Gå til innhold

BIOS-modding fra Ti4400 til Ti4600?

Anbefalte innlegg

http://www.x86-secret.com/articles/nvbios.htm ligger det BIOSer til forskjellige typer NVIDIA-kort, samt tilbehør som NVFLASH.

Noen som har prøvd å BIOS-modde en Ti4400 til Ti4600? Hadde tenkt å gjøre det med min Creative Ti4400, og vil gjerne høre tilbakemeldinger/erfaringer fra dere andre i forumet.

Et Ti4600-BIOS skal ha noen interne volt-innstillinger som KAN gjøre overklokking mer stabilt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint modde det til å kjøre på hastighetene til ti4600. Men du kan ikke forandre device-id, så kortet vil fremdeles identifiseres som ti4400 når du installerer driver, i device manager og i systeminfo programmer. bios editoren har et valg for dette, men det hjelper ikke selv om du forandrer det her for det er også lagret i hardwaren.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-12 12:48, mad_arab skrev:

Men du kan ikke forandre device-id, så kortet vil fremdeles identifiseres som ti4400 når du installerer driver, i device manager og i systeminfo programmer. bios editoren har et valg for dette, men det hjelper ikke selv om du forandrer det her for det er også lagret i hardwaren.

Går utifra at man må lodde om på noen motstander for å kunne forandre Device-IDen - akkurat det samme når man vil gjøre en Quadro mod...

Forresten en liten forespørsel til dere Creative Ti4600-eiere:

Kunne dere dumpet BIOSen på kortet deres til en BIN-fil (bruk NVIDIA BIOS Editor som hentes fra http://www.guru3d.com/xbios ) og deretter uploadet den til nettstedet deres (dersom dere har et) eller sende en privat melding til meg for å få min e-mailadresse. Hadde vært veldig kjekt dersom dere kunne ha tatt tid til dette...

Grunnen til at jeg spør er at den Ti4600-BIOSen på X86Secrets.com ikke ser helt komplett ut - den mangler bl.a innstillinger for TV-ut. Dessuten er det jo greit med Creative BIOS på et Creative kort :smile:

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-04-12 13:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...