Mastiff Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg har sjekket litt rundt, og begge disse kortene får god kritikk. Noen anbefaler det ene, andre anbefaler det andre. Jeg har egentlig to krav: 1. Det skal kunne klokke en 3.0 til minimum 3.5 med luftkjøling (trolig Zalman), og gjerne til 3.75. 2. I overklokket tilstand skal det være 100 % stabilt døgnet rundt, året rundt. Mitt nåværende system har stått på døgnet rundt (når det ikke har vært strømbrudd) uten en eneste krasj som ikke har vært framprovosert (med utprøving av f.eks. betadrivere for ATI). Tom's Hardware kjørte en test, og der var faktisk et MSI Neo2-kort basert på 865-brikkesettet raskest i standardklokking, men jeg vet ikke om det er så bra å overklokke, for ingen skriver noe særlig om det. Så hva bør jeg velge? Håper noen kan hjelpe meg, jeg er P4-jomfru, men vil ha det som fungerer best... Å ja, det vil bli brukt sammen med "Corsair TWINX512-4000 DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched CMX256-4000" i Dual Channel konfigurasjon. Endret 31. mai 2004 av Mastiff Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Ingen av de er dårlig... Ville gått for Asus sitt, men du vil ikke bli skuffa av noen av kortene uansett.... Asus har mange små finesser som jeg liker + at det klokker syyykt... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Personelig har jeg hatt begge, og mitt førstevalg der er nok MAX 3 uten tvil, det klokket lit bedre , er dønn stabilt og hadde en mye bedre bundle enn asus sitt , i tillegg har det et bedre utssende selv om ikke det har betydning for ytelsen . Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hvis du går for Asus, bør du heller velge P4C800-E. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har hatt 2 max3 kort som døde, og har nå gått over til P4C800E deluxe kort, og anbefaler heller det foran max3 kortet. Klokker lengre med dette kortet (asus) Mer stabilt generelt, og spesielt vcore Minuset er som snekker'n har sagt, utseende, og en litt rotete bios, men heller det enn ett kort som dør søm fluer Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Takk, gutter! He-he, det er egentlig som jeg trodde: Her er det omtrent like mange og sterke talsmenn på begge sider. Jeg vet at Abit har sitt divideproblem, men jeg skal nok ikke over 300 i FSB uansett... Og så er det Vcore som ikke er helt god, men også det er på nivåer langt over der jeg vil bevege meg. Så det begynner å nærme seg elle-melle eller mynt og krone her... Rikky, hvorfor E? Hva er spesielt med det? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Jeg ville også ha valgt MAX3. Men det var noen som maste med at Corsair TwinX minnet ikke ville fungere helt med MAX3 i denne tråden. Edit: Glemte link gitt... Endret 31. mai 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Det skal ha vært de første versjonene, og de første BIOS-ene, så vidt jeg har forstått. Ellers kan jeg jo eksperimentere, det er jo returrett på sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå