zupreme Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hei! Ser det er mange der ute som anbefaler produktene Eltek selger. Lurte selv på å kjøpe noe derfra, Dynabel DY 9412 12" sub Noen som kan fortelle meg litt om hvordan den duger?? Gjerne i forhold til Pioneer TS-W121 som koster det samme... Tenkte å kanskje kjøpe 2, da kommer jeg heldigere ut med impedansen på forsterkeren min (RF 1001BD, 1000W RMS 2 ohm). Eller er det noen som har andre forslag til noen gode subber som ikke koster skjorta men likevel spiller bra og høyt?! Tenkte jeg skulle komme et stykke over 140dB iallefall... Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ville satset på dynabel...De som selger Pioneer her i byen har begynt å tatt inn DynaBel produkter...Å de hadde testen 10" til dynabel...Hadde visstnok vært et enomrt basstrykk..Blitt skikkelig imponert! Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Ja det virker som det er mye for pengene, akkurat det jeg er ute etter Det er vel ikke noen rundt om i Trondheim som har no DynaBel i bilen sin da?? Kjekt å prøve før man kjøper... Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Hei, midt i blinken Jeg bygde sub'er til russebilen vår i våres, 2x DB 12" i lukket kasse (35 liter). Folka på Eltek anbefalte å ha den i lukket kasse og helst minst mulig ned mot 35 liter. Spilte meget rent og bra. Bra vandring, selv til å være så store elementer. Drev det hele med 2 x saga forsterkern brokoblet (en på hvert element). For å sikre nok karamell i de store vandringene hadde vi også en 1 Farads kondensator (også fra Eltek). Ble meget rent og ingen tendenser til brumming eller annet bråk. Sub'en var dønn stille til det kom ei tromme eller noen klimpra på en basstreng, da slo den til - skikkelig. Dette har jo selvfølgelig mye med delefilter å gjøre... Tror nok dette er noe av det bedre du kan få til den prisen, men om jeg forsto Kjetil Strand på eltek riktig så er dette elementet på vei ut av varesortimentet dems, men det er jo ikke vanskelig å sjekke. Når det gjelder Eltek generelt så har jeg handlet ganske mye der, alltid kun opplevd førsteklasses service. De må ha satt norgesrekord i pakking og shipping da jeg en fredag i femtiden bestilte en del saker fra dem i Oslo, mandagen henta jeg pakka på lokale postkontoret (billigste fraktalternativ og postoppkrav)!! Folka har peiling og hjelper deg med alt du kan finne på å spørre om... Endret 5. juni 2004 av Audiophil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå