Energizer Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Noen som har noen råd til en mer eller mindre fersk 800+ bygger... Jeg har bygget masse P2 og p1 maskiner, men p4 er jo litt mer har jeg hørt... noen som har noen tips eller vink? jeg vil jo gjerne ha en maskin som funker! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: arvjakob skrev (2002-04-12 15:16):Av og til glemmer man strøm osv. If it doesn't work; plugg it in :wink: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Den første PC'en jeg bygde selv, var for 2 år siden, og den funket med en gang. bare satte i bootdisken og installerte windows. (det er forresten den PC'en jeg har enda :smile: ) Har forresten bygget en PC for en kompis også, og den funket fint, sett bort i fra at CPU'en måtte klokkes- den kjørte i 1000mhz, mens den egentlig var 1,4GHZ, - og det tok en liten stund før jeg fikk stoppet nettverkskortet i å prøve å boote over nettverket.), men etter det funket det helt strøkent. det er vel godkjent? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Er for lat til å sjekke alt slik at førstegangsboot funker sjeldent. Sist gang hadde jeg for eksempel glemt å koble power knappen til hk. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Har bygd 3 maskiner nå, og det dukker alltid opp et eller annet dusteproblem :wink: Flaueste var da jeg skulle sette inn hk i kabinettet; monterte inn alle avstandsskruene som skal stå mellom kabinett og hk - det ble 2 for mye skulle det vise seg. De to som ikke skulle være der stod da og kortslutta hk slik at maskina ikke ville starte. Etter utallige kontroller og tur på komplettfant en rutinert teknikker feilen :smile: Jeg var imponert, for det var faktisk ikke lett å finne problemet....... (håper ingen leser dette flaue innlegget :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
zetor-ola Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Jeg prøvde engang å bruke servo-reima på zetoren istedenfor viftreima, men det funka ikke noe særlig. Jeg har både hatt Cyrix, AMD og Intel prossesorer, men vet ikke om det har noe betydning. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 Jeg har blitt vant med de problemene at jeg ikke gidder å stresse osv når de skjer, alt ordner seg til slutt. Det som er litt dumt da er å bygge maskinen mens andre ser på, da håper man at alt fungerer, men neida... så blir eieren av maskinen litt stressa og i de verste tilfellene "skal vi sende den til reperasjon" (Gjett om det var en gutt eller jente som sa det) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Har bare bygget 2 amd-maskiner, men det gikk hvertfall som smør begge gangene... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Har satt sammen en god del maskiner, men stort sett fungerer de første gangen. (HD-LED lyser ikke fordi pluggen står feil vei og sånn skjer jo...) Men lurte fælt en gang jeg bygde en maskin. Det var med Athlon 1GHz, og jeg måtte jo såklart bruke blyanttrikset først. Monterte alt i maskin, og slo på. Fire røde LED (MSI-hovedkort). CPU-feil... Bannet litt, hadde jeg slurvet sånn...? Og hovedkort ikke på uttagbar skuff, var jo noe dritt å få vifte og CPU av igjen imellom alt det andre. Strekene så bra ut, men jeg tørket dem av igjen og satte CPU inn på nytt. CPU-feil... Bante litt mer, den var sikkert ødelagt når jeg fikk den. Tok en Duron 800 istedet som jeg visste hadde virket før. Samme feil... Hæ!? Jeg hadde ikke most to prosessorer?! Tok den ut igjen, nei, den så helt fin ut... Hmmm... Satte i Athlon igjen, dro ut alle småledningene til hovedkortet untatt power. Slo på... den bootet fint! Jepp, det var ikke CPU som var ødelagt, det var reset-bryteren... Da var det jo å sette på alt igjen, fikse bryteren (den spratt ut etter litt fikling) og skru sammen PC'en. Gjett hva jeg glemte... nytt blyanttriks! :wink: Lenke til kommentar
NULL Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Vet ikke helt hvor mange PC-er jeg etter hvert har bygd... kom ut av tellingen for lenge siden :smile: Etter hvert går det i hvertfall greiere, men det kanskje mest alvorlige feilen jeg har gjort var å bruke PC133 SDRAM på et EPoX EP-8K7A+. Dette er et kort beregnet for DDR SDRAM. Hadde noen moduler fra Apacer som skulle på. Hadde noen PC133-moduler fra Apacer også liggende, og så bare på merkelappen. Det er jo ikke noe uvanlig at det på enkelte kort kan være litt vanskelig å få inn minnemodulene. Det var ikke så som skulle til før SDRAM-modulen "klikket" på plass -- noe som egentlig ikke skal skje. Vel, startet opp, og alt som skjedde var sabla stygg lukt... Fant raskt ut hvor det kom fra, og hva som hadde skjedd. Vel, både hovedkortet og SDRAM-modulen har jeg ikke hatt problemer med i ettertid.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå