Rayline TWB Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hadd'n gidda å sjekke de 2 Microsoft- linkene mine, så hadde han allerede utført Fixboot og Fixmbr.................. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Spørs vel om fixboot og fix mbr hjelper når diskett med ntldr og ntdetect og boot.ini ikke funker .... Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Akkurat som GeeZuZz sa Har selv gjort dette utallige ganger før. fixmbr ordner problemet. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 Det er nok litt verre enn som så. Jeg får ikke boota fra cdrommen! Da kommer det opp akuratt det samme. Det her begynner å se ille ut Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Same- Kan du fortelle hva slags maskin du har , eller hvilket type hovedkort i pc'n . (slik at noen kan gi deg detaljer om bios oppsett du trenger). Du har sannsynligvis harddisk som oppstart device før cdrom eller floppydisk . .. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er nok litt verre enn som så. Jeg får ikke boota fra cdrommen! Da kommer det opp akuratt det samme. Det her begynner å se ille ut Når folk gir deg hjelp, synes jeg du skal være såpass raus at du tar i mot hjelpen. Så vidt jeg kan se er det allerede nevnt flere ganger at du må endre i BIOS slik at CDROM er første oppstartsenhet. Det er absolutt ingen grunn til at det skulle komme "NTLDR is missing" når du starter fra en CD. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Nei men fan da, jeg er ikke så dum. Allerede før jeg lagde denne posten prøvde jeg å komme inn på cd-rommen, og selfølgelig har jeg endret boot rekkefølgen i bios... Eller så starter den jo ikke fra cd-rommen... syar 2003: Det er en maskin med AMD xp 2200+ , 512mb ram og et gammelt elitegroup hovedkort med SiS etellerannet chipsett. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Beklager. Men uansett så er altså det problemet. CD-rom'en prøver ikke å boote. Hva skjer hvis du tar ut alle harddiskene og setter i windows CD'en? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Du har vel ikke en diskett stående i disk stasjonen? Det kan være grunnen til at du får NTLDR missing! Ta den ut i såfall og reboot! Diskettstasjonen min er ikke koblet til så tviler på at det er problemet Kan hende du bør ta en titt innerst i skapet etter diskettstasjonen og se om det står i en diskett forde Lenke til kommentar
Same- Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Du har vel ikke en diskett stående i disk stasjonen? Det kan være grunnen til at du får NTLDR missing! Ta den ut i såfall og reboot! Diskettstasjonen min er ikke koblet til så tviler på at det er problemet Kan hende du bør ta en titt innerst i skapet etter diskettstasjonen og se om det står i en diskett forde "haha" GeeZuZz: Skal prøve det Lenke til kommentar
Soho Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Skru ut harddisken fra pc'en, flytt den over i en annen pc som slave, start opp den pcen, så kopierer du den filen over i riktig mappe. Kobler ut igjen harddisken, skifter til master etc. starter opp Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Husk at hvis det hvis det finnes noe som ligner et operativsystem(selv om det er skadet) så står det at du må trykke en knapp for å boote fra cd da...hvis ikke så står det bare et par sekunder en beskjed om å trykke en knapp før maskinen går videre og prøver å boote fra harddisk... NB! Gjelder ikke nødvendigvis alle bioser Endret 3. juni 2004 av tuvmarke Lenke til kommentar
Same- Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Hva skjer hvis du tar ut alle harddiskene og setter i windows CD'en? Da booter den fra cd'en! Men uten harddisk i pc'en så hjelper det lite Lenke til kommentar
Same- Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Fikk nå til å boote fra cd mens harddisken var i pc'en. Jeg kom meg inn på sånn reparere windows greier men der skjønte jeg lite. Hjelp? Fort? Hva skal jeg skrive der? Lenke til kommentar
alfern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Prøv dette: Velg CD-rom som første og eneste oppstartsvalg dersom biosen din tillater det. Sett boot other device til disabled hvis du har det valget. Du må da kunne boote fra CD selv om du har en harddisk koblet til... Når/(hvis) du får dette til kjører du reperasjon i konsoll og fixboot + fixmbr som allerede er foreslått, det fungerer 99% sikkert. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Fint du fikk det til ! Dersom disken du har satt inn inneholder en XP-installasjon vil du bli bedt om å logge deg inn der. Velg innstallasjonen og skriv inn passordet til administrator-kontoen. Deretter skriver du fixboot [drive:] og fixmbr Endret 3. juni 2004 av alfern Lenke til kommentar
Same- Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Deretter skriver du fixboot [drive:]og fixmbr Gjør det og så skrver eg exit... Den starter på nytt men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Hopp over repareringskonsolen og fortsett som vanlig installering HELT du kommer til et nytt SPM om å installere XP eller reparere, kjør reparering da ! Men husk at du må laste ned alle oppdateringer fra MS på nytt ! Endret 3. juni 2004 av jarmo Lenke til kommentar
alfern Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Det kan la seg løse på den måten jarmo foreslår over, men kun dersom veiviseren finner windows installasjonen du har. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 oww jess, oww jess nå funker pc'en fint igjen takk til alle som hjalp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå