Gå til innhold

Spørsmål angående QXL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Misliker objekter med skjult minstepris. Gidder aldri å by på dem, og vet at mange er enige. Så for å få flest mulig reelle budgivere, sett utropspris til minstepris. Skjønner ikke at folk gidder å lage skjult minstepris, for det virker bare mot sin hensikt. Og hvis man er villig til å by opp til 1000 kroner for å få objektet, og utropsprisen er satt til 500, så får man ikke bydd over 500, så lenge ikke flere byr. Hvis da ikke andre er villige til å by opp mot 1000 kroner, så får du ikke tilslaget på en minstepris på 1000 kroner, selv om du er villig til å by 1000 kroner... det har jeg selv opplevd ihvertfall.

Uansett så er denne feilpostet. Flyttes.

Lenke til kommentar

Sier meg helt enig med Afseth. Jeg misliker skjult minstepris sterkt, det har ikke noe som helst i en seriøs auksjon å gjøre, og jeg bruker det aldri selv som selger, samt at jeg sjelden eller aldri byr på auksjoner med det. Desverre er det en økende trend. Det og vanvittig høye utropspriser. Jeg må bare le når utropsprisen tilsvarer veil. pris, og minsteprisen fremdeles ikke er nådd :)

Ikke by på slike auksjoner.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med skjult minstepris?

Har aldri fatta det.

Kan for eksempel brukes til å finne ut hvor mye folk er villige til å gi for det du selger, uten at du blir nødt til å selge det hvis du ikke oppnår den prisen du i utgangspunktet ønsker.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med skjult minstepris?

Har aldri fatta det.

er bare en mulighet som qxl har gitt sine selgere....

at folk gidder å bruke den funksjonen fatter jeg ikke... selger en del på qxl sjøl og veit at den funksjonen har bare negativ effekt!

jeg personlig trekker meg vekk så fort jeg ser minstepris ikke oppnåd...

det mest irriterende er utropspris 1 kr!!! (minstepris ikke oppnådd!)

Lenke til kommentar
Kan for eksempel brukes til å finne ut hvor mye folk er villige til å gi for det du selger, uten at du blir nødt til å selge det hvis du ikke oppnår den prisen du i utgangspunktet ønsker.

Bedre å sette minstepris og utropspris som det minste man er villig til å selge det for da. Det viser seg at man da uansett oppnår høyere pris enn om man setter utropspris under minstepris.

Jeg bruker aldri minstepris, og får gode bud på de gjenstandene jeg legger ut, selv om utropspris er 1 krone. Fikk 260 kroner for en defekt harddisk (ja, jeg skrev at den var defekt, og den lå i defekte varer-kategorien. Utropspris og minstepris 1 krone... folk bøy som bare det).

Lenke til kommentar
Alt jeg selger har minstepris på 1,-

Om jeg legger den på f.eks 200,- så tror folk ofte at produktet ikke er mye mer verdt enn 200,- så de gidder ikke å by over hverandre.

pleier alltid å sette en startpris på 400-500 spenn

står der 1 krone vet folk at auksjonen har akkurat begynt eller at flere kommer til å by på den...

bedre å heller ha en høy kjøp nå pris. da tror folk at den er mye verdt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...