Gå til innhold

Norges "dyreste" pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som trekker opp litt er den 19" LCD skjermen.

Nå vet ikke jeg hva GAIN Publishing er, men bare GAIN-navnet får meg til å få frysninger...!

Dersom noen byr 15000 for den der så vil jeg nesten si at dem er så dumme at dem fortjener det!

Lenke til kommentar
Eneste som trekker opp litt er den 19" LCD skjermen.

Nå vet ikke jeg hva GAIN Publishing er, men bare GAIN-navnet får meg til å få frysninger...!

Dersom noen byr 15000 for den der så vil jeg nesten si at dem er så dumme at dem fortjener det!

Gain er en fil som gjør at du får en del reklame når du surfer. Et DRITT program :devil::devil: .

Lenke til kommentar

Hehe...

Det stakkars karen har gjort er å skrive opp ALT som ligger under Start menyen sin... Til og med Adobe Gamma Loader som ligger under "Oppstart"

En annen ting... siden han er "infisert" av GAIN... tror dere han kan frembringe lisenser på alle programmene som er installert på maskinen ? Kanskje det følger med sinnsyke mengder musikk til Winamp og (den er jo dyr i innkjøp)

Det verste er vel at noen kommer til å kjøpe den...

Lenke til kommentar

De gjør jo ingenitng ulovlig da... Er ikke sikkert personen som selger utstyret har såpass peiling at han vet hva han gjør...

Kan hende han betalte store summer for dette en gang og siden han har "lastet ned" eller noe og installert mange programmer tror han at han får mer for maskinen...

Som jeg alltid har sagt... man må ha førerkort for å kjøre bil... men PC... DET kan alle gå og kjøpe og (mis)bruke så mye de vil...

Lenke til kommentar
Burde vert meldt fra om slike......

Der er dyrt, men etter hva jeg kan se, så gjør han ikke noe ulovlig.

Han opplyser hva han vil selge og ønsker seg en altfor høy pris.

Men det verste er at han kommer til å få solgt "crap'et", og jeg har sett verre ting enn dette på qxl.no.

Lenke til kommentar

Skulle likt å møte den mannen som gir 20k for den pc'en der, sånn at jeg kunne ta å dunke han litt lett i ryggen og si stakkars deg...

Og med alt den dritten som ligger på den maskinen der hvem inne på dette forumet hadde ikke formatert harddisken med en gang man fikk den i hus.

Det som er litt gøy er vel at han kjøpet denne på hell-kjøp for 10k og har lagt inn en masse dritt og forventer å få 20k igjen for den. Hva er den verdt 3-5k hvis han er heldig?

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

En annen ting er at han ikke har lov til å overdra lisensen på Windows, Office samt Macromedia - og Adobesoftwaren til andre. Bare disse lisensene koster minst et halvt studielån, samt det er en del andre programmer der som også koster penger. Ikke på langt nær nok til å støtte opp om 20k, tho.

Men på grunn av lisensene, blir ikke dette nærmest som warez å regne, hvis vi setter ting vanvittig på spissen? :p

Lenke til kommentar

Priseantydningen er ikke borte vekk dersom det er orginal programvare med lisenser og installasjonscder. Selve PC-en er ikke mye verdt.

Bare får å eksemplifisere med ca nyprisene for noen av programmene.

Adobe Photoshop 7.0 kr 7.000,-

Adobe Acrobat 4.0 kr 3.500,-

Makromedia MX kr 5.000,-

MS Office Prof. kr 3.500,-

Quark Express, kr 10.000,-

sum kr 29.000,-

Nå er det ikke nyeste programmene, men for orginale lisenser ville jeg i mange tilfeller betalt 30 - 40 % av nypris dersom jeg trengte programmene. Særlig fordi Adobe og Makromedia har svært fordelaktige oppgraderingsordninger, der man bare betaler en 15 - 35 % av nypris.

Men etter oppsettet er det lite trolig at han har orginale program (med unntak av Office. Noen burde sende en mail til selger å spørre om orginale installasjonsdisketter leveres med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...