Gå til innhold

Retur og garanti av skjermkort...får ikke dekket..

Anbefalte innlegg

Gf 4 ti 4800 kortet mitt fant ut at det ville dø.

Da kortet var ganske nytt så sendte jeg det til han jeg kjøpte det av som driver databutikk. Jeg pakket det inn i en bobleplast konvolutt og sendte det til ham.

Etter en mnd får jeg beskjed om at det ikke blir dekket av garanti for jeg ikke har pakka det skikkelig inn i antistatisk pose, men bare i en bobleplastkonvolutt.

Noen erfaringer med dette? Jeg krever hvertfall å få igjen det ødelagte skjermkortet så jeg kan trashe det selv, for det går vel rett i garanti hos importør og de får et helt nytt fint skjermkort som de kan selge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lei sak. Hadde de vist litt velvilje hadde de latt den der passere, men på den annen side, hvordan skal de kunne vite om kortet ikke tok kvelden ved å IKKE bli plassert i anti-statisk pose osv?

Du kan sikkert få kortet tilbake, men jeg tipper at du blir nødt til å betale porto.

Lenke til kommentar

Elektroniske komponenter må pakkes forsvarlig ved transport.

Bobleplast og liknade kan skape statisk elektrisitet og dermed ødelegge kortet.

Dermed kan ein ikkje sei om det var transporten eller noko anna som herpa kortet. Og sidan feil innpakning går som brukarfeil er det vel ganske naturleg at reklamasjonen blir underkjent.

Blir jo nesten det samme som å skru av hjulene på ein bil for å deretter kjøre den til verkstaden, for du meinte det var noko gale med ein av akslingane.

Berre som ein bisetning Komplett meiner eg oppgir at den MÅ sendes i antistatisk pose, viss du ikkje har det kan dei sende til deg.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Berre som ein bisetning Komplett meiner eg oppgir at den MÅ sendes i antistatisk pose, viss du ikkje har det kan dei sende til deg.

mvh

JanEirik

Men jeg regner med at alle butikkene oppgir at alle returer må sendes på en forsvarlig måte... helst i original embalasje (men dette er ikke et krav).

En forsvarlig måte å sende/oppbevare en datakomponent, er som sagt i anti-statisk pose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...