stigfjel Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 ATI lager kort selg, men de selger det bare på det amerikanske kontinentet... Wrong! Sapphire lager ATi's X800 kort... Kan være, men det er ATI selv som bestemmer layout, hvilke komponenter som skal brukes og produksjonsmetode. Så det blir likevel et rent ATI-kort. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ja, vet det, men allikevel... Det høres litt rart ut Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Det er Sapphire som lager ATI baserte kort ja, men ATI bestemmer selv reference designet Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har personlig veldig gode erfaringer fra tidligere med saphire kort, så jeg tipper de gjør det skarpt nå også... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Personlige erfaringer tilsier at Sapphire er en god slant bedre, og mer pålitelig enn powercolor. Go Sapphire! Unnskyld for at jeg kritiserer, men jeg HATER grovt slike uttalelser fra folk egentlig ikke vet hva de snakker om! Og jeg vet at det ikke bare er meg som irriterer meg over dette. Her skal man være nøytrale! Jeg har selv aldri hatt et Sapphire kort, men kun PowerColor. Aldri hatt en eneste dårlig erfaring med de! Kan ha noe med at jeg alltid har skiftet kjøler på kortet Det er jo heller ingen forskjell på kort unntatt klistremerket, så ser ikke problemet. Uansett er både Sapphire og Powercolor RENE ATi kort! Helt sant faktisk. Lages ved samme fabrikk! Dessuten har PowerColor vært lengre på det norske markedet enn Sapphire og tilsvarende ATi-Produsenter! Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Personlige erfaringer tilsier at Sapphire er en god slant bedre, og mer pålitelig enn powercolor. Go Sapphire! Unnskyld for at jeg kritiserer, men jeg HATER grovt slike uttalelser fra folk egentlig ikke vet hva de snakker om! Og jeg vet at det ikke bare er meg som irriterer meg over dette. Her skal man være nøytrale! Jeg har selv aldri hatt et Sapphire kort, men kun PowerColor. Aldri hatt en eneste dårlig erfaring med de! Kan ha noe med at jeg alltid har skiftet kjøler på kortet Det er jo heller ingen forskjell på kort unntatt klistremerket, så ser ikke problemet. Uansett er både Sapphire og Powercolor RENE ATi kort! Helt sant faktisk. Lages ved samme fabrikk! Dessuten har PowerColor vært lengre på det norske markedet enn Sapphire og tilsvarende ATi-Produsenter! Lenke til kommentar
SephirothX Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Personlige erfaringer tilsier at Sapphire er en god slant bedre, og mer pålitelig enn powercolor. Go Sapphire! Unnskyld for at jeg kritiserer, men jeg HATER grovt slike uttalelser fra folk egentlig ikke vet hva de snakker om! Og jeg vet at det ikke bare er meg som irriterer meg over dette. Her skal man være nøytrale! Jeg har selv aldri hatt et Sapphire kort, men kun PowerColor. Aldri hatt en eneste dårlig erfaring med de! Kan ha noe med at jeg alltid har skiftet kjøler på kortet Det er jo heller ingen forskjell på kort unntatt klistremerket, så ser ikke problemet. Uansett er både Sapphire og Powercolor RENE ATi kort! Helt sant faktisk. Lages ved samme fabrikk! Dessuten har PowerColor vært lengre på det norske markedet enn Sapphire og tilsvarende ATi-Produsenter! "fra folk som egentlig ikke vet hva de snakker om!" .... "Her skal vi være nøytrale" Den er grei, og notert.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Nå er det vel ATI sine egne produkter som har vært lengst på det norske markedet. Før Radeon 7000 kom på banen, lagde ATI alle sine egne kort selv... Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Dere forsøpler tråden min men off topic ! det jeg spurte om var f.eks hvilken leverandør var best f.eks sapphire ect... Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Dere forsøpler tråden min men off topic ! det jeg spurte om var f.eks hvilken leverandør var best f.eks sapphire ect... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Personlig synes jeg bare du skal gå etter det billigste ... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 kjøp det BILLIGSTE du finner Meget godt råd Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Altså hva får dere til å tro at de kortene ATi lager selv er best? I USA f.eks er det disse kortene som er billigst. Det er jo også en grunn til at produsenter som f.eks Hercules produserer på en måte sine egne kort (forbedret vifte osv).. Kortene fra ATi kommer med alt standard som de er fra fabrikken uten noen form for forbedret minne, forbedret vifte osv.. EDIT: ja, gå for det billigste Er jo i og for seg samme kortet =) Endret 31. mai 2004 av IwwY^^ Lenke til kommentar
mrgood Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hei.. Da jeg skulle kjøpe mitt 9800 pro kort bladde jeg meg rundt på nettet. Tester osv.. Det jeg fant ut av all lesingen var at PowerColor kortet var kåret til det besste overklokkings kortet... + at det var billig. Om dette vil gjelde for X800pro vet jeg ikke. Er du i tvil på hvilket kort du ønsker så venter du litt, ikke kult å sitte med et kort til 3500 - 4000 kr. som man ikke er fornøyd med. Om ikke så lenge vil det være mange tester.. Helt til slutt så er det jo du som skal være fornøyd med ditt nye sinsykt råe kort mvh mrgood Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg har overhode ingen formening om hva som er best av powercollour, connect 3d, sapphire eller whatever. Men har ialle fall bare hatt gode erfaringer med de 2 sapphire kortene jeg har hatt. Connect 3d kortet mitt har også virket fint... Men likte allerbest Ati Radeon 7500 kortet mitt, pure ati Hadde jeg vært deg ville jeg sett om jeg kunne funnet et rent ati kort (viste ikke engang at dette gikk an mer, før noen sa det i denne tråden) Hvis du ikke finner det ville jeg kjøpt et sapphire kort. Hvorfor? Fordi jeg liker sapphire og føler liksom at powercollour er litt dårlig kvalitet. Dette er bare min subjektive mening og det kan godt hende jeg/han ville blitt like fårnøyd med et powercolour kort. Edit : shit kan ikke skrive engang Endret 31. mai 2004 av babbakaørn Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Kortene er så like at bundle og pris blir det viktigste Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Kortene er så like at bundle og pris blir det viktigste ja helt enig! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Altså hva får dere til å tro at de kortene ATi lager selv er best? I USA f.eks er det disse kortene som er billigst. Det er jo også en grunn til at produsenter som f.eks Hercules produserer på en måte sine egne kort (forbedret vifte osv).. Kortene fra ATi kommer med alt standard som de er fra fabrikken uten noen form for forbedret minne, forbedret vifte osv.. EDIT: ja, gå for det billigste Er jo i og for seg samme kortet =) Jo, det skal jeg fortelle. Jeg har et ATI Radeon 9700 Pro, et rent ATI-kort. Dette kortet er et rev.1 kort av 9700 Pro, som skal ha problemer med stabiliteten i AGP8X. Dette problemet har vært ikke-eksisterende på mitt kort. Og dessuten har jeg et ATI Mach64VT skjermkort fra 1995 som fungerer perfekt den dag i dag. Skjermbildet er like krystallklart som da kortet var nytt. Det er grunnen til at jeg og flere andre sverger til rene ATI-kort. Vi forbinder rene ATI-kort med kvalitet. Og derfor, skal jeg kjøpe et ATI-kort, vil jeg kun ha et rent ATI-kort. Lenke til kommentar
TDK Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Men jeg tviler på at du vil merke noen forskjell hvis du kjøper et sapphire kort. Jeg har selv et 9700pro rent ati kort og er strålende fornøyd. Har bestilt et rent ati X800XT PE nå.... Jeg hadde et sapphire 9800xt og var strålende fornøyd med det og. Jeg merket selv ikke forksjell på kvalitet og lignende på 9700pro og 9800xt kortet. Selv om det ene var ATI og det andre sapphire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå