Gå til innhold

Test av LG G5400

Anbefalte innlegg

Design

Utvendig:

Jeg vil tro at de fleste vil like designet på denne telefonen, bortsett fra den ikke-integrete antennen. Min versjon av telefonen er blå og sølv, noe som sikkert gjør den litt mindre kjedelig enn om den hadde vært helt sølv (noe du får kjøpt). Rundt den ytre skjermen er det en blank "ring" som jeg ikke vet om er metall eller lakkert plast, men den passer uansett godt inn, og skaper et mer eksklusivt utseende. Samt at lekken lett blir slitt vekk fra den. På siden av telefonen er det også 3 strategisk plasserte knapper som er ganske funksjonelle (kommer tilbake til de). Telefonen passer godt i hånden, og også opp mot øret. Og glir lett ned i en bukselomme, og blir som regel liggende der (sikkert grunnet antennen), så den passer godt i lommer, og er heller ikke i veien.

Innvendig:

Knappene på telefonen er ganske ?lave?, noe som kanskje er uvandt for mange, men dette vender man seg til.. Skjermen også fint plassert med en sølvgreie rundt. Og over skjermen står det Colour Display, som om vi ikke allerede visste det. Lyset bak knappene/tasten er blått, og det passer vel godt med resten av telefonen.

Skjerm og grensesnitt:

Skjermen er en meget klar fargeskjerm med relativt god oppløsning. Fra fabrikken er den i min mening alt for lys, men dette kan lett stilles ned slik at den blir meget god å se på, og ikke for lyssterk. Menyene er lett å forstå, og logisk oppbygd, men få unntak (som for eksempel at du finner telefonboken under Planlegging/Organiser). Ellers er den oversatt meget dårlig til norsk, derfor har jeg den på engelsk. Vet ikke om den er oversatt like dårlig til andre språk, da jeg ikke er den mest språkmektige personen.

Det man finner når man bretter opp telefonen er et pent utvalg av meget funksjonelle knapper. Man har de vanlige 10 numretiske (?) knappene, logisk oppstilt, med en * på ene siden og en # på andre siden av 0-tasten. I tillegg til dette har man en ringe knapp, samt en legg på knapp (rød og grønn telefon), og en c-knapp. Også har man et sett navigasjonsknapper som består av en knapp for hver retning (opp, ned, høyre, venstre), en ok-knapp som funker om ok i menyene (en bekreftelses greie) samt at du kan koble opp mot internett vet hjelp av den når man ikke er inni menyen. Og hver side av navigasjonstastene har man to knapper som endrer funksjon etter hvor man befinner seg i telefonens system.

Når man ikke er inni menyen kan knappen mot venstre brukes til å skifte profiler med, og knappen til høyre er full av snarveier til meldinger, alarm, planlegger mm.

Alarmen burde ha vært forbedret kraftig, hvis man bruker den til vekkerklokke, men har lyst å deaktivere den en dag burde dette vært en enkel sak, men det er ikke mulig. Hvis du sier at alarmen skal være AV sletter telefonen den helt. Det er ikke vanskelig å få laget en ny, men det er irriterende å måtte gjøre dette hele tiden.

Maksinvare:

er er det vel ikke så mye å si, telefonen er utstyrt med det jeg vil kalle en helt grei prosessor, den henger ikke etter. eneste som kan gå tregt er å bla gjennom bildene man har på telefonen

Skjermen er helt fin

Så har den vel omtrent 1MB minne, som står til din disposisjon. Og dette holder vel, eneste er at det skulle ha vært dynamisk. Man har jo ikke kamera, så man trenger vel ikke så mye mer plass (det er grenser på hvor masse folk gidder å sende deg.)

Og man har også en IR-ting som er helt ubrukelig mot andre telefoner, og funker på noen datamaskiner.

Teknologi:

Man har MMS, en begrenset utgave av JAVA, og ymse andre ting til disposisjon. Jeg vil si at denne telefonen er relativt godt utrustet i forhold til prisen.

Diverse:

Man får med datakabel og handsfree når man kjøper telefonen, dette er da meget praktisk, men programvaren som hører til datakabelen er heller dårlig, og jeg har ikke klart å oppdrive noen alternativer til dette.

Konklusjon:

Dette er en meget fin telefon, som ligger på ca. 2000 og oppover uten abo. Man får meget masse for pengene. Ulempene kan være at FW/SW ikke er det aller beste, men dette kan fikses hvis man er villig til å overlate telefonen i Zodiacs varetekt.

Jeg vet ikke hvor masse den tåler, da jeg ikke har prøvd ut noe som helst på dette området, men den virker ganske solid. Eneste ulempene jeg kan finne på utvendig design er antennen, samt at den utvendige skjermen ikke er godt nok "isolert", så det kommer lett støv og dritt inn under glasset til denne.

Min mening:

Jeg har hatt telefonen en god stund nå, og angrer ikke på kjøpet. Men så gikk jeg fra en Siemens M35i, så det er litt forandring. Hvis du skal ha deg ny telefon, og ikke trenger kamera, radio og blåtann er dette eg ganske godt alternativ, serlig hvis du er litt interessert i design :p

Jeg kan ikke akkurat si at jeg har gjort meg så veldig flid med denne, men hvis det er noe du vil ha med/lurer på er jeg mer en villig til å svare ;)

EDIT: Jeg har ikke noe digitalkamera tilgjengelig for øyeblikket, men skal se om jeg kan få lånt ett slik at jeg kan ta bilder.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...