Gå til innhold

Er Corsair TWINX512-4000 brukbart?

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en ny P4-pc med et hovedkort fra Asus (et med i875 eller ATI brikkesett) eller Abit (IC7 Max3) og lurer på om Corsair TwinX512 4000er brukbart minne til jobben. Eller vil noe annet være bedre egnet for jobben? Det viktigste er 100 % stabilitet og dual channel-funksjon.

Billett mrk. Takknemlig for svar :D

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har funnet en annen versjon også: OCZ 512MB EL PC-4200 DDR 256 x 2 Kit 2.5-4-4-7 533Mhz. Dette vil vel være enda bedre siden det kan kjøre på lave timinger på høyere FSB? Eller er jeg helt på jordet igjen?

Jo strammere timings jo bedre. På P4 kan det faktisk lønne seg med å kjøre CPU:RAM i 5:4 med minnet på lavere hastighet og stramme timings. Er en artikkel om dette på OcShoot

Lenke til kommentar

Ikke til mitt bruk. Jeg har fått beskjed om at det programmet funker best når minnet kjøres 1:1. Men jeg kommer trolig til å bytte til to brikker av typen "OCZ 256MB Rev2 EL Gold Edition - PC-3700 DDR 2,5-3-3-7 466Mhz" siden jeg ikke når opp i hastigheter som krever 4200-RAM med en P4 3.0C, og dermed blir det strammere timing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...