Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

The Day After Tomorrow

UUnreal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En nordmann har vært med på effektene (tornadoene over byen)

Dennis Quaid gjør en god\normal rolle, ikke utpreget nevneverdig, men grei

Resten av skuespillerene....ikke noe spes

Men nå skal det sies at det er begrenset hva man kan få ut av slike roller i en film der effektene spiller 1.fiolin

Lenke til kommentar
Spoiler..

Flere enn meg som ikke helt fattet dette med isgreiene i midten av stormen som frøys ting så utrooolig raskt eller hvordan en liten fillepeis kunne oppheve hele effekten f. eks? :lol:

Amerikanere kan klare og tåle alt i -100 grader og en peis. :laugh:

Trodde du visste?

Greia med at det frøs så fort var vel att enn sinnsykt lavtrykk klarte å få til disse tempraturene. Var jo ikke helt normalt vær det der. ;)

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Spoiler..

Flere enn meg som ikke helt fattet dette med isgreiene i midten av stormen som frøys ting så utrooolig raskt eller hvordan en liten fillepeis kunne oppheve hele effekten f. eks? :lol:

var jo ganske bra forklart.. De digre virvelvindene førte luften fra ytterst i atmosfæren (ja det er visst fakta at disse har temperaturer på under -100) ned til bakken. Derfor ble alt fryst momentant. Dette skal visst til en viss grad være mulig, men en vet jo hvordan filmindustrien i USA klarer å overdrive sånt til det ytterste =)..

Det var forresten ikke bare peisen som reddet dem, men også døra og veggene, sant?

"keep away from the door!", husker du ikke.. Akkurat den kjøpte jeg.

man kan heller ikke være så utrolig kritisk når en setter seg ned å ser slike filmer. Bare akseptèr det du ser. Filmen blir mye bedre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Mja, men du så jo hvordan den kulda ga en blanke F i at det var en dør der. Den ble jo fullstendig frosset over og så fortsatte kulden inn videre i rommet. Takker for oppklaringen på "instant cold" forresten da :)

Men det at en liten peisbrann kan altså motstå kulde på -100C er fremdeles litt urealistisk :p

Men jeg er enig. Når det gjelder denne typen filmer er det bare å drite i logikk, realisme og andre jordlige begrep. We're in Hollywood ;)

Noen andre som også fikk litt gåsehud når det haglet ned med tornadoer over NY (Eller var det LA?)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Mener du det seriøst, har Greenpeace delt ut infomateriale basert på filmen? Det er en hårreisende svak kritisk holdning til temaet, særlig fra dem. Jeg håper det bare var/er utfyllende materiale og ikke "sånn vil det se ut", for jeg har lite imot GP generelt. Noen må jo si fra..

Det er kjempekult at en nordmann har jobbet sammen med teamet. Kan jo nevne at Norge har fått kultstatus etter greia Funcom gjorde med "Den lengste reisen" (som jeg forøvrig elsket). Både hovedpersonen (April Ryan) og eventyret generelt fikk fler store utmerkelse fra de største spillmagasinene. Og nå kommer oppfølgeren som ser himla mye bedre ut :) Norge begynner for alvor å merke seg på verdenskartet! Vi husker jo JSF (Joint Strike Fighter), men det gikk i glemmeboken altfor tidlig.

Dessuten er det bare å ta en titt på www.storedyret.com om man lurer på om det er noen 3D / 2D / effekt talenter i vårt gamle fedreland.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...