Gå til innhold

Kan alle bygge selv?

Anbefalte innlegg

Jeg bygde min første pc i September 2001. Satt sammen deler ved hjelp av PsDatas Pc-Bygger, men jeg har byttet ut MANGE av delene allerede (og det skal skiftes ut mer...)

En venn hjalp meg med monteringen, så det gikk fint! Ellers har jeg hatt mye kjøleproblemer, men det er jeg bare glad for. Begynte på forumet til PsData, men har oppgradert til overklokking/hardware.no. Jeg har lært sinnssykt mye på disse månedene, selv om jeg fortsatt har mye å lære.

Har man en god venn og har lyst til å lære litt om datamaskiner, er egen montering å anbefale. Men tror ikke pappa bryr seg så mye om innmaten, bare han kommer på Internett og kan åpne word... Så det er jo ikke alle som har behov en selvbygd pc... Men det er jo ingen tvil om at man får mest for pengene ved å kjøpe på Internett. Bestefar verdsatte i midlertidig servicen fra Expert da han nylig kjøpte pc. Ååå jeg hadde sååå lyst til å kjøpe fra Internett!!!

Harddisken, er ikke det den store boksen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alle som ønsker å bygge en vanlig PC kan klare det. Det er helt klart noen som bør tenke seg om to ganger før de begynner med å bygge en PC, men det krever ikke de helt store kunnskapene.

Det første som må gjøres er å skaffe seg informasjon om hvordan det bør gjøres og ikke minst hva som ikke bør gjøres.

Lenke til kommentar

Som mange har antydet over, alle med gjennomsnittlig omløp over snippen kan bygge sin egen PC, akkurat som de samme kan strikke seg sin egen genser om bare ikke PC'en og/eller genseren er målet i seg selv...

Uansett hva som skal læres kreves det både litt innsats og interresse... Jeg tror nok de fleste som bare vil ha en PC til spill eller hva det måtte være kjøper den ferdig fremfor å vurdere en hjemmelaget, hvilket skulle bety at de fleste som spør her faktisk ønsker å sette seg inn i selve prosessen?!

Når det er sagt, er det sikkert også mange av disse nybyggerene som kunne ha gjort bedre forundersøkelser på egen hånd før de poster sine spørsmål her, om ikke annet for å vise at de faktisk har forsøkt på egen hånd, og dermed ville tråder som denne kanskje ha vært unngått... Det KAN være et irritasjonsmoment å lese de samme spørsmålene om og om igjen, men på den annen side er det jo også mindre arbeid og ignorere enn å irritere seg over disse :smile:

HW kunne med fordel ha lagt opp egne forum for nybyggere som også er nevnt tidligere... dette synes jeg er en god idé! En slik løsning ville gjort det lettere for nybyggeren og orientere seg og samtidig lettere for den som ev. irriterer seg over slike innlegg å unngå dem :smile:

Til slutt! Selv om jeg har arbeidet med datamaskiner i over 20 år har jeg fremdeles mye å lære, ikke minst fordi det innen temaet skjer ting hver eneste dag, og jeg må med hånden på hjertet innrømme at jeg ofte leser tråder fra nybegynnere bare for å se hvordan andre har løst problemer som jeg selv har slitt med :smile:

Det finnes som kjent ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...