toman Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Vet noen kor eg kan finne et program der eg kan lage et spel???? Lenke til kommentar
toman Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 ka er notepad er det notisbok???? Lenke til kommentar
toman Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 KAN EG LAGA ET HELT SPEL DER ????? Lenke til kommentar
toman Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Er det noen andre som har noe lettere og lage spel med??????? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ok, hva er det du vil lage for type spill da? I sin tid var det et program fra Microsoft som het Click & Play. Det var et program laget for å lage små spill. Du bare dro ting inn på stagen og trykket på play og så hva som skjedd. Men mener du å lage spill som selges i butikken så finnes det ikke et program for det....da må du ha mange.....veeeeldig mange. Men du kan lage enkle og morsome spill med tja..som de sa over..i notepad..men det blir vel en smule hardcore. Men Macromedia Flash kan være et flott program å lære seg å programere og designe i for å lage enkle online spill. Men lurer du på hva du må kunne for å programere spill i fremtiden engang..så lar deg C++, Visual Basic, Java..osv..litt standard objekt orientert programerings språk. Nestegang still et litt mer gjennomtenkt spørsmål....med så åpne spørsmål er du dømt til å få dumme svar. AKIRA Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det er ikke bare å sette seg ned å lage et spill! Du bør gjerne kunne å programmere litt for å lage er spill. Du kan f.eks lære deg C++, Java eller noe lignende. Når du har gjort det så kan du begynne å programmere et spill. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Å lage spill krever enorme kunnskaper. Du bør kunne en heeeeel del programmering, samt at du ikke bør være blank på grafikk, animasjon, anvendt logikk og matematikk, og lyd. Først nå begynner vi å se toppen av isfjellet. Macromedia Flash kan brukes til å lage noen enkle online-spill. Vil du "go hardcore" med programmering all the way, kan du forsøke deg med f.eks. QBasic. Større spill krever mange titalls, om ikke hundretallsmedarbeider. Du trenger grafikere, animatører, maaaaaange dyre programmer og tekniske løsninger. Du trenger programmerere, admistratorer, lyddesignere, folk til å produsere, distribuere og markedsføre spillet. Dette er slett ingen enkel affære. Lenke til kommentar
toman Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Takk for hjelpen eg har lært mye nå takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå