Gå til innhold

Norsk Eksamen....hjelp

neXon

Anbefalte innlegg

Dette er kansje ikke rette stede å poste slikt, menmen:D jeg har Norsk eksamen imorgen...og jeg har vell ikke mye peiling....hehe

Hva er viktig å huske på når man skal skrive en Artikkel,Kåsseri og Essay? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er kansje ikke rette stede å poste slikt, menmen:D jeg har Norsk eksamen imorgen...og jeg har vell ikke mye peiling....hehe

Godt tips: legg av deg orddelingene (særskrivingen) og unødvendige store bokstaver. Det er ikke norsk, men engelsk. Ellers er jo Riksmålsforbundets oppsummering, som noen over her har postet, absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er kansje ikke rette stede å poste slikt, menmen:D  jeg har Norsk eksamen imorgen...og jeg har vell ikke mye peiling....hehe

Godt tips: legg av deg orddelingene (særskrivingen) og unødvendige store bokstaver. Det er ikke norsk, men engelsk. Ellers er jo Riksmålsforbundets oppsummering, som noen over her har postet, absolutt å anbefale.

- Kommaregeln!

- Åpenrom etter ny setning og komma.

- Stor bokstav etter "." "!" "?" og et par til...

- Ikke bruk "..." når du skriver stil.

- Ikke bruk forkortelser! Bruk godt og variert språk som fks., ikke skriv: "Først blablabla, så gjorde jeg, så gjorde jeg, så tok vi blabla, sa fant vi shallabomm og så blabla.." Ha mer variasjon i skrivemåten, da får du bra grades ;)

..kan desverre ikke hjelpe deg med noen sjangertrekk innenfor _noen_ sjangrer, kan de nemlig ikke selv. :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...