Black Star Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 "Alle" hadde bestilt fra utlandet hvis det ikke var for tollgrensa! Og da hadde de norske nettbutikkene måtte skjerpe seg. Nå konkurrerer de bare mot andre middelmådige nettbutikker! Vi har mye bedre garanti og reklamasjonsordninger i Norge enn i utlandet. Frakt ville blitt dyrere, lettere å reklamere til en norsk butikk, lettere å ringe for å få support eller hjelp eller forslag til hva man trenger av utstyr, bedre kompatibilitet med norsk strømnett og så videre. Det er MANGE grunner til at veldig mange fortsatt hadde kjøpt fra norske nettbutikker selv om tollgrensa ble hevet eller borte. I mange tilfeller hadde det vært billigere å kjøpe diverse utstyr fra utlandet, selv med tollgrensa vi har i dag, men de fleste kjøper datautstyr og slikt fra norske nettbutikker allikevel. Så jeg er uenig i din påstand. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Mht klaging vil jeg bare spørre Herr Afseth om han mener TV2 hjelper deg og liknende forbrukerprogram, tilfører alt for mye klaging i samfunnet? Klaging er sunt og et av de beste virkemidlene kundene har for å skape gode framtidige vilkår, men det må skje konstruktivt, og det er kanskje det som er den store forskjellen. At en litt overivrig tenåring roper ulv, ulv har vel skjedd før? TV 2 hjelper deg sin misjon er å hjelpe forbrukere som har problemer med useriøse forhandlere. Her er forbrukeren i sin rett til å klage, og hvis man er misfornøyd med leveringstid, så har man rett til å klage, evt. skifte butikk. Bare å klage hvis man vil, men det jeg mener, er at det er for mye klaging i forhold til ros... omtrent de eneste gangene en butikk hører fra kundene i etterkant, er hvis kunden er misfornøyd. Bra det, men det hjelper å få litt ros en gang i blant også. De gangene kunder faktisk har kommet inn i butikken jeg jobber i, og skrytt av god service (en japaner ga oss til og med en iskaffe hver en gang som takk for god service) motiverer oss til å gjøre en god jobb videre. Dagen er på en måte reddet da, og selv om vi alltid prøver å gi god service, så blir det litt lettere da. Ros for god service, motiverer mer enn klaging på dårlig service. Alle fortjener litt ros en gang i blant, men problemet er at mange arrogante grinebitere av noen kunder kun klager når de føler seg dårlig behandlet. Hvis de gjør det, så får de rose litt de gangene de er fornøyde også. Ikke noe galt i å kreve det vel? Vi bor da i ett sivilisert samfunn. Så jeg utfordrer deg, Børge, til å faktisk rose butikker du føler gir deg god service. Lenke til kommentar
Vike Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Enig med Afseth der..... for hver kunde vi hører klager på ting er det sikker 1000 som er fornøyd. det er som han sier, fornøyde kunder hverken klager eller gir ros. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Så med andre ord så er det de som får flest klager som har flest fornøyde kunder Neida bare tulla litt :-) Lenke til kommentar
Vike Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 javisst.. og 93% av de som blir drept av snøras drikker kaffe. Derfor er det farlig å drikke kaffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå