alex100 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) display: block ? Funket. Men av en eller annen grunn forsvant paddingen da. Du kan se selv: http://213.184.216.249/hf/ Dette er i Opera. IE funker det som det skal. I Netscape og Firefox funker det ikke i det hele tatt. Teksten forsvinner til og med. EDIT: Fikset det nå Endret 31. mai 2004 av alex100 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Her hos meg, Opera 7.5 @ Linux, ser det meget pent ut! Lilkte fargevalget som bakgrunn i hover også. Mye bedre enn underline. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hea lol... "Siden er HTML 1.0 og CSS validert." Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Hea lol..."Siden er HTML 1.0 og CSS validert." Ops.. *Legge til en X* Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Men så var det en ting til: Som huf var inne på. En av divene sin bakgrunn blir ikke vist i Firefox og Netscape: http://www.strictweb.net/ALT/hw/hfff.jpg I IE og Opera funker det. Her er koden fra akkurat denne: #center { margin: 0px auto; width: 740px; background-color:#F0F0F0; } Noen som kan hjelpe meg med dette? Trenger dere mer av koden, så hyl ut. Kan legge til at hvis jeg legger til f.eks height: 500px; , så blir den vist, men da blir den jo bare 500px som ikke er så veldig beleilig. Endret 31. mai 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Men så var det en ting til: Som huf var inne på. En av divene sin bakgrunn blir ikke vist i Firefox og Netscape: Hva er det som ikke blir vist? Siden ser bra ut på min Firefox! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Men så var det en ting til: Som huf var inne på. En av divene sin bakgrunn blir ikke vist i Firefox og Netscape: Hva er det som ikke blir vist? Siden ser bra ut på min Firefox! Slik ser det ut når jeg ikke har gitt noen height verdier i css koden for den aktuelle div'en: http://www.strictweb.net/ALT/hw/hfff.jpg Her har jeg gitt height:500px; http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/heightprob.jpg Problemet er i Firefox og Netscape. I IE og Opera ser det slik ut (som det skal): http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/heightnoprob.jpg Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Legg til en footer med clear: both under alle de flytende elementene. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Dette var 100x bedre enn den forrige. Men: header er kanskje noe i enkleste laget? Hva med å prøve en header basert på et bilde av en kar som blar i ei bok, elns? Fargevalget er ikke på jordet, men ikke direkte pene heller. Header og bakgrunn krasjer littegrann, synes jeg. I tillegg ble spesielt bakgrunnsfargen i menyen, og ihvertfall mouseoverfargen, litt grøtete. En slags utvannet lillafarge. Ikke pent. Hva jeg tenker litt brukervennlighet, som jeg bare blir mer og mer opptatt av: Muligens noe lange linjer. Som jeg vet Arve har nevnt i en tidligere tråd: å lese lange linjer med tekst er _slitsomt_. Dette var ikke overdrevet lenge på linjene, men en litt større font kunne gjort godt for øynene mine. Jeg ser den lille "auk skrift-størrelsen"-boksen, og først på øverste nivå blir øynene mine fornøyd, men da blir menyen noe merkelig. I tillegg er jeg ingen stor fan av Verdana i den størrelsen. Jeg ville prioritert Trebuchet MS, Tahoma eller Arial, men det er selvfølgelig opp til deg. Men jeg anbefaler deg å prøve deg litt fram. Hvis jeg skal gå videre inn på typografi, kan jeg vel si at det finnes mer spennende fonts enn Tahoma, til å bruke i header. Hvis jeg skal gå videre på pirk, kan jeg si at "søk internt"-boksen ser noe malplassert ut. I tillegg er det engelsk og det franske flagget noe strukket, men kun i bredden og ikke høyden. Men dette tror jeg Haram Folkebibliotek kan være stolte av! Stå på! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 ...en ting til, der du skriver mailadressen helt øverst kunne du jo kanskje ha prøvd med en annen font? Evt. kutte skygge? Det ser litt "barnslig" ut med den effekten du har... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Neh.. Jeg synest det ser bra ut jeg.. Ingen grunn til å pirke på noe som er bra. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Neh.. Jeg synest det ser bra ut jeg.. Ingen grunn til å pirke på noe som er bra. Det var bare et tips Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Neh.. Jeg synest det ser bra ut jeg.. Ingen grunn til å pirke på noe som er bra. Det var bare et tips Gjør ingen ting med slike kommentarer. Banneret er jo tross alt noe av det enkleste og forandre på Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Legg til en footer med clear: both under alle de flytende elementene. Jeg prøvde det, men alt ble bare flyttet på og det ble ikke vist noe mer enn det som var før. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) Dette var 100x bedre enn den forrige. Men: header er kanskje noe i enkleste laget? Hva med å prøve en header basert på et bilde av en kar som blar i ei bok, elns? Fargevalget er ikke på jordet, men ikke direkte pene heller. Header og bakgrunn krasjer littegrann, synes jeg. I tillegg ble spesielt bakgrunnsfargen i menyen, og ihvertfall mouseoverfargen, litt grøtete. En slags utvannet lillafarge. Ikke pent. Hva jeg tenker litt brukervennlighet, som jeg bare blir mer og mer opptatt av: Muligens noe lange linjer. Som jeg vet Arve har nevnt i en tidligere tråd: å lese lange linjer med tekst er _slitsomt_. Dette var ikke overdrevet lenge på linjene, men en litt større font kunne gjort godt for øynene mine. Jeg ser den lille "auk skrift-størrelsen"-boksen, og først på øverste nivå blir øynene mine fornøyd, men da blir menyen noe merkelig. I tillegg er jeg ingen stor fan av Verdana i den størrelsen. Jeg ville prioritert Trebuchet MS, Tahoma eller Arial, men det er selvfølgelig opp til deg. Men jeg anbefaler deg å prøve deg litt fram. Hvis jeg skal gå videre inn på typografi, kan jeg vel si at det finnes mer spennende fonts enn Tahoma, til å bruke i header. Hvis jeg skal gå videre på pirk, kan jeg si at "søk internt"-boksen ser noe malplassert ut. I tillegg er det engelsk og det franske flagget noe strukket, men kun i bredden og ikke høyden. Men dette tror jeg Haram Folkebibliotek kan være stolte av! Stå på! Skal vi se.. Headeren kan jeg se litt på etter hvert. Den er som sagt en svært enkel del av siden å forandre på. Skal prøve meg litt mer frem ang. farvevalg og font. Mouseoveren: Skal prøve meg litt frem her også. Men la merke til noe når jeg testet den: Den funker ikke i IE! Her er koden jeg har. Hva er det IE ikke liker her? .meny:hover { background:#B1B7D1; display:block; } Skriftstørrelsen: Desverre så tror ikke jeg kan gjøre noe særlig med det. Det kommer nok en del andre menyvalg og bokser i tillegg, og da vil alt bli veldig stor og siden vil virke lang. Det er delvis derfor jeg har lagt til den "skift skriftstørrelsen" - saken, for å hjelpe litt på det. Og til slutt; Tusen takk for responsen Edit: Har fortsatt ikke fått til det problemet som er beskrevet lengre oppe (Firefox/Netscape problemet). Endret 1. juni 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå