Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

The Day After Tomorrow

UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mja, men du så jo hvordan den kulda ga en blanke F i at det var en dør der. Den ble jo fullstendig frosset over og så fortsatte kulden inn videre i rommet. Takker for oppklaringen på "instant cold" forresten da :)

Men det at en liten peisbrann kan altså motstå kulde på -100C er fremdeles litt urealistisk :p

Men jeg er enig. Når det gjelder denne typen filmer er det bare å drite i logikk, realisme og andre jordlige begrep. We're in Hollywood ;)

Noen andre som også fikk litt gåsehud når det haglet ned med tornadoer over NY (Eller var det LA?)

enig i den der ja. en sterk firrer men god underholdningsverdi og veldig mye spesialeffekter. (noe jeg liker godt) :yes:

likte også godt det der når himmelen ble svart av fugler/fævvlær som det egetlig heter, som skulle sørover

bra film :thumbup:

Lenke til kommentar
Filmen var jo rett og slett kjedelig i seg selv, satt og gjespet halveis ute i filmen. Dette var kun en effektfilm.

Må ikke være smart for å skjønne at det var en effekt film ;)

Neida. Jeg gikk jo ene og alene pga. effektene, men det er likevel sjeldent at selv en effektfilm har en så kjedelig, uoriginal og uengasjerende historie som denne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

*Bump* :)

Så filmen i dag, og det må jeg si, et verre sammensurium av uvitenskapelig suppe, elendige skuespillerprestasjoner, stinkende hollywoodklisjèer, "God help us" og "Ilove you"-dialoger fra helvete og kjedelig manus skal du lete lenge etter.

For det første er filmen TOTALT urealistisk, vel, jeg forventet ikke at den skulle være realistisk men det får da pokker meg være grenser! Altså, filmen baserer seg mye på et klimafenomen som trekker kald luft ned mot jordoverflaten fra den høye atmosfæren og/eller fra UTENFOR atmosfæren. Vel, newsflash: Det er ikke luft utenfor atmosfæren, og det er LITE luft om vi går høyt i atmosfæren. Bummer? For ikke å snakke om helikopterene, der bensinrørene og drivstoffet fryser til is, IMENS de er i lufta. Om du klarer å stanse en jetmotor som allerede er i gang bare ved å endre temperaturen til -100 grader, ja DA er du god. Nei, jeg er ikke fantastisk opptatt av at det skal være realistisk, men dette ble for dumt.

Også har vi klisjèene da, nei, jeg er ikke anti-hollywood-purist. Litt filmklisjèer trenger ikke nødvendigvis å være så ille, det er jo, som sagt, tross alt bare film. Men i TDAT tar det en SMULE overhånd. Jeg mener, ikke nok med at de er inne på en båt som tilfeldigvis har glidd perfekt inn midt i Manhattan uten å få så mye som en skramme og tilfeldigvis ble stoppet av en buss under vann, neida, inne på båten blir de angrepet av rømte ulver, blodtørstige ulver som kun vil knaske på beina deres. Gudbedre som jeg lo av den scenen. Ta dette, med flere, sleng på en dæsj "I love you, but I need to to this", og "God help us"-dialoger, muntre forskere, innbitte kalde politikere og en dæsj highschool-kjærlighet, og bildet er komplett.

Effektene er i og for seg fine, men filmen er rett ut komisk. Den virker også mot sin "hensikt" som skremselspropaganda. Om noen faktisk tar denne dritten seriøst, vil de nok bli latterliggjort av menneskene som virkelig kan dette. Jeg mener, jeg er rød så det holder selv, om opptatt av miljøvern, for ikke å snakke om motstander av det amerikanske standpunktet til internasjonale miljøavtaler. Men det nytter ikke å baserer propagandaen sin på 100 rent pisspreik. Man kan ikke bygge hus i kvikksand.

Nei huff, strykkarakter.

Lenke til kommentar

Det er flott at man har kommet så langt at man kan lage hva man vil med spesialeffekter og få det til å se ekte ut. Det gjør at bøker som tidligere ikke har vært mulig å filme kommer frem, og det gjør at spesielt fantasy og science fiction filmer ikke lenger ser ut som det er filmet i garasjen til naboen. (Plan 9 er jo ikke direkte skummel..)

Jeg synes likevel det er synd at man kan lage film som kun er effekter, og så presentere det som om det er noe mer der.

Jeg trodde at jeg ikke ventet meg noe annet enn en effektfilm når jeg gikk for å se the day after tomorrow, men jeg ble likevel utrolig skuffet over hvor dårlig de hadde gjort storyen. Når jeg ikke kjøper storyen, hjelper det lite at det ser pent ut. Jeg håper at vi som filmpublikum snart blir så bortskjemte med effekter at vi slutter å juble over de kule effektene, og krever at de brukes til å bygge opp under en solid historie med interessante roller, gode skuespillere og en dyktig regissør.

Denne filmen får 2 av meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

den var litt oppskryt synes jeg... gledet meg skikelig til en SYK opplevelse kom meg til og med ut av rommet mitt for å se den på kino.... sovna jeg....

tenkte at jeg sikkert bare var litt trøtt. men når den kom på DVD(i norge) da var jeg den første som kjøpte den (ganske sikker på det). men det tok meg 3kvelder for å se hele filmen. ble skikelig deppa.

EDIT: OPS så ikke at tråden var 1år gammel :p hehe

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...