Gå til innhold

En turbinkjøler til Prescott


Anbefalte innlegg

:hmm: , og AMD klarer seg med 60mm fortsatt. Go AMD! :p

hjelp :scared:. Nå angriper de! (intell fan klubben)

Bortsett fra at min var på 60dB da, og den var fortsatt på 40-50 grader :roll: (1,33 tfuggel)

 

Vell, syntes at dette med varme på CPU begynner å ta litt overhånd. Klarer virklig ikke de inginørene å finne på noe nytt som gjør at vi ikke trenger en jetmotor for å kjøle ned CPUen vår?

 

Holder meg til min gode "gamle" 2.4 800FSB NW ;)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel neppe stock kjøleren da :) Sikkert beregnet for OC, men den var stor ja. Kjøleribben ser noe spesi ut da, forstår ikke helt ut fra bildene hvordan varmen blir ledet bort og opp til ribben som ser ut til å være inni "jetmotoren". Ser "beina" den står på, men har vanskelig for å se at de kan være særlig effektive varmeledere. Dersom det ikke er en mini væskekjøler(med vann eller liknende) da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

*advarsel: kabinettet må spikres fast til gulv\bord (Eventuelt legge murstein i bunnen) for å forhindre at det flyr bort*

 

tror dette er en dårlig spøk, aldri i livet om noen konstruerer et slikt mareritt. først og fremst så blir kjøleren ALT for stor til de fleste kabinettene. når jeg sammenligner litt med mitt lian li pc6099b så ser jeg jo helt klart at vifta konstant hadde blåst varme inn mot cdbrenner osv som står i brønnene.

 

skulle denne vært seriøs så hadde den vært bygd motsatt slik at det er mulig å blåse varmluften ut av kabinettet.

eventuelt må man bygge en temmelig merkelig funnel som man kan koble opp mot vifta i toppen av kabinettet, men det er en dårlig løsning hvis man har noen som helst forhåpninger om å bruke 2 rambrikker

Lenke til kommentar

tror dette er en dårlig spøk, aldri i livet om noen konstruerer et slikt mareritt. først og fremst så blir kjøleren ALT for stor til de fleste kabinettene. når jeg sammenligner litt med mitt lian li pc6099b så ser jeg jo helt klart at vifta konstant hadde blåst varme inn mot cdbrenner osv som står i brønnene.

 

skulle denne vært seriøs så hadde den vært bygd motsatt slik at det er mulig å blåse varmluften ut av kabinettet.

eventuelt må man bygge en temmelig merkelig funnel som man kan koble opp mot vifta i toppen av kabinettet, men det er en dårlig løsning hvis man har noen som helst forhåpninger om å bruke 2 rambrikker

enig med deg der, den ser noe merkelig konstruert ut. Kanskje den skal komme ut med et spesial disigna kabinett? Eller har inginørene tenk litt kort...?

Lenke til kommentar

Taz... Der viste du AMD fanboyzene fingeren :) blir nok bråk nå.

 

edit: er vel ikke umulig at ett kommende Prescott kort ser ganske likt ut da? Selv om Intel generelt har hatt litt mer solide kjølerfester enn dette. Ser under at noen har funnet ett bedre bilde, så da...

 

beklager den over, men kunne ikke holde meg etter diverse uttalelser fra forrige side.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Taz... Der viste du AMD fanboyzene fingeren :) blir nok bråk nå.

er det mulig å ha en nogenlunde seriøs diskusjon uten at fanboys (samt fjortisversjonen "fanboyz") blir nevnt ?

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er noe Prescott hovedkort. Hvor er NB ? og hvor er den siste ramsloten? Hvorfor er ramslots så nærme CPU?

 

Noen som har lagt merke til den plastikkrammen som sitter rundt cpu?

 

 

Tør vedde på at det kortet er til A64.. ikke noe prescott.

jeg tør å vedde på at du tar kraftig feil.

Jeg tør å vedde på at DU tar kraftig feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er noe Prescott hovedkort. Hvor er NB ? og hvor er den siste ramsloten? Hvorfor er ramslots så nærme CPU?

 

Noen som har lagt merke til den plastikkrammen som sitter rundt cpu?

 

 

Tør vedde på at det kortet er til A64.. ikke noe prescott.

jeg tør å vedde på at du tar kraftig feil.

Jeg tør å vedde på at DU tar kraftig feil.

jah, jeg hater når slikt skjer.

tror jeg lider av et veddemålssyndrom

Lenke til kommentar

er jo bare en utviling videre fra den tidligere turbinkjøleren som har levd en stund.

 

en kombinasjon av heat tower kjøleren på 3dfxcool og litt fancy plast.

 

ser papst har noen store vifter hvor det ikke er firkanta ramme rundt, men bare som en rundt ramme.

 

men kult at både hw.no inquirer osv osv... sier at det er til p4, men så er det bare en festlig kjøler for amd...

er nok bare en designer som har hatt det litt morro

Lenke til kommentar
Taz... Der viste du AMD fanboyzene fingeren :) blir nok bråk nå.

er det mulig å ha en nogenlunde seriøs diskusjon uten at fanboys (samt fjortisversjonen "fanboyz") blir nevnt ?

Den seriøse delen ble vel brutt omtrent umiddelbart på forrige side, som jeg la til over beklager jeg det, men klarte ikke å holde meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...