Woodoo Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Vi har et nettverk her hjemme, med 3 datamaskiner. Men den ene datamaskinen er litt "utenfor", det går ikke an å få kontakt med den, og den får ikke kontakt med de to andre datamaskinene. Men deling av internett, spilling over lan osv går fint, da finner vi den, det er bare å komme seg inn på datamaskinen for å overføre filer og sånt som ikke går. Når jeg skal inn på datamaskinen, får jeg denne feilmeldingen: "\\Hp er ikke tilgjengelig..." Og når jeg skal finne de andre datamaskinene fra den dataen jeg ikke får kontakt med, får jeg denne feilmeldingen: "Mshome er ikke tilgjengelig...". Hva er det som kan være feil? Vi bruker router hvis det har noe å si... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 kople alle fra routeren, sett de opp i arbeidsgruppe: 01 og kall maskinene for hp1, hp2, hp3 osv.. (husk at for å kople opp mot en mskin så må du bruke //) reset routeren, kople til maskinene igjen. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 \\ er vel det riktige. Er ikke sikker på at // fungerer. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 \\ er vel det riktige. Er ikke sikker på at // fungerer. hm.. her fungerer // Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 ok. Kanskje begge går?| Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 ok. Kanskje begge går?| sikkert. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har maskinen brannmur ? Sjekk om det fungerer hvis du skrur av denne. Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Vi har et nettverk her hjemme, med 3 datamaskiner. Men den ene datamaskinen er litt "utenfor", det går ikke an å få kontakt med den, og den får ikke kontakt med de to andre datamaskinene.Men deling av internett, spilling over lan osv går fint, da finner vi den, det er bare å komme seg inn på datamaskinen for å overføre filer og sånt som ikke går. Når jeg skal inn på datamaskinen, får jeg denne feilmeldingen: "\\Hp er ikke tilgjengelig..." Og når jeg skal finne de andre datamaskinene fra den dataen jeg ikke får kontakt med, får jeg denne feilmeldingen: "Mshome er ikke tilgjengelig...". Hva er det som kan være feil? Vi bruker router hvis det har noe å si... først setter du alle maskinene i samme arb. gruppe feks mshome gå på egenskapene på nettverkskortet vankort ta vekk brannmur hvis der er del mappene på nettverket (de som du vil kopiere inn på gi tilatelse at nettverks brukere forandrer filene mine ) sette forskjellige navn på alle maskinene dette fungerer så sant du ikke har windows 98 på ei maskine og xp på ei anna da vil ikke de finne hverandre sitter med ett nettverk her på 4 maskiner + server serveren har windows 2003 pro resten av maskinene har win xp pro vi fjernstyrer(med eksternt skrivebord) maskinene her så det passer oss fungerer fint her router har ingen ting å si på nettverket Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 jeg har det samme problemet.. men jeg trodde det var fordi den ene bruker trådløst nett.... gjør din det? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Den bruker ikke trådløst nett nei... Men nå virker det! Det var visst en slags brannmur innlagt på maskinen som hadde skylden for det hele. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå