Gå til innhold

åssen FSB kjører AMD 64?

chil

Anbefalte innlegg

er litt forvirra, angående RAM valgt til AMD64.

Altså AMDxp kjørte jo på 333hmz fra xp2500 til xp3000

Mens xp3200 kjørte på 400FSB.

Hva kjører da AMD64på, og HKene til AMD64.

Holder Pc3200 Ram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi omtaler vel vanligvis A64'es "FSB" som 800MHz, siden dette er hastigheten på HT kanalen (og 6.4GB/s den overfører tilsvarer også Intel's 800FSB). Skal vi være pirkete så kan vi si A64 har en 800MHz HT link pluss en minnebuss, men den er bare en enkel 400MHz kanal (200MHz DDR) så sammenlagt snakker vi bare om 1200MHz (selv om dette blir en ganske goofy beskrivelse).

Lenke til kommentar

Min Athlon 64 3000+ (socket 754) er på vei i posten, med hk og PC3200 minne.

Denne 3000+ er vel 2GHz, om jeg ikke tar helt feil?

Husker da jeg kjøpte min Athlon XP2000+, da var den stilt altfor lavt fra før, slik at jeg måtte stille den til rett innstilling selv. Må jeg det med Athlon 64 også?

Så konklusjonen er at den skal stilles til "10*200" da eller..?

Lenke til kommentar
Jeg har et A64-system på vei i posten, men kun CPU og HK. Tenkte jeg skulle drøye litt med ny RAM. I dag har jeg 2 x disse, og det jeg lurer på er om de vil funke fint i det nye systemet mitt?

Takk for alle svar.

De fungerer de. Minnekontrolleren i Athlon64 kan godt bruke minne med lavere frekvens. Du får riktignok ikke like høy ytelse, som hvis du hadde hatt PC3200 ram, men det er ikke gæli likevel.

Det er uansett ikke verdt prisen å bytte til 2x512MB PC3200 ... Dessuten, det er ikke umulig at du kan få de rambrikkene til å kjøre på PC3200 hastighet... det er rimelig bra brikker. :)

Lenke til kommentar
Jeg har et A64-system på vei i posten, men kun CPU og HK. Tenkte jeg skulle drøye litt med ny RAM. I dag har jeg 2 x disse, og det jeg lurer på er om de vil funke fint i det nye systemet mitt?

Takk for alle svar.

De fungerer de. Minnekontrolleren i Athlon64 kan godt bruke minne med lavere frekvens. Du får riktignok ikke like høy ytelse, som hvis du hadde hatt PC3200 ram, men det er ikke gæli likevel.

Det er uansett ikke verdt prisen å bytte til 2x512MB PC3200 ... Dessuten, det er ikke umulig at du kan få de rambrikkene til å kjøre på PC3200 hastighet... det er rimelig bra brikker. :)

Okai :) Takk for tilbakemelding!

Jeg får titte litt mer på det i morgen når komponentene kommer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...