Kjetil_87 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 hvordan setter jeg opp den andre serial ata disken? har 2 stk WDC 120gb sata disker koblet til hovedkortet. windows er på den ene. Hvorfor finner jeg ikke den andre? Må jeg stille på jumper settings ? Har prøvd med partition magic 7 pro. ikke noe der heller.. Denne disken er partitonert fra før av Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Hvis du har de på separate kabler kan det hende at den ene SATA-kanalen er slått av i BIOS eller noe lignende? Regner med du har RAID-mulighet hvis du har to uttak, forresten? Det skal uansett ikke ha noe å si, ettersom den jo også skal kunne fungere som ren kontroller uten RAID-funksjon... Hvis begge står på samme kabel hadde du trolig ikke fått til å boote en gang hvis jumpers hadde stått feil... Regner med du ikke kjører Win 98 når du bruker SATA? "Old problem" med tanke på Win 98 og NTFS for 2k/XP, vetdu.. Regner også med at hvis de er partisjonert, er de formatert i NTFS/FAT32? Endret 30. mai 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 hehe, glem at jeg spurte... åpna pcen og "oisann" kabelen hadde falt ut... sorry my mistake Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Fint det ikke var SATA-kontrollern som var brekt eller noe slikt, det hadde vært kjipt, det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå