Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

The Day After Tomorrow

UUnreal

Anbefalte innlegg

Jeg elsker katastrofefilmer! Sett den 2 ganger og gir den en svak 5! Skal kjøpes på dvd da den har dukket opp til 99,- på Narvesen

Gir en stor f i at alt er urealistisk, elendige skuespillere o.l. som dere sier, men så lenge jeg blir underholdt er det bra nok for meg..

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er "litt" teit i den filmen er at når den "kanalen" fra verdensrommet blir til så blir det GRISE kaldt. Det som er dumt med det er at luft ikke inneholder nokk Energi til at dette skal kunne skje, og en ting til Golfstrømmen styrer ikke så mye. Men alt i alt en underholdende film

Karakter = 5 :)

Lenke til kommentar

Syns den filmen sugde jeg. Jeg mener, dårlig dataanimerte ulver i en 2004-produksjon? Sånne ting som det bare ødelegger hele illusjonen for meg. Dessuten syns jeg filmen var altfor brå når det gjaldt introduksjonen av "katastrofene", så de ble jo egentlig aldri noe spenning. Men væreffektene var sykt bra.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

http://www.intuitor.com/moviephysics/dayAft.htm

En fantastisk side hvor fysikere plukker fra hverandre dårlige filmer. Jeg siterer fra slutten:

But wait. The helicopters are in Mexico over 2000 miles from New York City and even the venerable Chinook helicopter only has a range of 1250 miles. Blackhawks are even worse with a range of a mere 373 miles. Where are they going to refuel?

The population of the United States is about 290 million. If half were trapped in the storm and a whopping 90% died there would still be 14.5 million people in need of rescue. At best, a Chinook can only carry 44 people and a Blackhawk only 14. A helicopter evacuation works out to around 330 thousand Chinook rides. The logistical problems of evacuating survivors to Mexico would be a nightmare. Even with around-the-clock effort, we estimate it could take over 18 months.

Lenke til kommentar
http://www.intuitor.com/moviephysics/dayAft.htm

En fantastisk side hvor fysikere plukker fra hverandre dårlige filmer. Jeg siterer fra slutten:

But wait. The helicopters are in Mexico over 2000 miles from New York City and even the venerable Chinook helicopter only has a range of 1250 miles. Blackhawks are even worse with a range of a mere 373 miles. Where are they going to refuel?

The population of the United States is about 290 million. If half were trapped in the storm and a whopping 90% died there would still be 14.5 million people in need of rescue. At best, a Chinook can only carry 44 people and a Blackhawk only 14. A helicopter evacuation works out to around 330 thousand Chinook rides. The logistical problems of evacuating survivors to Mexico would be a nightmare. Even with around-the-clock effort, we estimate it could take over 18 months.

Hehe. Morsomt...

Lenke til kommentar

Dette summerer vel ganske bra opp essensen her:

The Hollywood ending did rescue us from having to endure more hackneyed disaster movie dialog. Okay, at least the special effects were reasonably entertaining even though based on badly flawed science. Sadly, however, it looks like the world will run out of fossil fuels long before Hollywood runs out of inane scripts and special effects portraying smoke and mirror physics.
Lenke til kommentar
Det som er "litt" teit i den filmen er at når den "kanalen" fra verdensrommet blir til så blir det GRISE kaldt. Det som er dumt med det er at luft ikke inneholder nokk Energi til at dette skal kunne skje, og en ting til Golfstrømmen styrer ikke så mye. Men alt i alt en underholdende film

Karakter = 5 :)

Hele problemet med akkurat den scenen der er at det er vindstille. Skulle man hatt en slik superhurtig nedkjøling måtte man hatt en skikkelig storm som brakte med seg iskald luft som kunne ta opp energien og deretter føre lufta vekk.

Menmen ,det er jo ikke det eneste idiotiske med filmen. Husker ikke detaljene, men i starten av filmen så er det noen inne på et museum og snakker om noen dinosaurer som ble hurtignedfryst en gang for lenge siden. Ment for å forberede seerne på muligheten for at dette kan skje igjen. Men samtidig slår det jo beina under hele 'dette er menneskeskapt'-temaet.

Jaja, idiotfilm med noen gode effekter. 3/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...