neXon Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Dette er kansje ikke rette stede å poste slikt, menmen:D jeg har Norsk eksamen imorgen...og jeg har vell ikke mye peiling....hehe Hva er viktig å huske på når man skal skrive en Artikkel,Kåsseri og Essay? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du får ikke andre svar her på forumet enn du finner i boka. Les selv heller. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Er det eksamen på vgs er det mange tips på denne linken: http://www.riksmalsforbundet.no/eksamen/eks_1.html Flere nyttige tips nederst på siden. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hva med å lese HolgerLudvigsens rettskrivingsguide? Sikkert ikke dumt før en norskeksamen Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Kjenner jeg brukerne av dette forumet rett, så har ingen peiling Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Skriftlig eksamen er plankekjøring - i hvert fall på vgs. Muntlig derimot... Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Dette er kansje ikke rette stede å poste slikt, menmen:D jeg har Norsk eksamen imorgen...og jeg har vell ikke mye peiling....hehe Hva er viktig å huske på når man skal skrive en Artikkel,Kåsseri og Essay? Godt tips: legg av deg orddelingene (særskrivingen) og unødvendige store bokstaver. Det er ikke norsk, men engelsk. Ellers er jo Riksmålsforbundets oppsummering, som noen over her har postet, absolutt å anbefale. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Dette er kansje ikke rette stede å poste slikt, menmen:D jeg har Norsk eksamen imorgen...og jeg har vell ikke mye peiling....hehe Hva er viktig å huske på når man skal skrive en Artikkel,Kåsseri og Essay? Godt tips: legg av deg orddelingene (særskrivingen) og unødvendige store bokstaver. Det er ikke norsk, men engelsk. Ellers er jo Riksmålsforbundets oppsummering, som noen over her har postet, absolutt å anbefale. - Kommaregeln! - Åpenrom etter ny setning og komma. - Stor bokstav etter "." "!" "?" og et par til... - Ikke bruk "..." når du skriver stil. - Ikke bruk forkortelser! Bruk godt og variert språk som fks., ikke skriv: "Først blablabla, så gjorde jeg, så gjorde jeg, så tok vi blabla, sa fant vi shallabomm og så blabla.." Ha mer variasjon i skrivemåten, da får du bra grades ..kan desverre ikke hjelpe deg med noen sjangertrekk innenfor _noen_ sjangrer, kan de nemlig ikke selv. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 er litt for sent nå da Rippo se på datoen.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hei neXon, har du fått vite hvordan det gikk på eksamenen din?? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Hva med å lese HolgerLudvigsens rettskrivingsguide? Sikkert ikke dumt før en norskeksamen JA! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=245395&hl= *Være glad over at noen husker verket mitt* Lenke til kommentar
neXon Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Hei neXon, har du fått vite hvordan det gikk på eksamenen din?? hehe...har ikke fått vite det ennå...men synest det gjekk overaskende bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå