Gå til innhold

Informasjon og tips angående kjøp av N7610 trengs!

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå kjøpe ny telefon, tenkte meg 7610.

Første spørsmål: Har også tenkt på 6230, men er det egentlig noen vits å sammenligne disse to mobilene!? Eller er 7610 overlegen? (Pris er _ingen_ hindring)

Videre lurer jeg på noe angående RS-MMC, går det ikke an å bruke vanlig sized MMC i 7610? Eller kan jeg kjøpe vanlig MMC Twinmos fra komplett og få det til å funke i telefonen? Eventuelt, hvor kjøper jeg RS-MMC og hvor mye koster det i forhold til vanlig MMC? :)

Og, noen som vet hva max minne på MMC er på 7610? Kan jeg kjøpe 512mb og få det til å funke?

Ellers ville det være greit om noen hadde innspill på hvorfor jeg bør kjøpe 7610, eventuelt hvorfor ikke (?!).

Generell informasjon om telefonen, info om pris og leveringsdato osv. tas i mot med stor takk!

På forhånd, takk.

Mvh,

Joachim

Endret av Naxos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
---

siden du har skrevet en ordentlig post anbefaler jeg deg først og fremst å skifte emnefeltet til noe mer beskrivende, så posten ikke blir stengt.

videre til svarene.

7610 er overlegen i forhold til 6230 på ALT unntatt størrelse og vekt (og muligens mp3 i stereo, dette er ubekreftet).

7610 kan BARE bruke RS-MMC, ikke vanlig mmc. RS-MMC har så vidt jeg vet ikke kommet til norge enda, men når det kommer (er vel snart) så blir det først og fremst maks 128 mb brikker. Dette er noe jeg har lest, så ikke slakt meg om jeg tar feil.

7610 kan være et godt valg den. Om den har stereo kjøper ihvertfall jeg den. En mobil med ålreit størrelse, bra kamera, fin skjerm, symbian og stereomp3 er perfekt for meg.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar :)

Og takk for tips :)

Men en ting; mono lyd er jo forsåvidt ikke så gale, men betyr det virkelig at man kan spille lyden i kun _en_ øreplugg? Mono lyd kan jo spilles i 2 øreplugger.. (?!) :|

Endret av Naxos
Lenke til kommentar
Hjertelig takk for svar :)

Og takk for tips :)

Men en ting; mono lyd er jo forsåvidt ikke så gale, men betyr det virkelig at man kan spille lyden i kun _en_ øreplugg? Mono lyd kan jo spilles i 2 øreplugger.. (?!) :|

for meg så er en telefon med mono-lyd utelukket om jeg skal bruke den til mp3. jeg krever kvalitet på lyden.

selv om det er mono kommer det i begge ørepluggene (eller hva man kaller dem) ja, men nøyaktig samme lyd.

Lenke til kommentar

Greit, det var det jeg og var meget sikker på.. Monolyd er ikke så gale for meg, for jeg er vandt med det, da min 6610 pop port er nokså ødelagt og jeg alltid spiller lyden i mono :p

Spørsmålet var grunnet noe jeg leste på amobil sniktitten på 7610 der det står:

"Et annet minus ved 7610 er at telefonen ikke kan spille av MP3 i stereo, det vil si med to øreplugger"

Men det høres jo egentlig bare usannsynlig ut, for mono betyr jo ikke en vei, men samme lyd to veier (som du så sant sier ;))

Litt synd med rs-mmc da, hadde tenkt meg et nokså stort minnekort :)

Lenke til kommentar
---

siden du har skrevet en ordentlig post anbefaler jeg deg først og fremst å skifte emnefeltet til noe mer beskrivende, så posten ikke blir stengt.

Han gjorde det akkurat i tide. Jeg synes spesielt folk her på mobiltelefonforumet må begynne å skjerpe seg. Det er alt for mange emnetitler som kun inneholder ett modellnummer og ingenting annet. Ser jeg flere slike tråder heretter, stenges de tvert, samme hvor langt og seriøs diskusjonen i samme tråd er.

I de andre forumkategoriene, er problemet mye mindre, derfor må vi ta denne forholdsregelen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...