Fragletrollet Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Hei! Så akkurat Requiem for a Dream, og likte kjennelsesmelodien (Winter overture) utrolig godt. Har også hørt Paul Oakenfold mixen av denne, utrolig. Så jeg lurte på om dere hadde noe klassisk musikk som ligner på denne, eller elektronisk musikk som bruker klassisk musikk elementer med i sangene? Takk for hjelpen. Endret 31. mai 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Litt offtopic, men er det "lov" å gi ut linker til hvor man kan laste ned en sang fra OSTen til Requiem for a Dreeam? Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Klassisk: Wagner - Ride of the valkyries. (Eller mistforstod jeg topic?) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Tok bort linken. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Orff - Carmina Burana - Fortuna Imperatix Mundi Veldig kjent stykke, ble bla. spilt da spillerne kom på banen under FA cup finalen forrige uke. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Klassisk: Wagner - Ride of the valkyries. (Eller mistforstod jeg topic?) Må huske å ikkje køyre bil då vel å merke.. tog du an? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg vil anbefale "De fire årstider" av Vivaldi, spesielt 3. del av Sommeren. Ellers har du Bolero av Ravel som en nevnte tidligere, og "Air" av Bach. For ikke å nevne "Water Music" av Handel. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Veit ikke helt om dette går under den topicen du håpet på, men: Sarah McLane - Arms of an Angel Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Veit ikke helt om dette går under den topicen du håpet på, men: Sarah McLane - In the Arms of an Angel Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 er stor fan av vivaldi (vår, spesielt), men blue danube er rå! Lenke til kommentar
corky Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Det meste med Enya... Watermark The Longships One by one China Roses Ornico Flow Shepherd Moons Lothlorien For å nevne noen....ikke akkurat klassisk musikk, men stemningsfylt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Dersom du kjøper en "Griegs beste" CD vil du få mye bra. En av mine favoritter er spesielt "Våren". Lenke til kommentar
mberger Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Mine klassiske favoritter for tiden: Mahlers 5. symfoni Sibelius - Finlandia og The Swan of Tuonela Dvoraks 9. symfoni og Cellokonsert opus 104 Gustav Holst - Planetene Elgar - Enigma Variations Bramhs 2. symfoni Griegs Klaverkonsert i a-moll Jeg aner ikke om dette ligner på "winter overture", men det er verdt å høre på uansett om du har en viss interesse for klassisk musikk. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvis du vil ha klassisk som nesten er elektronisk så er Steve Reich komponisten du leter etter. Hør på: Drumming Six pianos Music for 18 musicians Det finnes også diverse remikser av disse, Steve Reich er respektert i elektronikakretser Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg skal her gi deg et gigantisk tips: Ravel er en undervurdert mann. Alle anbefaler Bolero... Men sjekk ut det andre han har laga.. Det er konge! Skikkelig mystisk, mytisk, forsiktig meditasjons musikk er det. GLIMMERS!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå