Gå til innhold

Norges "dyreste" pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En annen ting er at han ikke har lov til å overdra lisensen på Windows, Office samt Macromedia - og Adobesoftwaren til andre. Bare disse lisensene koster minst et halvt studielån, samt det er en del andre programmer der som også koster penger. Ikke på langt nær nok til å støtte opp om 20k, tho.

Men på grunn av lisensene, blir ikke dette nærmest som warez å regne, hvis vi setter ting vanvittig på spissen? :p

Du tar feil!

Det er fullt lovlig å overdra lisenser til andre. Men da må du avinstallere installasjoner du selv har, og overdra installasjonsmedia med mer.

Lenke til kommentar
Du tar feil!

Det er fullt lovlig å overdra lisenser til andre. Men da må du avinstallere installasjoner du selv har, og overdra installasjonsmedia med mer.

Oki, my bad... :blush:

Sitter med sitelisens på mesteparten av programmene mine, vet al folk ikke blir så glade på meg hvis jeg vidreformidler softwaren min til andre.

Lenke til kommentar

"Utrangert PC tilsalgs!Komplett med internettskjold, winamp og spyware!KUN20 000kr"...tror bare selger rett og slett er dum (eller kanskje er det den Kristiansand baserte maleren Julius som selger? Det ville jo vært en intelligent annonse å rykke inn av en sjimpanse...) , men jeg tror ingen er dumme nok til å kjøpe dette for den prisen. HVIS den blir solgt er det jo fritt fram og selge alt rask man måtte finne i huset!? Det hadde vært en gladnyhet for min del...PII400 maskinen min kostet i sin tid 60 000kr, kanskje jeg kunne tatt 30 000 for den? :p

Lenke til kommentar
Kraftig maskin? 2år gammel? 20K? Idiot

Se på alle programme (fullversjoner) som er med så er ikke prisen alt for dum.

Slik jeg ser det så er den prisen så dum som den bare kan bli. Sjansen er vel heller liten for at alle de programene er genuine og har medfølgende lisens. Så hvis det er slik at han selger en utdatert pc m/warez, spyware og masse gratis program for 20 000,- så går jeg laaangt før jeg kaller det der et kupp.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på programmene er lovlige ettersom de bare er instalerte og du får ingen cd-er med.

Han hadde noen festlige programmer da:

Winamp

Internett Explorer

Outlook Express 6.0

Winrar

Adobe gamma loader

Real Player

Adobe Acrobat 4.0

MSN Messenger

RealOne Player

Windows Media Player

Quicktime for Windows:

Movie Player

Lenke til kommentar

Med tanke på at maskina er godt nedlassa med spyware, så begynner jo ein å lure om faktisk fyren har originale lisenser på programma rett og slett fordi han kan umulig fått til å lasta det ned.

Med originale lisenser så det er lisensen du betaler for ikkje hardwaren.

Med uoriginale programvare -> overpris deluxe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...