt med den musikken du spiller mest, eller plater som du kjenner fra før. Hvilket merke er disse høyttalerene egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå