Stressles Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20020412...39_pcs_13795834 Dette var rett måte å takle overhead problemet på...kanskje Telenor også burde høre litt på klagene fra kundene sine og kanskje justere litt på linja mi også :wink: Selv om jeg er en av de få fornøyde kundene, som faktisk foretrekker Telenor linja fremfor NGT ( Har begge...:wink: ), skader det ikke med 1,2 Mbit linje for samme prisen! Mvh Sindre Hellevik [ Denne Melding var redigert av: Stressles på 2002-04-12 12:28 ] Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 12:27, Stressles skrev:http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20020412...39_pcs_13795834Dette var rett måte å takle overhead problemet på...kanskje Telenor også burde høre litt på klagene fra kundene sine og kanskje justere litt på linja mi også :wink: Selv om jeg er en av de få fornøyde kundene, som faktisk foretrekker Telenor linja fremfor NGT ( Har begge...:wink: ), skader det ikke med 1,2 Mbit linje for samme prisen!MvhSindre Hellevik<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Stressles på 2002-04-12 12:28 ]</font> Nå vet jeg ikke om du kjenner til forskjellige ISP'ers ADSL produkt, men BlueCom er en av mange ADSL leverandører som ikke bygger ut med eget utstyr. De benytter Telenors dslam'er. Det vil da si at de brukte Telenors utstyr på sentralen og telenors profiler på hastighet. Det er dermed Telenor som øker hastigheten til adsl og ikke Bluecom. :smile: I dag er det Telenor, NGT og Tiscali som bygger ut med eget utstyr. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Utifra hva du sier så vil altså Telenor skru opp hastigheten med 20%? merkelig at ikke de også "reklamerer" med dette da... bertie Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 13:00, Spoink skrev:...... Det er dermed Telenor som øker hastigheten til adsl og ikke Bluecom. :smile:..... Dette fikk jeg også bekreftet av Bluecom support. Noe ala dette: "kremt, kremt, jo det er telenor som setter opp hastigheten" :smile: På en måte er dette litt trist, i og med at bluecom ikke kan konkurrere med telenor på hastighet. Men det er en glad melding for alle de som har slitt med lavere hastighet enn det de faktisk betaler for på telenor sitt ADSL nettverk. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 så da får vi endelig den hastigheten vi betaler for da... :grin: :grin: Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 13:06, bertie skrev:Utifra hva du sier så vil altså Telenor skru opp hastigheten med 20%?merkelig at ikke de også "reklamerer" med dette da...bertie De har reklamert om det... Hvordan tror du ellers at jeg visste det?? Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 13:08, byggeren skrev: Quote: On 2002-04-12 13:00, Spoink skrev: ...... Det er dermed Telenor som øker hastigheten til adsl og ikke Bluecom. :smile: ..... Dette fikk jeg også bekreftet av Bluecom support. Noe ala dette: "kremt, kremt, jo det er telenor som setter opp hastigheten" :smile: På en måte er dette litt trist, i og med at bluecom ikke kan konkurrere med telenor på hastighet. Men det er en glad melding for alle de som har slitt med lavere hastighet enn det de faktisk betaler for på telenor sitt ADSL nettverk. Selvfølgelig kan Bluecom konkurrere med Telenor på hastighet, men nå har nok Telenor relativt bedre nett enn det bluecom har. Telenor leverer nøyaktig samme produkt til sine kunder som Bluecom leverer til sine. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hm, jeg har ikke opplevd noe hastighetsøkning, i alle fall ikke enda, men det stod vel at det kunne ta litt tid før de fikk oppgaredert over alt ? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 http://www.itavisen.no/art/1298539.html Her står det at telenor økte hastighetene ifjor høst.. Jeg har ikke merka nor forskjell, jeg har fortsatt 598kbit inn på en 704 linje Lenke til kommentar
tZar Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 13:57, DeejPhant skrev:http://www.itavisen.no/art/1298539.htmlHer står det at telenor økte hastighetene ifjor høst..Jeg har ikke merka nor forskjell, jeg har fortsatt 598kbit inn på en 704 linje Ca det samme som meg. Lenke til kommentar
Tisc Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Tiscali bygger ikke lengre sitt eget nett, de gikk for kun kort tid siden over til å leie Telenor Online sine linjer, på lik linje som Bluecom gjør... Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 13:42, Spoink skrev:klipp.klipp....Selvfølgelig kan Bluecom konkurrere med Telenor på hastighet, men nå har nok Telenor relativt bedre nett enn det bluecom har.Telenor leverer nøyaktig samme produkt til sine kunder som Bluecom leverer til sine. Hvordan kan Bluecom levere større hastigheter når de leier tjenesten av Telenor? Og hvordan kan da Telenor ha et bedre nett? Nextgentel f.eks. bygger ut sitt eget nettverk. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Nextgentel gjorde dette for flere måneder siden, og uten å reklamere for det. Egentlig er det jo ikke så mye å reklamere for, de tilbyr bare 100% av den hastigheten de lover, i stedet for 80%. Jeg har ca. 2300 kbps inn til modemet på mitt delta-abonnement. For øvrig synes jeg ikke Telenor, Bluecom og Tiscali sine pakkeløsninger er så mye å hoppe i taket for. Særlig gjelder detet ut-hastigheten, som er et sørgelig kapittel i forhold til NGT. NGT har også, slik jeg ser det, langt hyggelige priser. Mange har dessuten fått tilbud gjennom jobb, skole e.l. på DSL til reduserte priser. Selv betaler jeg 398,- for mitt Delta-abonnement (noe jeg i grunnen synes er makspris på et hvilket som helst internettabonnement). Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 13:53, tZar skrev:Hm, jeg har ikke opplevd noe hastighetsøkning, i alle fall ikke enda, men det stod vel at det kunne ta litt tid før de fikk oppgaredert over alt ? Det sto følgende: "I april og mai oppgraderes båndbredden til Bluecom ADSL-kunder med 20 prosent." Dermed kan man vel regne med at det skjer mot slutten av Mai :smile: Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 14:10, Tisc skrev:Tiscali bygger ikke lengre sitt eget nett, de gikk for kun kort tid siden over til å leie Telenor Online sine linjer, på lik linje som Bluecom gjør... Tsk tsk... Bygge nett?? Det er ikke det vi snakker om, men utbygning av telefonsentraler for ADSL. Tiscali har inngått samarbeid med Telenor på lik linje med blueCom, men det er vel ikke dermed sagt at de skal slutte å bygge ut selv. Det er jo det som har vært tanken deres lenge. [ Denne Melding var redigert av: Spoink på 2002-04-12 14:59 ] Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 14:39, lavizh skrev:Det er vi som bygger ut de linjene Hei lavizh! dere får i alle fall sørge for å levere den hastigheten kundene deres betaler for.. Men unnans, jeg har et spm til deg. Jeg fikk en mail fra Telenor. Og jeg skal ha meg ADSL nå. I brevet stod det: Rett før påske sendte vi en brosjyre i posten med et tilbud på mye, mye raskere Internett med Online ADSL. Vi har nå utvidet fristen for å bestille Online ADSL. Bestiller du før 20. april 2002 spanderer vi de to første månedene med ADSL og du får fri etablering*. Jeg bare lurer på om dette stemmer fordi på online.no står det bare det game tilbudet hvis du bestiller på web.. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 14:10, Tisc skrev:Tiscali bygger ikke lengre sitt eget nett, de gikk for kun kort tid siden over til å leie Telenor Online sine linjer, på lik linje som Bluecom gjør... Forresten det er ikke Telenor Online sitt utstyr, men Telenor Telecoms. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 14:11, byggeren skrev: Quote: On 2002-04-12 13:42, Spoink skrev: klipp.klipp.... Selvfølgelig kan Bluecom konkurrere med Telenor på hastighet, men nå har nok Telenor relativt bedre nett enn det bluecom har. Telenor leverer nøyaktig samme produkt til sine kunder som Bluecom leverer til sine. Hvordan kan Bluecom levere større hastigheter når de leier tjenesten av Telenor? Og hvordan kan da Telenor ha et bedre nett? Nextgentel f.eks. bygger ut sitt eget nettverk. Bluecom kan vel levere større hastigheter fordi de har mindre kunder pr sentral en telenor har... ?? Telenor sitt BackBone er temmelig stort. Tipper Bluecom har leide linjer som ikke direkte kan konkurrene med Telenor sitt nett. Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 15:21, lavizh skrev:Den dagen Telenor Online leier ut linjer til operatører skal jeg slutte i Telenor.Telenor Telecom er EN av dem som leier ut ja.Men du skulle bare visst hvor mange avdelinger det er i Telenor, så Telecom er ikke den eneste. Jo takk jeg kjenner til endel.... Telenor Network Telenor Business Solutions Telenorsat osv osv osv Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 15:21, lavizh skrev:Den dagen Telenor Online leier ut linjer til operatører skal jeg slutte i Telenor.Telenor Telecom er EN av dem som leier ut ja.Men du skulle bare visst hvor mange avdelinger det er i Telenor, så Telecom er ikke den eneste. Hmm... heter vel Jara, den wholesale saken`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå