Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP server !!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm på punkt 19 bruker de ip'en min jo :smile:

Prøv å bytte ut den ip'en med den du virkelig har, eller bruk dns2go hostnamet i stedet.

Hvis ikke kommer du inn på ftp'en min...

[ Denne Melding var redigert av: tZar på 2002-04-12 13:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-12 13:30, tZar skrev:

Prøv å bytte ut den ip'en med den du virkelig har, eller bruk dns2go hostnamet i stedet.

Det er fordi PHP scriptet er satt opp til å hente di IP og sette den inn i dokumentet. Når en annen person ser siden, får han opp sin egen IP.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-12 13:30, tZar skrev:

Hvis ikke kommer du inn på ftp'en min...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tZar på 2002-04-12 13:32 ]</font>

De bruker ikke IP'en din... Din IP ekstern IP-adresse blir plukket opp og satt inn i skriptet :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-12 13:01, olakanon skrev:

Hei skal sette opp en FTP server men står litt fast akkurat nå, fulgte
da jeg er litt "rookie" på dette området. Jeg får til alt helt til pkt. 19. Har også registrert meg på DNS2GO. Jeg er i ett LAN, har dette noe å si ?? NAT instllinger ?

Bruker forresten Bulletproof FTP server.

Hvis du bruker adsl fra Tiscali eller NExtGenTel må du legge inn en NAT entry for å dirigere port 21 riktig.

La oss si at du har NGT og din "interne IP-adresse"

er 10.0.0.2 -> Da skal du i teorien ikke trenge å legge til NAT entry siden all trafikk standard er routet til 10.0.0.2, men hvis du feks har 10.0.0.3 må du route all trafikk på port 21 (som er standard FTP port) via NAT:

set nat entry add 10.0.0.3 21 10.0.0.3 21 TCP

hvorfor du skal adde port 5000-6000 har jeg ikke anelse om.. virker noe usikkert spørr du meg.

Kjenner ikke Bulletproof nå særlig, da jeg bruker Serv-U selv... Vet ikke om andre feilkilder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...