andm Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg skal ha bensin til en 4-takters, 4-hesters gressklipper. Hvilken bensin kjøper jeg, og hva eventuelt blander jeg den med? Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Er klipperen sånn høvelig moderne skal den ha 95 blyfri. Separat oljetank skal den også ha (2-taktere skal ha ~2%olje iblandet). Skal du safe så bruk 4-takts gressklipperolje. I hvert fall noe 4-taktsgreier.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Normalt skal du ikke ha olje i bensinen til en firetakter. Den bør da ha egen oljetank? Men 4-takers gressklipper var jo stas uansett da Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Har ikke studert motoren akkurat, men jeg fant ingen oljetank. Skal sjekke bedre neste gang. Uansett, så kjørte den fint på en tank med bensin som sannsynligvis har blitt brukt til en bensindrevet motorsag. Hva slags bensin er det den har brukt? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 4-taktere skal ikke ha olje i bensinen, derfor finner du ingen tank. Gressklippere bruker som andre 4-takts motorer, kun olje i bunnpanna. Som Bitbuster sier, så er 95oct. grei å bruke. Muligens må du fylle på med blyerstatning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå